آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

مشخصات و ویژگی های ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی که به آن پانل سقفی ساندویچ گفته می شود از لایه های متراکم و فشرده تشکیل شده است که حاوی هسته میانی است که بین دو لایه فلزی قرار گرفته است. جنس این هسته میانی یک فوم عایق ساخته شده از پلی اورتان یا پلی استایرن است. در ادامه این مطلب در مورد ساندویچ پانل سقفی صحبت خواهیم کرد که مهمترین عنصر انواع سازه ها یا سازه های پیش ساخته محسوب می شود.

 

ویژگی های پانل سقفی با کیفیت

ضد آب بودن پانل سقفی و عدم نشتی آب و باران یکی از ویژگی های مهم پنل سقفی است. به همین دلیل دقت در نصب پانل ها و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت برای ایجاد روکش مناسب یکی از الزامات هر ساندویچ پانل سقفی است. آبرو فلاشینگ در انتها برای بهبود عملکرد ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود.
این سقف های پیش ساخته نسبت به سقف های قدیمی در برابر نور و اشعه خورشید و همچنین برف و باران مقاومت بیشتری دارند. سردخانه ها از پانل های سقفی ساندویچی برای سقف سوله ها و انبارها و سیلوها، سوله ها و کانتینرها. ثابت و سیار و... مورد استفاده در زیر به سایر اپلیکیشن ها و کاربرد آنها اشاره خواهیم کرد.

پنل سقفی یک ماده جدید و پرکاربرد است که به عنوان یک متریال اقتصادی و بسیار بادوام شناخته می شود. سقف هر سازه ای ایمنی آن را تضمین می کند و بنابراین باید از بهترین مواد موجود ساخته شود.
استفاده از ساندویچ پانل سقفی بهترین راه برای ساخت سقف محکم، عایق و ضد آب است. در ادامه این مقاله در مورد پانل سقفی و ویژگی ها و مشخصات آن بیشتر توضیح خواهیم داد و خواهیم دید که چرا استفاده از آن تا این حد مهم است.
برای خرید انواع ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت می توانید با شماره های شرکت ( 000 88 22 36 051 ) تماس بگیرید. کارشناسان فروش پنل سقفی و دیواری به شما مشاوره اولیه می دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را برای ساخت خود داشته باشید. اگر مدل های ساندویچ پانل دیگری را می شناسید حتما به سایت ما سر بزنید.
در اخبار ما از ویژگی‌های پانل ساندویچی سقفی، نوع عایق، ورق فلزی به کار رفته در پانل ها و ... می باشد. ما موضوعات را به طور کامل پوشش داده ایم.

 

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ها پانل های چند لایه در انواع مختلف هستند که در سقف ها و دیوارهای سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این پانل ها از یک لایه عایق میانی و دو لایه بالایی این عایق را می پوشانند. لایه های بیرونی معمولاً از ورق گالوانیزه، آلومینیوم یا آلوزینک ساخته می شوند. لایه داخلی از فوم پلی استایرن یا پلی اورتان با ویژگی جلوگیری از انتقال صدا و حرارت (عایق) ساخته شده است. این پنل ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل اتاق سرد
ساندویچ پانل اتاق تمیز

 

انواع ساندویچ پانل سقفی

این نوع پانل ها با توجه به جنس هسته و ورق ها و حتی تعداد لایه ها و ضخامت های ذکر شده در زیر در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.
پانل سقفی ساده
پانل پیچ مخفی
پانل خط سایه
پانل ذوزنقه ای شکل
مدل پانل طرح دار و سبک گلی

 

ورق های پانل سقفی

پانل های سقفی با توجه به آنچه در این قسمت نوشته شده است با توجه به نوع تابلوهای به کار رفته در آنها در دسته دیگری طبقه بندی می شوند.
پانل های سقفی آلومینیومی
پانل های سقفی گالوانیزه
پانل های سقفی آلومینیومی

 

مواد فوم تزریقی

و به همین ترتیب ساندویچ پانل سقفی را می توان بر اساس لایه میانی به صورت زیر تقسیم بندی کرد.
ساندویچ سقفی لایه میانی پلی اورتان (تراکم های مختلف)
ساندویچ سقف با لایه میانی پلی استایرن
ساندویچ سقف با لایه میانی پشم شیشه
ساندویچ سقفی لایه میانی پشم سنگ
پنل سقفی جایگزین مناسبی برای سقف ها و سقف های قدیمی و سنتی می باشد زیرا علاوه بر زیبایی دارای مزایای فنی فراوانی نیز می باشد که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

 

مزایای استفاده از پانل سقفی ساندویچ

همانطور که گفته می شود استفاده از ساندویچ پانل سقفی که امروزه جزو مصالح مدرن به شمار می رود، طرفداران زیادی پیدا کرده است و جایگاه خوبی به ویژه در بخش های صنعتی به دست آورده است.
برخی از دلایل این محبوبیت در متن زیر به اختصار توضیح داده شده است.
جلوگیری از ورود آب و قطرات باران به داخل به دلیل همپوشانی ورق ها
سبکی و استحکام بالای ساندویچ پانل
مقاومت در برابر زلزله و صفحات در برابر بادهای شدید و طوفان
جهت نصب سریع و اتصال پانل ها ... بدون نیاز به مواد سیمانی
مناسب برای تمامی شرایط جغرافیایی

 

ساختار و نصب

ضخامت های معمولی این پانل ها بسته به نیاز مشتری و کاربرد بین 4 تا 15 سانتی متر متغیر است. ساندویچ پانل ها بسیار سریع و آسان توسط متخصصین مونتاژ می شوند. متخصصین به دقت روی تخته ها قرار می گیرند و یک نر و یک ماده وجود دارد و از واشرها و نوارهای مخصوص بین آنها استفاده می شود تا بیشتر از ورود آب به صفحات عایق جلوگیری شود.

 

ساندویچ پانل سقفی و ویژگی های آن

همانطور که از نام آن پیداست از ساندویچ پانل سقفی در پشت بام ساختمان ها استفاده می شود. این پانل های سقفی می توانند سایه دار، پیچ مخفی، ساده، ذوزنقه ای و غیره باشند. انواع وجود دارد.

ویژگی های اصلی پانل سقفی عبارتند از:

بهداشتی و قابل شستشو و مناسب برای استفاده در محیط های بهداشتی می باشد.
به دلیل استفاده از ورق آلوزینک در برابر زنگ زدگی و اشعه UV مقاوم است.
برای محیط زیست مضر نیست.
با استفاده از فوم پلی یورتان در لایه عایق، خاصیت ضد باکتریایی پیدا کرده و در برابر نفوذ حشرات مقاوم است.
برای اجرا و نصب پانل سقفی نیازی به قالب گیری ندارید.
با تمام شرایط آب و هوایی سازگار است و در آب و هوای مختلف قابل استفاده است.
استحکام و طول عمر بالایی دارد.
در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله مقاوم است.

 

مشخصات فنی پانل سقفی

ورق های پانل سقف به گونه ای ساخته شده اند که در کناره ها روی هم قرار بگیرند و کاملاً روی هم قرار می گیرند تا از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری شود. ساندویچ پانل سقفی در ابعاد 108 سانتی متر ساخته می شود که 9 سانتی متر آن برای همپوشانی پانل های مجاور است. ضخامت این صفحات بین 2 تا 15 سانتی متر متغیر است.
لایه بیرونی ساندویچ پانل ها همانطور که گفتیم از ورق آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه می باشد. تابلو را می توانید در دو نوع فویل دار دو طرفه و یک طرفه خریداری کنید. البته در برخی موارد امکان ساخت لایه های بیرونی از فولاد، مس، فولاد ضد زنگ یا پی وی سی نیز وجود دارد. بهترین ساندویچ پانل سقفی دارای لایه ای عایق از پلی یورتان تزریقی است که به دلیل تراکم بالا پانل را نسوز می کند.

 

انواع کاربرد پانل سقفی

استفاده از سقف ساندویچ پانل با توجه به تمامی ویژگی های منحصر به فرد و ویژگی های فنی آن مزایای بسیاری برای ساختمان دارد. از این رو کاربردهای فراوان و متنوعی دارد و برای موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از کاربردهای اصلی ساندویچ پانل سقفی عبارتند از:

ساخت سقف سردخانه
ساخت خانه های ویلایی
در ساختمان های صنعتی پیش ساخته
برای کلبه های پیش ساخته
برای سقف سیلوها، سوله ها و انبارهای بزرگ
ساخت سقف کانتینر بار
در مرغداری ها، گاوداری ها یا جوجه کشی ها
ساخت سالن های ورزشی بزرگ

 

قیمت پانل سقفی چنده؟

همانطور که گفتیم ساندویچ پانل سقفی انواع مختلفی دارد که از مواد مرغوب یا بی کیفیت ساخته می شوند. بنابراین تعیین قیمت دقیق بستگی به نوع پنل انتخابی شما دارد. علاوه بر این، ابعاد پانل و فضای مورد نیاز نیز بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود. می توانید قیمت های دقیق را در وب سایت های فروشندگان مورد اعتماد بررسی کنید.

 

نتیجه نهایی

استفاده از ساندویچ پانل سقفی به دلیل مقرون به صرفه بودن، استحکام و دوام بالا و مزایای بسیار دیگر گسترش زیادی یافته است. از این رو در این مقاله به توضیح ویژگی ها و ویژگی های فنی ساندویچ پانل سقفی پرداختیم و با انواع آن آشنا شدیم. همچنین دیدیم که این پانل های سقفی برای چه استفاده می شوند و چه عواملی بر قیمت آن ها تأثیر می گذارد.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋