امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آخرین نسخه مازراتی کواتروپورته با موتور V8 خط تولید را ترک کرد

آخرین نسخه مازراتی کواتروپورته با موتور V8 از خط تولید خارج شد

آخرین نسخه سدان محبوب ایتالیایی با نام مازراتی کواتروپورته گرند فیناله به تولید خواهد رسید.

مازراتی همانند دیگر خودروسازان، در حال آماده شدن برای آینده است. این شرکت پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های قدیمی خود را کنار می‌گذارد تا به جای آن‌ها از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های جدید و مدرن‌تر استفاده کند. پس از توقف تولید مازراتی گیبلی و مازراتی لوانته با موتور V8 در سال گذشته، اکنون نوبت به مازراتی کواتروپورته رسیده است تا با این پیشرانه خداحافظی کند.

آخرین نسخه سدان محبوب ایتالیایی با نام مازراتی کواتروپورته گرند فیناله به تولید خواهد رسید. این نسخه آخرین مدل کواتروپورته است که از موتور 3.8 لیتری V8 با توربوشارژرهای دوقلو بهره می‌برد. نسخه گرند فیناله از برنامه سفارشی‌سازی خاص مازراتی موسوم به Fuoriserie بهره می‌برد. این برنامه شامل ویژگی‌هایی همچون رنگ خاص Blu Nobile، کیت بدنه فیبرکربنی و همچنین کالیپرهای ترمز از جنس آلومینیوم برس‌خورده است.

مازراتی کواتروپورته

تزیینات مختلفی درون مازراتی کواتروپورته گرند فیناله نیز قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال روکش منحصر‌به‌فرد فرمان، ستون‌های چرمی و پنل‌های درب قهوه‌ای از جمله تزیینات کابین این خودرو هستند. روی پشتی‌های صندلی، لوگو مازراتی دوخته شده است. درون رکاب درب‌ها نیز عبارت Quattroporte Grand Finale به چشم می‌خورد. عبارت گرند فیناله را روی کنسول مرکزی خودرو نیز می‌بینیم.

مشخصات موتور V8 مازراتی کواتروپورته

همان‌گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، مازراتی کواتروپورته از موتور 3.8 لیتری V8 با توربوشارژر‌های دوقلو بهره می‌برد. حداکثر راندمان این پیشرانه، 572 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این موتور آخرین نمونه تولیدی به شمار می‌آید، از این رو با روکش خاصی پوشانده شده است.

موتور V8

نسل ششم مازراتی کواتروپورته از سال 2014 روی خط تولید قرار دارد و حدود یک دهه است که عرضه می‌شود. بنابراین زمان برای تعویض نسل کواتروپورته فرار رسیده است. نسل بعدی این خودرو هم‌اکنون در حال توسعه است. نسخه بعدی کواتروپورته کوچکتر از نسل فعلی خواهد بود و ابعادی همانند مازراتی گیبلی دارد. بعید به نظر می‌رسد که نسل آتی کواتروپورته،‌ با موتور هشت سیلندر به بازار عرضه شود. این شرکت هم‌اکنون سری جدید محصولاتش را با موتورهای شش سیلندر Nettuno V-6 عرضه می‌کند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋