
هر برند یک سبک زندگی، شخصیت متمایز یا نیاز خاص بازار را هدف قرار میدهد.
شرکت چری استراتژی منحصربهفردش برای مدیریت برندهای متعدد خود را برای خبرگزاری کار اکسپرت استرالیا تشریح کرده است. برندهای رو به رشد این شرکت شامل چری، اومودا، جیکو و در آینده لپاس هستند. این برندها مجموعهای را تشکیل دادهاند که با نام استراتژی شبکهای چری شناخته میشود.
«لوکاس هریس»، مدیر ارشد عملیاتی چری در استرالیا، میگوید رویکرد برندسازی چری افقی است. این روند برخلاف رویکرد سنتی خودروسازان غربی است که برندها را بهصورت عمودی براساس قیمت و اعتبار طبقهبندی میکنند.
به گفته هریس، هر برند چری سطحی بالاتر یا پایینتر از سایر برندها ندارد. بهجای آن، هر برند یک سبک زندگی، شخصیت متمایز یا نیاز خاص بازار را هدف قرار میدهد.
چری برای خریداران خانوادگی سنتی مناسب است که بهدنبال خودرویی راحت، قابل اعتماد و با ارزش مناسب هستند. این گروه از خریداران، از حواشی پرهیز میکنند.
جیکو برای افرادی مناسب است که بهدنبال ظرافت در کنار تم شهری – آفرود و ظاهر جانسخت هستند.

اومودا برای مشتریان علاقهمند به مد، طراحی و سبک اسپرت در نظر گرفته شده است.
لپاس جسورترین عضو گروه برندهای چری است. این برند بر طراحی متمایز، رنگهای روشن و فضای داخلی خلاقانه تمرکز دارد. برند لپاس برای افرادی مناسب است که میخواهند کاملاً متفاوت باشند.
مدیر محلی چری در استرالیا، تأکید کرد که همپوشانی برندهای این گروه بهصورت عمدی انجام میشود. به گفته او، این امر به برندها اجازه میدهد تا بهعنوان یک دروازه ورودی نسبت به برند بعدی عمل کنند.
در آینده برندهای دیگری از چری که هماکنون در بازارهای محدود عرضه شدهاند، در سایر بازارها نیز حاضر خواهند شد. زیر چتر استراتژی شبکهای چری، برندهای جدید دیگری نیز وجود دارند. ازجمله این برندها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
اکسید و لوکسید که با همکاری هواوی تأسیس شدهاند. این برندها بهعنوان نامهای لوکستر شناخته میشوند.
جتور در خودروهای آفرودی متخصص خواهد شد.

آیکار (iCar) برای خودروهای برقی در نظر گرفته شده است.
برندهای ریلای (Rely) و کری (Karry) برای خودروهای تجاری و پیکاپها مورد استفاده قرار میگیرند.
پاسخ ها