آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل

 

ساندویچ پانل ها عایق خوب، حجم و استحکام کمی دارند. عایق کاری از آسیب دیدن ساختمان پیش ساخته در اثر باران، برف و طوفان های شدید در فصول سرد سال جلوگیری می کند و احتمال نفوذ آب به داخل ساختمان را به حداقل می رساند. پانل ها از 4 تا 10 سانتی متر قطر دارند و منطقه کوچکی از کلبه را اشغال می کنند. ساندویچ پانل ها بر خلاف قطر کم و اتصالات سبک از استحکام و استحکام بالایی برخوردارند. ضمناً از این محصول پیش ساخته برای پوشش سقف ها، دیوارهای ایوان و سازه های صنعتی نیز استفاده می شود، این سازه ها تا سال ها بدون نیاز به تعمیر سازه پانل به کار خود ادامه می دهند و هزینه های فراوان شما را نسبت به سایر ساندویچ پانل ها به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. فوم عایق را می توان از پشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان تهیه کرد که به دلیل مزایای فوم پلی اورتان اغلب در ساندویچ پانل های استاندارد استفاده می شود.
وی از مزیت های اصلی و مهم ساندویچ پانل پلی اورتان که در دو نوع پانل سقفی و دیواری قابل تولید است، به ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آتش، کند سوزی، سبکی، استحکام بالا و عایق حرارتی خوب اشاره کرد. قیمت و محبوبیت انواع پانل. کارگردان است. در ساندویچ پانل ماموت از فوم پلی اورتان با چگالی 2±40 کیلوگرم بر متر مربع استفاده می شود. تولید کننده ساندویچ پانل ورق آلومینیوم مجتمع صنعتی ماموت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول به کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، عراق، تاجیکستان و امارات متحده عربی می باشد. از ویژگی های خاص ساندویچ پانل های کارخانه ماموت می توان به عایق صدا، سرما و گرما، قابلیت تحمل فشار بار بالا، سبکی و مقاومت عالی در برابر عمل (ساندویچ پانل های نوع B1، B2، B3) و سایر بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست و سازگاری اشاره کرد. مناسب با محیط مشخص شده ساندویچ پانل های ماموت در اتاق های ایزوله، اتاق های تمیز، سردخانه های زیر صفر، سردخانه های سوپر صفر، ساختمان های ویلایی سبک، سقف سوله و دیوار سوله، روکش کاری خانه های ویلایی و ... کاربرد فراوانی دارند. در زمینه ها استفاده می شود.
قیمت ساندویچ پانل با توجه به نوع ورق مورد استفاده، نوع عایق مورد استفاده، ضخامت و فشردگی عایق تعیین می شود. عایق مورد استفاده در تولید ساندویچ پانل پشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان می باشد. امروزه عایق پلی یورتان به دلیل سبکی، مقاومت در برابر صدا، سرما و گرما، گرما و سرما در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. ورق های مورد استفاده نیز از مواد گالوانیزه (فولاد مبارکه)، آلومینیوم و آلوزینک (آلیاژ آلومینیوم و روی) ساخته شده است. ورق گالوانیزه به دلیل رنگ پذیری کم کیفیت پایین تری نسبت به ورق آلوزینک دارد و به دلیل مقاومت و نرمی کم فلز کیفیت پایین تری نسبت به ورق آلومینیوم دارد. استفاده و کاربرد سازه های بتنی و فلزی سنگین در همه جا مقرون به صرفه نیست. بسیاری از مکان ها نیاز به اتاقی دارند که بتوان آن را خیلی سریع و در عین حال کم هزینه آماده کرد و از آن استفاده کرد. از آن در ساخت ادارات، کارخانه ها و فضاهای عمومی استفاده می کنند که با توجه به قیمت استفاده از این محصول مقرون به صرفه تر است و می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ساندویچ پانل ساخت سازه را در کمترین زمان و در کوچکترین فضاها ممکن می سازد. به راحتی فعالیت خود را در آنجا آماده کرده و انجام دهید. همچنین می توانید بدون نیاز فضای اشغال شده را جمع آوری کرده و پس از اتمام به مکان دیگری انتقال دهید. همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از لایه های مختلف (دو لایه بیرونی و یک لایه داخلی) است که به هم فشرده شده اند و عایق حرارت و صدا هستند. بین دو لایه بیرونی ساندویچ پانل، عایق وجود دارد که برای حفظ حرارت و صوت، استحکام استفاده می شود و به عملکرد بیشتر فضای داخل سازه کمک می کند.

در گذشته از مصالحی مانند بتن، سیمان و آجر در ساخت سازه های ساختمانی استفاده می شد و دارای معایب بسیاری از جمله عدم استحکام کافی، قیمت بالا و مقاوم نبودن در برابر حوادثی مانند زلزله و سیل بود. این روزها مواد جدیدی به نام ساندویچ پانل معرفی شده است. در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به بازار عرضه می شود و در پوشش سقف و دیوار سازه هایی مانند سوله، کارخانه و سایر سازه ها کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله قصد داشتیم در مورد ویژگی های فنی ساندویچ پانل اطلاعاتی ارائه دهیم تا بتوانید آگاهانه تر از ساندویچ پانل استفاده کنید.

 

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یکی از مواد جدید و پرکاربرد با خواص متمایز و منحصر به فرد است که نیازهای بسیاری را در صنایع مختلف برآورده می کند. ساندویچ پانل ترکیبی از دو لایه ورق خارجی و یک لایه عایق داخلی است. جنس ورق لایه های بیرونی آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه، عایق میانی پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا پشم شیشه می باشد. این ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و در شرایط مختلف قابل استفاده هستند. این محصول به دو دسته سقفی و دیواری تقسیم می شود. انواع پانل های دیوار و سقف را می توان در دیوار، سقف و کف ساختمان استفاده کرد. ساندویچ پانل به دلیل سبکی و استحکام بالا در ساخت انواع آپارتمان ها، خانه های پیش ساخته، سردخانه ها و بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد.

 

مزیت ساندویچ پانل

مزیت ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی باعث برتری ساندویچ پانل بر این مواد شده است. ساندویچ پانل ها نسبت به گذشته بسیار پیشرفته و توسعه یافته اند و این محصولات می توانند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و سنگ باشند. از سوی دیگر، نقاط قوت و ضعف مصالح مختلف و محدودیت در استفاده از آنها، مهندسان عمران را به تحقیق و انتخاب مناسب ترین مصالح سوق داده است. یکی از معایب ساندویچ پانل، خوردگی و آتش سوزی زیاد ناشی از شرایط محیطی است. با ایجاد تغییراتی در پوشش های فلزی، با استفاده از فلزات بادوام مانند آلومینیوم و آلوزینک و پلی یورتان مقاوم در برابر آتش، این مشکلات به راحتی و به سرعت حل شده است. امروزه ساندویچ پانل بخش بزرگی از صنعت را پوشش می دهد.

 

ساختار ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از پرکاربردترین مواد پیش ساخته می باشد و از سه لایه تشکیل شده است که دو لایه تخته با فوم عایق در وسط آن قرار دارد و دو لایه بیرونی ساندویچ پانل وظیفه محافظت از لایه میانی را بر عهده دارد. از جمله خواص و ویژگی های ساندویچ پانل می توان به عایق بودن، سبکی، مونتاژ آسان، اقتصادی بودن، مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، خوردگی و ضربه اشاره کرد.
لایه میانی ساندویچ پانل که هسته نام دارد از فوم عایق است و در ساخت ساندویچ پانل از فوم هایی مانند فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه استفاده می شود. برای قسمت ورق ساندویچ پانل از ورق هایی مانند ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم استفاده می شود و به دلیل شباهت زیاد به ساندویچ پانل به آن ها ساندویچ پانل می گویند.

 

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های دیواری صاف و صیقلی هستند که در ساخت دیوار ساختمان ها، سوله ها، اتاق های بار، انواع ساختمان ها و غیره استفاده می شوند. آنها سازه های پیش ساخته ای هستند که برای پوشش دیوارهای ساختمان ها استفاده می شوند.

 

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی گروهی از پانل ها با دو نوع ساندویچ پانل سقفی سه طبقه و پنج طبقه هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. از نظر ظاهری این نوع ساندویچ پانل ها برای قسمت پشت بام ساختمان ها شامل پله ها استفاده می شود. کاربرد مرحله ای این نوع پانل ها جلوگیری از ورود آب به پانل ها و سازه ها می باشد.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋