آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

هرآنچه باید درباره خانه‌های پیش ساخته بدانید!

 

خانه های پیش ساخته نسل جدید سازه های مختلفی هستند که معمولاً برای ساخت یک مکان مسکونی یا تجاری استفاده می شوند. اگر از ساختمان های پیش ساخته برای مقاصد مسکونی استفاده می شود، خانه های مسکونی پیش ساخته؛ و اگر برای مقاصد تجاری استفاده می شود می توان از آن به عنوان سکونت یا کارگاه برای فرآیند تولید و... استفاده کرد. ساخت آن راحت خواهد بود.
برای ساخت ساختمان های پیش ساخته و خانه های پیش ساخته از مصالح مختلفی استفاده می شود. در این سازه ها از فولاد و آلومینیوم از مصالح چوبی گرفته تا مواد کامپوزیتی استفاده می شود. از این دستگاه ها می توان هم برای آپارتمان هایی که در شهرهای زیر نظر یک موسسه یا مجتمع ساخته می شود و هم برای ساخت ویلا در شمال استفاده کرد. برای مثال می توان از این سازه ها برای ویلاهای جنگلی استفاده کرد. زیرا به راحتی می توان آن را به مکان های مختلف منتقل کرد.

 

لیست مواد مصرفی و قیمت نهایی

خانه های پیش ساخته و ویلاهای پیش ساخته مزایا و معایب مختلفی دارند که هر کدام در جای خود حائز اهمیت هستند. دوام و استحکام این سازه ها برابر با استحکام یک ساختمان معمولی است. در ضمن این سازه های پیش ساخته به دلیل تنوع ظاهری و رنگی که دارند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. در این مقاله به طور کامل در مورد این موضوع صحبت می کنیم.
خانه های پیش ساخته سازه هایی هستند که تمام مواد آنها در یک کارخانه از پیش ساخته شده و سپس برای پروژه های ساختمانی به جایی منتقل می شود. این مواد از چوب، فلز یا ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شوند. هر کدام از این مواد دارای ابعاد و ابعاد استاندارد بوده و از نظر ضخامت نیز تعریف می شوند.
در ساخت خانه های پیش ساخته از بهترین ورق های فولادی گالوانیزه سبک وزن و مرغوب استفاده می شود. از مصالح چوبی نیز برای پروژه های خاص مانند ویلاسازی در شمال استفاده می شود. اغلب قیمت خانه های پیش ساخته بستگی به نوع مصالح مورد استفاده برای ساخت و ساز دارد.
زیباترین طراحی معماری و ساختمان برای خانه و ویلا را می توان با مصالح پیش ساخته استفاده کرد. در این بحث به طور کامل به مزایا و معایب خانه های پیش ساخته و کاربرد آنها در پروژه های ویلاسازی می پردازیم.
* طراحی ساختمان فرآیندی است که در آن مهندسان و کارشناسان نقشه یک ساختمان را به طور کامل از ابتدا طراحی می کنند. با استفاده از طراحی حرفه ای می توانید ویلاهای لوکس، دوبلکس و تریبلکس در زیباترین موقعیت مازندران بسازید.
با توسعه خانه های آپارتمانی و نبود ویلاهای قدیمی با باغ زیبا، مهم ترین دلیل خرید ویلا مناطق سرسبزی مانند شمال کشور است.
امروزه فعالان این عرصه امکان خرید ویلاهای پیش ساخته را برای مشتریان فراهم کرده اند و در نتیجه در هر کجا که امکان ساخت وجود داشته باشد می توانید ویلا با طرح دلخواه خود داشته باشید.

 

ورودی ویلاهای پیش ساخته

ویلاهای پیش ساخته نوعی ساخت و ساز هستند که تحولی شگرف در صنعت ساختمان ایجاد کرده است. مشکلی که بشر امروز با آن مواجه است، پیری ساختمان ها و نیاز به نوسازی است. آیا می دانید هزینه تخریب ساختمان های قدیمی چقدر است؟
جدا از بحث هزینه ها، مهم ترین موضوع آسیب به محیط زیست است. تخریب ساختمان یک مشکل مضاعف ایجاد می کند، زیرا ساخت و ساز باعث می شود بافت بخشی از زمین از بین برود.
از طرفی اگر در زمینی بسازید، رسماً زمین را از دست می دهید. اما این مشکلات با ویلاهای پیش ساخته بزرگ حل خواهد شد.
مثلا اگر بعد از مدتی متوجه شدید که این زمین پتانسیل کشاورزی بالایی دارد، می توانید ویلا را به زمین دیگری منتقل کنید.

 

مزایای ویلاهای پیش ساخته

برای خرید ویلا باید بخشی از درآمد خود را به خود اختصاص دهید و از زندگی چندین ساله در این ویلا لذت ببرید. در نتیجه شما این حق را دارید که بدانید با خرید ویلای پیش ساخته چه مزایایی به دست خواهید آورد:

 

1- امکان ساخت سریع ویلا

مهمترین مزیت خرید ویلای پیش ساخته این است که ساخت و ساز بسیار سریع است و با اتصال سازه ها می توانید در اسرع وقت در ویلای خود مستقر شوید.
لازم است بدانید که هزینه نهایی کمتر خواهد بود زیرا مدت زمان ساخت این ویلاها کوتاهتر است. داشتن ویلاهای پیش ساخته از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از ساخت ویلا با مصالح ساختمانی است.

 

2- قابلیت جابجایی ویلا

اگر از ویلاهای سنتی ساخته شده با مصالح ساختمانی استفاده می کنید، نمی توانید ویلا را به مکان دیگری منتقل کنید. اگر قصد دارید در منطقه دیگری ویلا بسازید، باید یک ساختمان جدید بخرید. اما در ویلاهای پیش ساخته چنین مشکلی وجود دارد. اینگونه ویلاها قابل انتقال هستند. اگر می خواهید پس از مدتی در منطقه زیبای دیگری مستقر شوید، می توانید ویلا را با جرثقیل به مکان جدید منتقل کنید.

 

3- استفاده بهینه از انرژی

در عصر ما صرفه جویی در انرژی برای بشریت مهم است زیرا منابع انرژی در حال کاهش است و متاسفانه سوخت های فسیلی تجدید ناپذیر هستند. ویلاهای پیش ساخته با عایق کاری در و پنجره محیط داخلی را گرم می کنند و در نتیجه مصرف انرژی کمتر می شود.

 

4- مقاومت در برابر زلزله

شاید فکر کنید دوام این گونه ویلاها کمتر از مصالح ساختمانی است. اما جالب است بدانید که ویلاهای پیش ساخته به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در برابر بلایای طبیعی بسیار مقاوم باشند. این نوع ویلاها از نظر مقاومت در برابر زلزله دارای استاندارد جهانی می باشد.

 

5- طراحی دکوراسیون مطابق با سلیقه شما

همه ما دوست داریم فضای داخلی خانه و ویلا را مطابق سلیقه خود طراحی کنیم تا زندگی در این مکان دلپذیر باشد. با خرید ویلای پیش ساخته می توانید طراحی داخلی ساختمان را به دلخواه خود انجام دهید.

 

6- دوام بالای مصالح به کار رفته در ویلاهای پیش ساخته

یکی از مشکلات ساخت و ساز در شمال کشور، فرسودگی مصالح ساختمانی در اثر رطوبت است. ویلاهای سنتی به دلیل آسیب های رطوبتی نیاز به بازسازی در مدت زمان کوتاهی دارند و این امر برای ساخت و ساز در این منطقه مشکل ساز شده است. اما این مشکل با خرید ویلای پیش ساخته حل می شود. مصالح به کار رفته در ساختمان ها در برابر رطوبت عایق بوده و در نتیجه آسیبی نمی بینند.

 

7- قابلیت بازیافت مصالح ساختمانی

موضوع دیگری که در حوزه ساخت و ساز باید مورد توجه قرار گیرد، بازیافت مصالح ساختمانی است. متأسفانه وقتی صحبت از ویلاهای سنتی می شود، هر بار که تخریب می شوند، مواد غیرقابل بازیافت زیادی وارد محیط می شود و یا سرعت تخریب آن ها کند است. اما در ویلاهای پیش ساخته مشکلی وجود ندارد. مصالح به کار رفته در این ویلاها به راحتی بازیافت می شوند و در ساختمان های جدید مورد استفاده قرار می گیرند.

 

معایب ویلاهای پیش ساخته

علاوه بر تمامی مزایای خانه پیش ساخته، معایب این گونه سازه ها را نیز باید دانست. با این حال، هر سبک ساختمانی مزایا و معایبی دارد و نتیجه آن باید معیاری برای تصمیم گیری باشد. بنابراین، اگر مزایا بر معایب آن بیشتر باشد، ساخت آن نما انتخاب درستی است. وقتی صحبت از ویلاهای پیش ساخته می شود، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

 

1- خرید زمین و پرداخت هزینه پروانه

به هر حال درست است که با خرید ویلای پیش ساخته نیازی به هزینه مصالح ساختمانی ندارید، بلکه باید این ویلا را در زمینی بسازید. به این معنا که شما به یک قطعه زمین نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر مجوزهای دولتی برای ایجاد ویلاهای پیش ساخته شرط بسیار مهم این تجارت است.

 

2- پرداخت هزینه ها به صورت یکجا

در ویلاهای معمولی که با مصالح ساختمانی ساخته می شوند، می توانید هزینه ها را در چند مرحله پرداخت کنید، بنابراین مشکل مالی نخواهید داشت. اما در ویلاهای پیش ساخته این امکان وجود ندارد و باید تمام هزینه ها را یکجا پرداخت کنید.

 

3- وجود اشکال در مونتاژ سازه ها

مهم ترین نکته ای که در خرید ویلای پیش ساخته باید به آن توجه کرد، موقعیت زمین و تناسب آن با ساختمان است. بارها دیده شده است که به دلیل ناهمواری و موقعیت نامناسب، تجمیع سازه ها به یکدیگر سخت خواهد بود و ساخت ویلا امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین ابتدا نقشه ای از زمین را به فروشندگان بدهید.

 

4- متراژ از پیش تعیین شده ویلا

در ویلاهای معمولی می توانید اندازه کل ساختمان و هر قسمت را با توجه به نیاز و سلیقه خود تعیین کنید. اما در ویلاهای پیش ساخته این امکان وجود ندارد. شما یک اندازه ثابت خریداری خواهید کرد.

 

5- نصب ویلا توسط کارشناسان

لازم است بدانید که نصب ویلاهای پیش ساخته در حیطه تخصص هر فردی نیست. ساخت ویلاهای معمولی را می توان به هر معماری سپرد اما این معماران نمی توانند ویلاهای پیش ساخته بسازند.

 

انواع ساختمان ویلایی پیش ساخته

با توجه به انواع ساختمان های مورد استفاده در ویلاهای پیش ساخته، ویلاها به شرح زیر طبقه بندی می شوند:
1- ویلاهای پیش ساخته با سازه فلزی
2- ویلاهای پیش ساخته ساندویچ پانل
3- ویلاهای پیش ساخته با سازه های چوبی
4- ویلاهای پیش ساخته با سازه های ترکیبی
بسته به منطقه ای که ویلا را در آن می سازید، نوع ساختمانی را انتخاب کنید که در این شرایط محیطی هم عایق انرژی و هم بادوام باشد.
* برای بازسازی ویلاهای قدیمی و قدیمی در نظر گرفتن کل هزینه پروژه بسیار مهم است. هنگام بازسازی و بازسازی ویلای قدیمی از کارشناسان ساخت و ساز کمک بگیرید تا شما را در انتخاب طرح و سبک جدید و متریال با کیفیت راهنمایی کنند. با این کار محیط زندگی را به محیطی دلپذیر و لذت بخش تبدیل خواهید کرد.

 

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم خانه های پیش ساخته از مواد مختلفی ساخته می شوند که در بازار کاربرد فراوانی دارند. مدیریت بهتر هزینه های ویلاسازی در شمال با مصالح پیش ساخته امکان پذیر است. اگر تجربه ندارید و یا در انتخاب بین سازه های پیش ساخته برای ساخت ویلا تردید دارید، با کارشناسان املاک فرست هوم تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋