armico.seo

armico.seo

حفاری نیلینگ چیست؟

نیلینگ (میخکوبی) یک سازه نگهدارنده جهت جلوگیری از ریزش دیواره در محل گود برداری است. روش ‌های مختلف و متنوعی برای مهارکردن دیواره ی گود برداری وجود دارد. از جمله این روش ‌ها، می‌توان به انکراژ، اجرای شمع، سپرکوبی و سازه نگهبان خرپایی اشاره کرد.

روش نیلینگ، مشابه روش مهارسازی انکراژ است. در سیستم نیلینگ، یک وسیله فولادی مورد استفاده قرار می گیرد که عموما میلگرد و یا استرند است. در این روش، علاوه بر سایر مراحل پایدارسازی، یک مرحله به نام مرحله اعمال نیرو، که نیروی پس تنیدگی نام دارد، نیز اعمال می‌شود.

نیلینگ چه کاربردهایی دارد؟

این روش در موارد مختلفی از جمله پایداري جداره تونل‌ها، سازه‌هاي زیرزمینی، پایداري ترانشه‌ها در احداث بزرگراه‌ها و راه آهن‌ها، پایدار ساختن و حفاظت از گود در سازه‌هاي مناطق شهري، ساختمان‌هاي مجاور گود، ایستگاه‌هاي زیرزمینی مترو و یا پایدار سازي کوله‌هاي مجاور پل‌ها در زمین‌هاي سست و ریزشی استفاده می شود.

 

حفاری به چه معناست؟

کندن زمین به منظور رسیدن به یک هدف خاص را حفاری می گویند. این امر سال ­ها توسط انسان هم به­ صورت غریزی و هم به ­صورت برنامه ­ریزی شده و هدفمند انجام، صورت گرفته است تا به آنچه به دنبالش است، دست پیدا کند. لازم به ذکر است که، حفاری یک کار حساب شده، پیچیده، سخت، پر هزینه و زمان ­بر است که در صورت انجام درست آن، نتایج و دستاوردهای بزرگی به­ همراه خواهد داشت.

حال که تا این لحظه، در رابطه با سیستم نیلینگ و حفاری آشنا شده و اطلاعات مختصری به دست آورید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم جهت تکمیل اطلاعات خود، به وب سایت تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات حفاری آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کرده و از دیگر مقالات آن استفاده کنید.

armico.seo
armico.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋