armico.seo

armico.seo

معرفی کرگیری و حفاری

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کرگیری و حفاری بپردازیم و به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده باشیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

معرفی کرگیری و حفاری

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کرگیری و حفاری بپردازیم و به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده باشیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرگیری چیست و چگونه انجام میشود؟

کرگیری بتن را امروزه می‌توان یکی از مهم‌ترین روش های نمونه برداری از بتن دانست.همچنین شما می‌توانید از کرگیری برای نمونه برداری از لایه های سخت زمین استفاده کنید

دستگاه کرگیر با استفاده از الماس که از سخت ترین آلیاژهای کشف شده می‌باشد. می‌تواند به راحتی بتن، یا هر سطح دیگری را برش داده. و قسمت برش خورده را در اختیار آزمایش کنندگان بگذارد

برای استفاده از دستگاه کرگیر نیاز است تا شما ابتدا دستگاه خود را روی محل مورد نظر قرار دهید. لازم به ذکر است که اگر محل مورد نظر شما روی دیوار می‌باشد، نیاز است تا ابتدا سوراخ هایی را برروی دیوار جهت نگهداری کرگیر تعبیه کنید. یکی دیگر از روش های حفظ تعادل کرگیر نصب پایه روی زمین می باشد. پس از حفظ کامل تعادل دستگاه، شما می‌توانید از آن جهت نمونه برداری استفاده کنید.

سرعت دستگاه کرگیری

با توجه به نوع بتن به کار رفته، سرعت کرگیری هم متفاوت می باشد. هرچه عیار بتن بالاتر باشد، سرعت انجام آن هم به مراتب کندتر خواهد شد. دومین عامل موثر در سرعت کرگیر را می‌توان نوع سگمنت به کار رفته در کرگیر دانست. سومین عامل مهم را هم می‌توان نوع مهارت اپراتور در استفاده از کرگیر در هنگام عملیات دانست.

مزایا و معایب کرگیری

این روش مزایا و معایب بسیار زیادی دارد که در ادامه قصد داریم به برخی از آن‌ ها اشاره کنیم.

مزایای کرگیری

  • استفاده از مته های مختلف برای نمونه برداری های مختلف
  • انجام آزمایش های مختلف روی بتن

معایب کرگیری

  • طول کشیدن عملیات کرگیری
  • بیشتر از عمق 3 متر نیاز به برش بتن می‌باشد.

حفاری چیست؟

حفاری از دیرباز مورد توجه انسان بوده است. انسان ها برخی از اکتشافات خود در طول تاریخ را مدیون حفاری های انجام شده بوده است. به عمل کندن زمین برای دستیابی به یک هدف خاص و از پیش تعین شده را حفاری می‌گویند. لازم به ذکر است که برای انجام حفاری شما نیاز به تجهیزات قدرتمند دارید و در صورت رسیدن به نتایج مورد نظر، دستاوردهای بزرگی برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از بهترین انواع حفاری، حفاری اکتشافی می باشد که از کاربرد بسیار زیادی هم برخوردار می‌باشد

بهترین برند موجود در زمینه حفاری

همانگونه که در قسمت بالا اشاره کردیم، برای حفاری نیازمند تجهیزات قدرتمند هستید. و استفاده از این دستگاه ها می‌ تواند باعث شود تا شما زودتر به نتایج دلخواه خود برسید. در این میان می‌توانیم به یکی از برترین برندهای موجود در بازار در زمینه حفاری اشاره کنیم. چکش حفاری DTH یکی از برترین دستگاه های حفاری می‌ باشد که توانسته در سالیان متمادی برترین دستگاه های حفاری را به بازار عرضه کند. 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به مهم ترین سوالات موجود در رابطه با کرگیری و حفاری پرداخته باشیم. کرگیری امروزه برای فعالیت های بیشماری استفاده می شود. از مهم ترین دلایل استفاده از کرگیری می توان به نمونه برداری از بتن برای انجام آزمایشات مختلف اشاره کرد. برای کرگیری از الماس استفاده می شود و همین باعث می شود تا بتوانید به راحتی بتن را برش بزنید.به عمل کندن زمین برای دستیابی به اهداف از پیش تعین شده حفاری می گویند. امروزه دستگاه DTH یکی از برترین برند های موجود در این زمینه است. ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

armico.seo
armico.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋