طلای کاربران از آتشسوزی، انفجار و سرقت در امان میماند
«طلاسی» اعلام کرد از این پس با همکاری بیمه «کوثر»، موجودی طلای کاربران در بانک کارگشایی را به شکل رایگان بیمه میکند.
به گزارش دیجیاتو، پلتفرم خرید و فروش طلای آنلاین طلاسی در نشستی خبری آغاز همکاری خود با بیمه کوثر را اعلام کرد. در چارچوب این همکاری، موجودی طلای کاربران طلاسی در بانک کارگشایی، تحت پوشش مواردی مانند آتشسوزی، انفجار، سرقت مسلحانه و غیر مسلحانه قرار میگیرد.
«مهدی فدایی»، مدیرعامل طلاسی در این نشست خبری گفت: «یکی از دغدغههای امنیتی کاربران، تحویل فیزیکی بود که طی همکاری با «دیجیاکسپرس»، تحویل امن با کد رهگیری را فراهم کردیم. علاوه بر این طلای کاربرانی که مایل به دریافت فیزیکی موجودی خود نیستند، در بانک کارگشایی ذخیره میشود. به ازای هر میزان طلای خریداریشده در طلاسی، طلای واقعی در بانک کارگشایی، تحت نظات و کنترل این بانک نگهداری میشود.»
مدیرعامل طلاسی، در مورد همکاری با بیمه کوثر توضیح داد: «همکاری با بیمه کوثر در راستای دغدغه امنیت کاربران شکل گرفت. از این پس تمام دارایی کاربران به صورت رایگان بیمه میشود. این بیمه میتواند دغدغه هر اتفاق غیر قابل پیشبینی را برای کاربر برطرف کند.»
او ادامه داد: «در زمان خرید طلا، پیامکی برای کاربر ارسال میشود که در لینک بیمهنامه در آن قابل مشاهده است. هر میزان طلایی که کاربر خریداری کند تحت پوشش بیمه کوثر قرار خواهد گرفت.»
«رضا ترکاشوند»، مدیر فنی بیمه کوثر، در این نشست خبری گفت: «کسبوکارها رفتهرفته تغییرات چشمگیر و نوآورانهای کردهاند. شرکتهای بیمه هم باید متناسب با این تغییرات از فضای سنتی به سمت فضای دیجیتال حرکت کنند. همکاری با طلاسی نیز در راستای همین مسئله انجام میشود.»
مدیر فنی بیمه کوثر در مورد این همکاری توضیح داد: «با توجه به اینکه خریداران آنلاین طلا، دغدغه امنیت آن را دارند، این مسئله مطرح شد. در جلسات کارشناسی متعددی با طلاسی توانستیم به چارچوبی برای پوشش بیمهای مناسب برای خریدارانی که طلایشان را تحویل نمیگیرند طراحی کنیم.»
ترکاشوند همچنین گفت: «در حال حاضر این بیمه برای خریدارانی صادر میشود که از این پس از طلاسی، طلا میخرند اما ممکن است در آینده برای خریداران قبلی نیز فعال شود. هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفتهایم.»
«مهدی احمدی»، مدیرعامل شرکت سیج، اینشورتکی که بر توسعه فناوریهای بیمهگری خرد و بیمههای پارامتریک تمرکز دارد، در این نشست خبری حاضر بود. احمدی گفت: «ماموریت صنعت بیمه ایجاد احساس آرامش و اطمینان در جامعه است. احساس امنیت و خود امنیت دو مقوله جدا هستند. ممکن است گاهی امنیت وجود داشته باشد اما کاربر باید این مسئله را احساس کند. در معاملات آنلاین طلا هم این حلقه مفقوده یعنی امنیت باید وجود داشته باشد.»
مدیرعامل CIJ در مورد همکاری طلاسی و بیمه کوثر نیز بیان کرد: «همکاری صنعت طلا و بیمه، یک ابتکار عمل پیشرو است که من نمونه آن را در هیچ جایی ندیدهام. سرعت تحولات در صنعت بیمه به واسطه قدمت زیاد آن و البته به شکل طبیعی نسبت به بخشهای نوآور کمتر است. ورود بیمه به زنجیره ارزش طلاسی، نبوغ و ابتکار عملی بود که به این تحولات کمک کرد.»
پاسخ ها