
رویداد «در ستایش زندگی» برگزار شد
روز شنبه، دهم آبانماه، کارخانه آرگو میزبان رویداد جشن یکسالگی برند کارفرمایی «الف» بود. رویدادی با عنوان «در ستایش زندگی» که جمعی از مدیران ارشد، فعالان صنعت، خبرنگاران و چهرههای فرهنگی در آن حضور داشتند.
گروه الف در چهار حوزه اصلی فعالیت میکند: راهکارهای لوازم خانگی و تهویه مطبوع با برند «پاکشوما»، راهکارهای زندگی با برند «میوا» و راهکارهای صنعتی با برند «آستریا».
مراسم با اجرای «بابک کاظمی»، مشاور و مدرس بازاریابی و برندینگ، آغاز شد. او با اشاره به نقش بنیادین برندهای کارفرمایی در ساخت هویت سازمانی گفت:
برند کارفرمایی در مرکز سازمان قرار میگیرد؛ مسئولیتی انسانی و اجتماعی که گروه الف در نخستین سال خود، با نگاهی تخصصی و فرهنگی به آن معنا بخشیده است.
در ادامه، بیانیه مأموریت برند الف توسط «مریم امینی»، معاون منابع انسانی و «مرتضی اشجاری»، مدیر ارتباطات بازاریابی ارائه شد؛ بیانیهای که بر دو مفهوم محوری استوار بود: کیفیت و کار.
متن بیانیه با الهام از شعر ملکالشعرای بهار قرائت شد: «ایران هنگام کار است...»

مدیران الف سپس در چهار بخش، فرهنگ سازمانی این گروه، ارزشهای آن و چشماندازی که برای آن متصور هستند را بیان کردند و به شرح مفهوم پایداری (Sustainability) برای این برند پرداختند.

این دو مدیر ارشد برند کارفرمایی الف در این بیانیه گفتند:
با الهام از شعر فروغ فرخزاد، در بخش فرهنگ سازمانی از «پرواز» بهعنوان استعارهای از فرهنگ یاد شد؛ روحی که در میان نسلها جریان دارد.
گروه الف سازمانی انسانمحور است؛ خانوادهای ۳۶۵۴ نفره که هر روز در کارخانهها و دفاتر خود، پیوند میان «کار» و «زندگی» را زنده میکنند.
ارزشهای بنیادین این برند شامل چهار رکن اصلی است:
تعهد: میراثی از اعتماد و استمرار
کیفیت: تلاش برای برتری در هر شرایط
همراهی: پیوندی انسانی با جامعه
سنجیدهکاری: تأمل و آگاهی در هر گام
این ارزشها، همان روحی است که در رفتار و تصمیمات مدیران و کارکنان گروه جاری است.
چشمانداز گروه الف بر «حضور در تمام لحظات زندگی مردم» استوار است؛ از خانه و خانواده تا صنعت و فرهنگ. نگاهی که بر آسایش، همراهی و سادگی تأکید دارد؛ جهانی انسانی که یادآور سادگی و عمق آثار عباس کیارستمی است.
پایداری در الف بهعنوان بخشی از مأموریت سازمانی دنبال میشود. فعالیتهای این حوزه شامل سه محور است:
محیط زیست: حذف دفترچههای کاغذی محصولات و صرفهجویی در بیش از ۱۰۰ تُن کاغذ، نجات ۲۴۰۰ درخت و تخصیص منابع حاصل به حفاظت از جنگلهای بلوط زاگرس.
آگاهی جمعی: همکاری بلندمدت با پلتفرم گارنت برای توسعهی «آگاهی بدون مرز برای فارسیزبانان».
فرهنگ و هنر: حمایت از هنرمندان مستقل از طریق همکاری با بنیاد پژمان و کارخانه آرگو.
«عماد قائنی»، مشاور رهبری سازمان، در سخنرانی خود برند کارفرمایی را «مؤلف روایت سازمان» دانست و گفت:
هر سازمان مانند نویسندهای است که با واژهها و رفتارهایش داستان خود را مینویسد. وقتی این روایت از درون بجوشد، به اصالت و ماندگاری میرسد.

«پیمان سرحدی»، مدیرعامل پلتفرم آموزشی «گارنت»، از همکاری مشترک این مجموعه با پاکشوما و الف سخن گفت. او با اشاره به پروژههایی چون مسترکلاسها، رویدادهای «روایت شب» و مراسم بزرگداشت «محمود دولتآبادی» که با همراهی این برند و زیرمجموعههایش برگزار شدند، افزود:
این همکاری نشان داد که برندهای صنعتی میتوانند حامل پیامهای فرهنگی و اجتماعی باشند؛ همانگونه که پاکشوما با شعار همداستان آگاهی همراهی خود را با رشد فرهنگی جامعه آغاز کرده است.

در ادامه برنامه، «حسین مدنی»، انسانشناس، با نگاهی تاریخی به مسیر توسعه در ایران پرداخت و گفت:
برندهایی چون پاکشوما و مجموعهی الف، بازتاب همان نگاه تکنوکرات دهه چهلاند؛ تفکری که بر کار، ساخت و توسعه تکیه داشت و امروز با رویکردی نو در قالب برندهای مدرن ادامه یافته است.

در بخش فرهنگی برنامه، «شمس لنگرودی»، شاعر و نویسنده، از نقش ادبیات در بازتاب زندگی اجتماعی سخن گفت و در ستایش نگاه فرهنگی گروه الف اظهار کرد:
اینکه مجموعهای صنعتی به فرهنگ و انسان توجه نشان دهد، نشانهی بلوغ فکری و اجتماعی است؛ رویکردی که نادر اما بسیار ارزشمند است.

پاسخ ها