
این خودروها از موتور V6 سه لیتری با توربوشارژر دوقلو بهره میبرند.
مازراتی با برگزاری رویداد Meccanica Lirica در مودنا، از بازگشت مدلهای خاطرهانگیز گرن توریسمو و گرن کابریو خبر داد. مدلهای گرن کابریو و گرن توریسمو در گذشته در کارخانه میرانیوری مونتاژ میشدند و اکنون در کنار سوپراسپرت MC20 به تولید خواهند رسید.
در رویداد Meccanica Lirica، دو نسخه تکساخت از مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو رونمایی شدند. این نسخهها طراحی سفارشی دارند و صدای باشکوه منحصربهفردی دارند.
هر دو مدل تکساخت مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو بر پایه مدل تروفئو ساخته شدهاند. این خودروها از موتور V6 سه لیتری با توربوشارژر دوقلو بهره میبرند که با لقب نتونو شناخته میشود. این پیشرانه حداکثر ۵۴۲ اسببخار قدرت آزاد میکند. مهندسان مازراتی برای بازآفرینی غرش موتورهای V8 قبلی، سیستم اگزوز گرن کابریو و گرن توریسمو جدید را از نو کالیبره کردهاند. هدف از این کار، دستیابی به صدایی عمیقتر، کاملتر و طنیناندازتر بوده است. البته این صدای خاص در محدوده استانداردهای همولوگ (استانداردهای صوتی خودرو) قرار دارند.
در کنار سیستم اگزوز جدید، دو مدل مازراتی از کالیبراسیون نرمافزاری جدید بهره میبرند. این کالیبراسیون سوپاپهای اگزوز را دقیقتر مدیریت میکند که حاصل آن تولید صداهای مختلف، متناسب با حالت رانندگی است. سراگزوزهای سفارشی با روکش فلزی ویژه را نیز روی این دو مازراتی خواهید دید.
طراحی دو نسخه تکساخت گرن کابریو و گرنتوریسمو توسط بخش سفارشیسازی مازراتی موسوم به Fuoriserie انجام میشود. گرن توریسمو با رنگ قرمز مخملی و گرن کابریو با رنگ شامپاینی طلایی رنگآمیزی شدهاند. هر دو خودرو به رینگهای ۲۱ اینچی مجهز هستند. همچنین نشانهای ویژهای ازجمله نشان «Creata a Modena» روی پنل درب راننده درج شده است.
تمامی ویژگیهای خاص برای مشتریان فوق ثروتمند مازراتی در دسترس نیستند. مشتریان عادی این شرکت نیز میتوانند بسته Meccanica Lirica را برای گرن توریسمو و گرن کابریو جدید سفارش دهند. این بسته برخی از ویژگیهای طراحی نسخههای تکساخت را ارائه میدهد اما فاقد سیستم اگزوز ارتقایافته است.

پاسخ ها