آرشا صنعت

آرشا صنعت

آرشا صنعت نماینده رسمی sew در ایران ، پخش و فروش برترین برندهای گیربکس صنعتی و الکتروموتورهای صنعتی | arshasanat.com
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۸ نفر را دنبال می کند

دلیل نام گذاری و کاربرد چرخ دنده های Planetary

گیربکس های سیاره ای که به نام گیربکس خورشیدی نیز معروف هستند، نام خود را به دلیل نحوه حرکت دنده های مختلف خود با یکدیگر گرفته اند. زیرا حرکت آنها مانند حرکت سیاره ها و خورشید و منظومه شمسی است. یک چرخ دنده بزرگ در گیربکس قرار داشته و چرخ دنده های کوچک تر را حرکت می دهد. همچنین چرخ دنده هایی که وجود دارند که به آنها چرخ دنده ماهواره ای یا حلقه ای نیز می گویند.

 

به هنگام شروع فعالیت و چرخ چرخ دنده ها، موقعیت چرخ دنده های ماهواره ای مانند ماهواره ها در فضا به صورت ثابت و حول چرخ دنده های دیگر می باشد.

کاربرد

از گیربکس های سیاره ای، برای اتوماسیون های صنعتی استفاده می گردد. به همین دلیل است که به دنده خورشیدی، شفت ورودی، دنده سیاره ای و حامل، شفت خروجی و به دنده ماهواره ای، محفظه گفته می شود. در گیربکس Planetary، شفت ورودی و شفت خروجی در یک راستا با یکدیگر قرار دارند. به عبارت دیگر، از این گیربکس ها برای انتقال بزرگترین گشتاور در فشرده ترین حالت ممکن، استفاده می شود.

در حال حاضر اینکه چه کشی گیربکس خورشیدی را اختراع کرده است، مشخص نیست. اما از نظر عملکردی، لئوناردو داوینچی در سال 1490 این گیربکس ها را توصیف کرده و تا به امروز از آنها در صنایع بسیاری استفاده می شود.

 

در چه صنایع و مشاغلی استفاده می شوند؟

در ادامه برخی از مصارف گیربکس های خورشیدی در صنایع ار نام می بریم:

         در ربات ها و دستگاه ها برای افزایش گشتاور

         در دستگاه چاپ برای کاهش سرعت غلطک ها

         برای موقعیت یابی دقیق

         در دستگاه های بسته بندی برای محصولات قابل تکرار

         و ...

آرشا صنعت
آرشا صنعت آرشا صنعت نماینده رسمی sew در ایران ، پخش و فروش برترین برندهای گیربکس صنعتی و الکتروموتورهای صنعتی | arshasanat.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋