پیشرانه V8 سوپرشارژ جگوار - لندروور از قدیمیترین موتورهای موجود در بازار است.
فیسلیفت لندروور دیفندر ۲۰۲۶ در اروپا عرضه شد. آنچه این شاسیبلند 4x4 را جالب میکند ویژگی جدید آن نیست، بلکه پیشرانه پنجلیتری V8 سوپرشارژ قبلی در کنار پیشرانه V8 توئین توربوی جدید دیفندر اکتا فعلاً به حیات خود ادامه خواهد داد؛ بنابراین همچنان بریتانیا به زنده نگهداشتن موتور هشتسیلندر ادامه میدهد.
پیشرانه V8 سوپرشارژ یکی از قدیمیترین موتورهای موجود در بازار است. جگوار اواسط دهه ۱۹۹۰ این پیشرانه را با نام AJ-V8 را تحت مالکیت فورد توسعه داد. نسخه ۵ لیتری سال ۲۰۰۹ عرضه شد و تا مدتی در بسیاری از مدلهای جگوار لندرور استفاده شد اما باتوجهبه اینکه جگوار بهزودی تولید خودروهای بنزینی را کامل متوقف میکند و مدلهای رنجرور همگی به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت بی ام و مجهز میشوند، دیفندر به احتمال زیاد آخرین خودروی است که به این موتور سوپرشارژ مجهز خواهد بود.
سایر تغییرات دیفندر ۲۰۲۶ کاملاً جزئی است. از تغییرات بدنه میتوان به طراحی جدید چراغهای جلو، چراغهای مهشکن استاندارد، چراغهای عقب دودی، قطعات تزیینی جدید همراه رنگهای بدنه و طرح چرخهای جدید اشاره کرد. داخل کابین، همهچیز تقریبا مثل گذشته است، بهجز نمایشگر چندرسانهای ۱۳.۱ اینچی بهجای صفحهنمایش قدیمی ۱۱.۴ اینچی.
دیفندر از سیستم کروز کنترل تطبیقپذیر آفرود لندروور بهره میبرد که خودکار سرعت را طبق موانع مقابل تنظیم میکند. لندرور میگوید این سیستم رانندگی آفرود راحت و بدون دردسر را ممکن میکند. دیفندر ۱۳۰ سهردیفه به یک کمپرسور هوای داخلی برای بادکردن تایرها پس از رانندگی آفرود مجهز است.
دیفندر ۲۰۲۶ درحالحاضر در اروپا به فروش میرسد اما احتمالاً تا چند ماه آینده در ایالات متحده در دسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه مقررات آلایندگی در آمریکا از سایر کشورها خیلی سختگیرانه نیست، این موتور V8 سوپرشارژ تا مدت زیادی در دسترس نخواهد بود.
پاسخ ها