آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

معرفی انواع ساندویچ پانل دیواری آریا بارون

ساندویچ پانل دیواری، لایه میانی آن فوم، پلی اورتان، پشم سنگ و غیره است. نوعی ماده آماده است که از دو طرف با دو لایه فلزی گالوانیزه و آلوزینک پوشانده می شود. ساندویچ پانل ها رنگ های بسیار جذابی دارند و دارای امکانات طراحی داخلی و خارجی هستند. ساندویچ پانل دیواری قابل استفاده برای انواع سوله، سوله، ویلا، دیوار ساختمان های نوساز و... می باشد. به راحتی می توان از آن در ساختمان ها استفاده کرد. ورق های بالایی ضد خش و رنگ آمیزی الکترواستاتیک هستند. چسبندگی لایه های ساندویچ پانل بسیار زیاد است، به هیچ وجه از یکدیگر جدا نیستند و به صورت یکپارچه کار می کنند.

 

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل ها که در واقع ساختاری کامپوزیت و سبک هستند به دلیل داشتن چندین لایه ساندویچ نامیده می شوند. ساندویچ پانل ها مقاومت بسیار بالایی دارند و لایه های هر دو طرف با توجه به کاربردشان می تواند متفاوت باشد و می توان از ورق های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، مس، فایبرگلاس، گچ پاریس و ... باشد. انواع ساندویچ پانل

 

ساندویچ پانل دیواری ساده:

این نوع ساندویچ پانل از دو طرف ورق گالوانیزه یا آلوزینک یا آلومینیوم با مقاومت بالا در برابر حریق ساخته می شود. این نوع ساندویچ با توجه به تیغه های مختلف با طول و ضخامت های مختلف ساخته می شود. ورق های دو طرف ساندویچ پانل ها ساده یا مسطح و بدون لوور می باشد و یا در خط روشنایی لوورهای کوچک، لوورهای بزرگ، لوورهای سینوسی و ... وجود دارد. به روش های مختلف انجام می شود.

 

ساندویچ پانل دیواری طرح دار:

ساندویچ پانل های دیواری طراحی شده به صورت گالوانیزه، آلوزینک و ... در طرح های متنوع و زیبا با رعایت اصول و استانداردهای مختلف رنگ آمیزی شده است. این طرح ها و رنگ ها ماندگاری بالایی دارند و با گذشت زمان به هیچ وجه تغییر نمی کنند. این بشقاب ها زیبا هستند و طرح ها و رنگ های متنوعی دارند اما می توان از آن ها به عنوان پرده های کوچک، پرده های بزرگ و ... استفاده کرد. ممکن است در فرم باشد طول و ضخامت این نوع ساندویچ پانل ها با توجه به نیاز مشتریان و کاربری مورد نظر متفاوت است.

 

ساندویچ پانل دیواری فایبرگلاس:

استفاده از ساندویچ پانل فایبرگلاس برای محیط های شیمیایی یا بسیار مرطوب گزینه بسیار مناسبی است. فایبرگلاس ها ترکیبی از مواد پلیمری و الیاف شیشه هستند که در آن الیاف نقش تقویت کننده و پلیمرها مواد اولیه هستند. ساندویچ پانل های فایبرگلاس وزن بسیار سبکی دارند اما بسیار محکم و بادوام هستند. این نوع ساندویچ پانل ها دارای سطوح صافی هستند که در رنگ ها و نقش های بسیار زیبا مانند طرح های سنگی و آجری بسیار مقاوم طراحی و تولید می شوند. این ساندویچ ها برای ساخت کارخانه هایی که حاوی مواد اسیدی و شیمیایی هستند مناسب هستند.

 

ساندویچ پانل دیواری گچی:

ساندویچ پانل پلی یورتان گچ کاری شده ورق دارای پایداری بالایی بوده و به راحتی قابل نصب می باشد. این ساندویچ پانل ها بلافاصله پس از نصب آماده رنگ آمیزی می باشند و بر خلاف گچ های معمولی نیاز به زمان برای خشک شدن ندارند. کاملا ضد ضربه هستند. هر نوع کاغذ دیواری به راحتی روی آنها نصب می شود. آنها در برابر آتش مقاوم هستند و به خوبی عایق هستند.

 

مزایای ساندویچ پانل دیواری

قابلیت جابجایی سازه: ساندویچ پانل قابل استفاده در سازه های بتنی، فلزی و ... می باشد. به دلیل وزن سبک نسبت به سازه ها، در مواقعی که نیاز به جابجایی سازه داریم، به راحتی می توان از جرثقیل استفاده کرد یا دیوارها و سقف سازه ها را جدا کرد. به جای دیگری نقل مکان کرد.
هزینه ساندویچ پانل: سیمان، آجر، تیر آهن و غیره ساختمان های ساخته شده با مصالح سنتی سنگین هستند و قیمت آهن بالا و مقرون به صرفه نیست. مواد سنتی هر کدام نیاز به ترکیب با مواد دیگر دارند و بنابراین هزینه آنها افزایش می یابد. بنابراین استفاده از یک متریال هزینه ساخت کمتری دارد و مقرون به صرفه است.
زمان ساخت ساختمان ها: زمان ساخت سازه ها با استفاده از ساندویچ پانل در شرایط مناسب بسیار کوتاه است. استفاده از دیوارها و سقف های آماده که به راحتی توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند، باعث افزایش سهولت کار و کوتاه شدن مدت زمان ساخت می شود.
عایق صوت و حرارت: برای عایق کاری ساختمان هایی مانند ساختمان های بتنی، پشم شیشه های مختلف، عایق حرارتی و غیره.
شکل ظاهری: ساندویچ پانل ها رنگ بندی زیبا و جذابی دارند و شست و شوی آن ها نیز مزیت دیگری است.
مقاومت در برابر ضربه و رطوبت: ویژگی مهم دیگر این ساندویچ پانل ها این است که با وجود سبک بودن، مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، از آنجایی که دارای ورق آلوزینک هستند، در شرایط نامساعد جوی نیز قابل استفاده بوده و از پایداری خوبی برخوردار هستند.
ایمن و قابل بازیافت: مقاوم در برابر آتش و مواد شیمیایی، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست.

 

کاربردهای ساندویچ پانل دیواری

امروزه ساندویچ پانل ها به دلیل وزن کم و استحکام بالا بسیار متداول بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. در زیر برخی از کاربردهای ساندویچ پانل آورده شده است:
در ساخت انواع کابین و خانه های پیش ساخته بسیار کاربرد دارد.
از آنها برای ایجاد سردخانه های متحرک و ثابت در منازل استفاده می شود.
در ساخت سالن های ورزشی و سازه های مختلف صنعتی
برای ساخت دیوارها و سقف انبارها و انبارها
آنها همچنین معمولاً برای ساخت اتاق های ایزوله و بیمارستان های سیار استفاده می شوند.

 

خرید ساندویچ پانل دیواری:

امروزه استفاده از ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای فراوانی که دارند بسیار فراگیر شده است. قیمت ساندویچ پانل دیواری نسبت به سایر مصالح مناسب است. ساندویچ پانل ها دارای طیف رنگی بسیار جذابی هستند که می توانید با توجه به سلیقه و استفاده خود انتخاب و خریداری کنید.

 

منبع: https://www.aryabaron.com/sandwichpanel/wall-sandwichpanel/دیواری-دو-رو-ورق/

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋