آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

آموزش مرحله به مرحله نصب ساندویچ پانل سقفی

 

ساندویچ پانل های سقفی با طرح های آلوزینک، آلومینیوم، گالوانیزه یا سفالی در دو طرف تولید می شوند. این پانل ها به دلیل پله های ذوزنقه ای، همپوشانی شکل و اتصال و همپوشانی احتمال نفوذ آب را از بین می برند.
از آنجایی که ساندویچ پانل سقفی بیشتر در معرض تغییرات شرایط آب و هوایی مانند نور خورشید، باران و برف است، همانطور که در فیلم مونتاژ ساندویچ پانل سقفی مشاهده می کنید؛ مونتاژ و اجرای این سازه ها نیاز به تخصص و مهارت دارد و آب بندی و آب بندی آنها باید با دقت زیادی انجام شود تا سازه به مرور زمان دچار آسیب و نشتی نشود.

ساندویچ پانل از پانل ثابت و پانل پیچ مخفی تشکیل شده است که در این نوع ساندویچ پانل ها دیده نمی شود. این ساندویچ پانل زمان راه اندازی سریع، کیفیت بالا و تولید ثابت را ارائه می دهد.
ساندویچ پانل های بلندتر همپوشانی لبه های انتهایی را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال نشتی را کاهش می دهد که در این صورت تجهیزات بالابر خاصی مورد نیاز خواهد بود. استفاده از ساندویچ پانل باعث کاهش طول اتصالات لبه می شود، در حالی که میزان برآمدگی لبه متناسب با شرایط و حالت های مختلف تنظیم می شود.
برای انجام این کار باید در برنامه ریزی دقت ویژه ای داشت تا کار با خیال راحت و با رعایت اصول صحیح انجام شود. در این مرحله بررسی روش های مربوطه و فرآیندهای ارزیابی ریسک ضروری است. کارگران سایت کارگاه نیز باید با اصول نصب و کار با ساندویچ پانل آشنایی کامل داشته باشند.
ساندویچ پانل ها معمولا با بسته بندی پلاستیکی به محل مورد نظر حمل می شوند که حین حمل و نقل از لبه ها محافظت ویژه ای می کند. ساندویچ پانل ها به منظور کاهش ارتفاع بسته با شیراز به هم متصل می شوند. ارتفاع بسته بندی و تعداد ساندویچ پانل ها به ضخامت ساندویچ پانل بستگی دارد که اطلاعاتی است که هر سازنده ارائه می دهد.
پس از ارزیابی مهندس سازه، بسته ها را می توان مستقیماً به پشت بام یا به یک محل ذخیره سازی منتقل کرد. این مکان باید خشک و دور از عملیات ساخت و ساز باشد.
حامل باید روی زمین و بین بسته ها استفاده شود. معمولاً این کریرها حدود 2 متر از هم فاصله دارند، اما توصیه های خاصی از سوی سازندگان برای هر کریر ارائه می شود. بسته ها را می توان برای رسیدن به ارتفاع توصیه شده با استفاده از کریرهای چوبی که روی هم چیده شده اند روی هم قرار داد.

البته از ورق های شستشو، ورق های آبرو، فوم پلی اورتان و نوارهای چسب مخصوص بین درزهای پانل برای آب بندی و آب بندی مطمئن تر استفاده می شود. و در نهایت با پیچ های گالوانیزه به یکدیگر متصل می شوند.

 

آموزش نصب ساندویچ پانل

مونتاژ ساندویچ پانل بسته به نوع یا کاربرد سازه به روش های مختلفی انجام می شود. همانطور که می دانید ساندویچ پانل از نظر ساختاری شامل: ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می باشد.
برای اجرای ساندویچ پانل سقفی باید ساندویچ پانل روی تیرهای ثانویه از پروفیل نوری 40*80 یا 40*40 قرار داده شود و یا در ساختمانهای صنعتی و سوله ها از پروفیل مقطع Z استفاده شود. ، اما قبل از آن باید ناودان ها نصب شوند. (آبرو) ساخته شده است. ساندویچ پانل ها با پیچ های گالوانیزه واشر به زیرسازی چسبانده می شوند و در صورت ساخت صحیح به دلیل ویژگی و سطح مقطع پانل دیواری کاملا ضد آب هستند، نیازی به تزریق فوم و چسب ماستیک نیست.
نصب ساندویچ پانل دیواری باید دارای فونداسیون فلزی مانند ساندویچ پانل سقفی باشد. این زیرسازی از پروفیل استفاده می شود و عمود بر جهت ساندویچ پانل قرار می گیرد، فواصل این زیرسازی باید قبل از مونتاژ توسط متخصص مجرب مونتاژ ساندویچ پانل انجام شود. و در نهایت به ساختار زیرین پیچ می شود. در مونتاژ ساندویچ پانل دیواری فرآیند مونتاژ باید با دقت انجام شود و قرارداد در قسمت جلویی قرارداد کاملاً تراز شود. ساندویچ پانل دیواری تا 13 متر قابل تولید است که باعث می شود به صورت دیواری اجرا شود.
علاوه بر اتصال بین ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی، از ورق چشمک زن که با توجه به ابعاد پروژه طراحی و تولید شده و به سازه و ساندویچ متصل می شود، برای بستن گوشه های داخلی و خارجی استفاده می شود. پانل با استفاده از پیچ یا پرچ. .
فرآیند مونتاژ ساندویچ پانل بسیار حساس است و توصیه می شود از تیم های مجرب استفاده شود، ساندویچ پانل باید با توجه به اندازه گیری های انجام شده توسط نیروی متخصص قبل از فرآیند مونتاژ سفارش و تولید شود. مراحل تولید ساندویچ پانل با توجه به نوع فوم بسیار متفاوت است.

 

مراحل نصب سقف ساندویچ پانل چیست؟

اگر هنوز با نصب سقف ساندویچ پانل آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، زیرا در اینجا پوشش سقف ایوان به ترتیب اجرا توضیح داده خواهد شد. می توانید از اطلاعات این مقاله در هر سایت ساختمانی استفاده کنید. البته قبل از آموزش نصب و اجرای انواع پانل سقفی، بهتر است شناخت کاملی از پانل سقفی ساندویچ و ویژگی های آن داشته باشید.
وب سایت گروه ماموت منبعی عالی برای شناخت انواع ساندویچ پانل سقفی دوبل گالوانیزه، ساندویچ پانل سقفی دوبل آلوزینک و ساندویچ پانل سقفی گالوانیزه تک آلوزینک می باشد. مهمترین ویژگی های ساندویچ پانل را می توانید از این سایت یاد بگیرید. اما در این مقاله آموزش نصب صفر تا صد ساندویچ پانل سقفی را به شما آموزش می دهیم.

 

1- بسته بندی ساندویچ پانل سقفی:

ساندویچ پانل سقفی در بسته بندی های مخصوص در کارخانه بسته بندی شده و با برچسب مشخصات به خریدار تحویل داده می شود که از ویژگی های پکیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نوع پنل
ضخامت پانل
طول و عرض پانل
وزن کل بسته و هر پانل
نوع کاربرد و کاربرد
دستورالعمل حمل و نقل و غیره
هر بسته توسط اسپیسرهای پلی استایرن به ضخامت 70 میلی متر محافظت می شود تا از آسیب دیدن پانل ها در حین حرکت جلوگیری شود.

 

2- حمل ساندویچ پانل سقفی به محل پروژه

پانل ها بدون هیچ گونه برآمدگی که به پانل ها آسیب برساند بر روی سکوهای کامیون بارگذاری می شوند و دسته های پانل در دو، سه یا چهار سطح در ارتفاع مناسب روی هم قرار می گیرند و با تسمه های نایلونی محکم می شوند تا سالم به مقصد برسند.

 

3- انبار ساندویچ پانل سقفی در محل پروژه

حمل و نقل پانل ها یک مرحله مهم قبل از نصب پانل سقفی ساندویچ و ذخیره سازی در محل پروژه است که ممکن است پانل ها آسیب ببینند. بنابراین برای تخلیه بار باید از لیفتراک مناسب استفاده کنید. پس از تخلیه بهتر است آن را روی یک سطح صاف قرار داده و در مکان های سرپوشیده نگهداری کنید. تا اشعه باران و خورشید به آن آسیبی نرساند.

 

4- اجرای مونتاژ پانل سقفی (مراحل اول)

در مرحله مونتاژ ابتدا باید ایمنی را در نظر بگیرید، برای این کار ابتدا بررسی کنید که آیا پرلین ها (ساختار حامل پانل ها) برای پروژه مناسب هستند یا خیر. پس از آن می توانید طول دهانه، عرض فلنج پرلین و غیره را محاسبه کنید. شما باید آنها را برای تغییر شکل بررسی کنید.
برای نصب ساندویچ پانل سقفی باید بررسی کنید که آیا اقدامات ایمنی طبق مقررات جاری (نرده، توری محافظ سقوط، طناب نجات و ...) اعمال می شود یا خیر.
آنها همچنین باید خطوط برق را بررسی کنند، احتیاط ها و اقدامات احتیاطی ایمنی را به شدت رعایت کنند، و به نصاب ساندویچ پانل سقفی باید توصیه شود که از دستکش (مراقب بریدگی) و کفش های با کف نرم برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب احتمالی استفاده کند. از پانل ها
در حالی که پانل ها مستقیماً توسط جرثقیل بلند می شوند، یک طناب باید روی یک بسته ثابت شود تا پانل بهتر حرکت کند و اپراتور ساندویچ پانل سقفی می تواند آن را به هر جهت بچرخاند.
پس از برداشتن پانل ها، آنها باید با در نظر گرفتن طول سقف و جهت نصب، بر روی سازه باربر سقف ثابت شوند. ساختار پشتیبانی از پانل ها در برابر برش باد محافظت می کند. به این ترتیب پانل های سقفی مستقیماً به محل نصب نهایی منتقل می شوند.

 

5- روش نصب ساندویچ پانل سقفی (مراحل نهایی)

پس از قرار دادن پانل سقفی در محل نصب، روش نصب به این صورت است که قبل از نصب، فیلم محافظ پلی اتیلن داخل آن باید جدا شود. در خارج، فیلم محافظ باید در امتداد لبه های پانل و مفاصل برداشته شود.
باید نحوه اتصال ساندویچ پانل سقفی به جعبه و تعیین محل نصب ناودان را قبل از اتصال بدانید. سپس پانل اول را قرار داده و با پیچ و واشر در جای خود محکم کنید و مطمئن شوید که کاملاً هم تراز است. پنل دوم روی هم نصب می شود. به یاد داشته باشید که عنصر ثابت باید عمود بر آن باشد، آنها توزیع یکنواخت فشار را روی دنده پانل فراهم می کنند. بعد از این مرحله می توانید پنل ها را نصب کنید. توجه داشته باشید که همپوشانی طولی فقط باید روی یک پرلین با عرض مناسب انجام شود:
برای پانل های پلی اورتان 110 میلی متری
برای پانل های پشم معدنی 150 میلی متر
طول همپوشانی طولی می تواند از 100 تا 300 میلی متر متفاوت باشد، همچنین به شیب سقف بستگی دارد. مرحله نهایی مونتاژ ساندویچ پانل عایق کاری با مواد مناسب مانند عایق پلیمری یا چسب عایق است.

 

کاربرد ساندویچ پانل سقفی؟

کاربرد سالن های صنعتی با ساندویچ پانل سقفی نیز با روش فوق با اندکی تفاوت می باشد. برای نصب ساندویچ پانل در سقف سالن های صنعتی می توانید از پیمانکار معتبری مانند گروه ماموت کمک بگیرید. تیم پشتیبانی گروه ماموت فیلم نصب سقف ساندویچ پانل و فیلم نصب ساندویچ پانل سقفی خانه های ویلایی را با کیفیت بالا آماده کرده است تا کاربران با مشاهده اپلیکیشن سقف ساندویچ پانل آموزش ببینند.
به این موضوع توجه کنید. نحوه اجرای ساندویچ پانل آلومینیومی دوتایی ممکن است کمی متفاوت از ساندویچ پانل فویل آلومینیومی تک باشد. به طور کلی نوع مواد مورد استفاده در ساخت پانل ها و وزن و ضخامت آنها تعیین کننده نوع نصب است.

 

حمل و نقل و ذخیره سازی

با توجه به سطوح کف، ساندویچ پانل ها باید شیب دار (شیب کم) نگه داشته شوند تا امکان تخلیه آب فراهم شود. علاوه بر این، ساندویچ پانل ها نباید به مدت طولانی در سایت نگهداری شوند.
دستگاه های لیفتراک فقط برای تخلیه بار استفاده می شوند و وزن بسته ها نباید از حد وزن لیفتراک بیشتر شود. همچنین باید به توصیه های سازنده ساندویچ پانل در مورد طول ساندویچ پانل برای حمل و نقل توجه شود.
ساندویچ پانل ها باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند تا از آسیب به آستر یا آستر جلوگیری شود. برای حمل و نقل ساندویچ پانل، آنها را از بسته بندی خارج کنید - از کشیدن پانل های ساندویچ خودداری کنید. ساندویچ پانل ها را از لبه نر (خزدار) حمل کنید - آنها را از لبه صفحه ماده یا بالای صفحه بلند نکنید زیرا احتمال آسیب را افزایش می دهد و همپوشانی صحیح لبه انتهایی shiraze را کاهش می دهد.
پس از اینکه ساندویچ پانل ها در محل نهایی خود قرار گرفتند، توصیه می شود لایه محافظ روی پانل را جدا کرده و به درستی از بین ببرید. زیرا چسب موجود در این لایه می تواند روی پانل باقی بماند و خود لایه محافظ در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از بین می رود.
رعایت قوانین ایمنی و بهداشت در محل کار الزامی است و نتایج دستی و سایر فرآیندهای ارزیابی باید نظارت شود.
ساندویچ پانل های بلندتر لبه های انتهایی را کاهش می دهند و بنابراین احتمال نشتی کمتری دارند، اما تجهیزات بالابر خاصی مورد نیاز خواهد بود. در خصوص استفاده از تجهیزات مخصوص حمل و نقل، مشورت با شرکت های ارائه دهنده این تجهیزات ضروری است.

 

آماده سازی

قبل از نصب هر پانل، از تراکم و درستی سازه مطمئن شوید. در این راستا سازندگان تابلوها دستورالعمل های خاص خود را در رابطه با ظرفیت باربری سازه دارند که باید در مرحله طراحی رعایت و توافق شود. ناپایداری زیرساخت و قرار گرفتن آن در معرض فشار بیش از حد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ثابت نشدن پیچ های ستون های افقی تیر اصلی در مرحله مونتاژ، ایجاد شکاف بین پانل و زیرسازی و یا کشیده شدن زیرسازی شود. می توان آن را متصل کرد. به پنل
قبل از نصب ساندویچ پانل ها، لازم است ستون های افقی تیر را با دقت در جای خود قرار دهید، به خصوص اگر قرار است سه یا چند پانل روی سطح شیبدار نصب شود.
بسیاری از تیرهای افقی دارای سطح باربری نسبتاً باریکی هستند که پانل های ساندویچ باید در داخل آن قرار گیرند. در این مورد، لازم است که تحمل پانل و فولاد را در نظر بگیرید. برای جلوگیری از لکه های سرد (نقاط تراکم)، ساندویچ پانل ها باید به یکدیگر متصل شوند (در کنار یکدیگر قرار گیرند) و به اندازه کافی برای حفظ یکپارچگی سازه حمایت شوند.
تطبیق ستون های افقی تیر با تکیه گاه مناسب تابلو و مطابق با مقررات سازنده بسیار مهم است. علاوه بر این، لبه های ساندویچ پانل ها باید به اندازه ای باشد که بار ساندویچ پانل ها و نورگیرها را تحمل کند یا باید نوارهایی برای نگه داشتن آنها تعبیه شود.
ساندویچ پانل ها باید قبل از نصب بررسی شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، عایق اضافی در لبه های جانبی و انتهایی باید حذف شود تا ساندویچ پانل ها هنگام نصب کاملاً در یک راستا قرار گیرند.

 

پیچ ها

پیچ ها را باید از سازندگان پیشنهادی تهیه کرد و معمولاً از نوع خود سوراخ کن و خودکشی با سرهای رنگی و واشرهای مختلف هستند. جنس پیچ ها عمدتا کربن یا فولاد ضد زنگ آستنیتی است و بسته به شرایط گارانتی متفاوت است.
برای اتصال دو ساندویچ پانل به یکدیگر، پیچ ها باید از پوسته بیرونی لبه انتهایی هر دو پانل (رو به رو) عبور کنند. هنگام استفاده از گوه ها برای اتصال ستون های شاهتر یا در برآمدگی های ناشی از پوشیدن تجهیزات ابرو باید توجه نظارتی به استفاده از پیچ های بلند معطوف شود.
پیچ ها باید طبق دستورالعمل سازنده نصب شوند. محاسبات لازم برای اندازه گیری مقدار بار باد برای یک مکان یا ساختمان خاص نیز باید برای تعیین تعداد پیچ ​​های مورد نیاز برای تحمل بارها انجام شود.
پیچ ها باید قبل از انجام کار و نه بلافاصله در حین کار (به اصطلاح سفت کردن آنلاین) به طور کامل وارد شوند، زیرا در این حالت مونتاژ جزئی ساندویچ پانل با اصل عدم شکنندگی سیستم مطابقت ندارد. . این می تواند باعث خرابی های غیرمنتظره در هنگام راه اندازی سیستم یا رویدادهایی مانند سقوط از ارتفاع شود.

 

درزگیرها

درزگیرها باید طبق مقررات سازنده نصب شوند که اساساً به سه لایه درزگیر برای لبه های انتهایی و یک لایه درزگیر برای لبه های جانبی نیاز است.
ماستیک ها معمولا در اندازه های 6*5 میلی متر عرضه می شوند. برای نصب درزگیر در لبه های انتهایی، لازم است یک نوار درزگیر در دو طرف قسمت همپوشانی پانل و در کنار نوار بست قرار داده شود و یک نوار دیگر در فاصله 15 میلی متری از نمایان آن قرار گیرد. حاشیه، غیرمتمرکز. منطقه همپوشانی مهر و موم های لبه جانبی باید درگیر شوند و به پایین ترین لبه انتهایی ختم شوند.

 

منبع: https://www.aryabaron.com/sandwichpanel/roof-sandwichpanel/

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋