امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آیفون‌های دارای iOS 17.4 یا بالاتر در برابر دستگاه‌های قانونی باز کردن قفل تلفن مقاوم هستند

آیفون‌های با iOS 17.4 یا نسخه‌ جدیدتر در برابر دستگاه قانونی بازکردن قفل گوشی مقاوم هستند

مجریان قانون از دستگاه Cellebrite برای بازکردن قفل گوشی‌ها استفاده می‌کنند و حالا لیست دستگاه‌های مقاوم در برابر آن منتشر شده است.

دستگاهی با نام Cellebrite وجود دارد که مقامات مجری قانون از آن برای بازکردن قفل گوشی ها استفاده می‌کنند و قفل اکثر گوشی‌های اندرویدی با آن شکسته می‌شود. حالا اسنادی فاش‌شده که نشان می‌دهد Cellebrite نمی‌تواند قفل گوشی‌های آیفون دارای سیستم عامل iOS 17.4 یا نسخه‌های جدیدتر را باز کند.

Cellebrite کیت طراحی‌شده برای نفوذ به گوشی‌های هوشمند قفل‌شده است که با آن به روش‌های مختلفی می‌توان به داده‌های ذخیره‌شده در گوشی‌ها دسترسی پیدا کرد. این شرکت می‌گوید که دستگاه خود را فقط به سازمان‌های مجری قانون و سازمان‌های دیگری که از آن به‌طور قانونی استفاده می‌کنند، می‌فروشد.

آیفون‌های با iOS 17.4 یا نسخه‌ جدیدتر در برابر دستگاه قانونی بازکردن قفل گوشی مقاوم هستند

طبق اسنادی که اکنون جزئیات آن فاش‌شده است، ظاهراً Cellebrite تا آوریل سال 2024 موفق نشده بوده تا قفل آیفون‌های دارای iOS 17.4 یا نسخه‌های جدیدتر را بشکند، که درصد بسیار زیادی از گوشی‌های اپل را تشکیل می‌دهد.

در این اسناد، وضعیت Cellebrite برای تمام آیفون‌های قفل‌شده که قادر به اجرای iOS 17.4 یا نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل هستند، به‌صورت «در حال تحقیق» ذکر شده است.

همچنین این اسناد نشان می‌دهند که Cellebrite اخیراً سری آیفون XR و آیفون 11 با iOS 17.1 تا 17.3.1 را به لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده خود اضافه کرده است. با این حال، وضعیت آیفون 12 و مدل‌های جدیدتر که از همین نسخه‌های iOS استفاده می‌کنند، به‌عنوان «به زودی ارائه می‌شود» مشخص شده است که تلاش مداوم Cellebrite برای همگام‌شدن با پیشرفت‌های امنیتی اپل را نشان می‌دهد.

آیفون‌های با iOS 17.4 یا نسخه‌ جدیدتر در برابر دستگاه قانونی بازکردن قفل گوشی مقاوم هستند

بازکردن قفل اکثر گوشی های اندرویدی امکان‌پذیر است

در بخش دیگری از این سند نشان داده که Cellebrite می‌تواند به اکثر دستگاه‌های اندرویدی نفوذ کند، اما تمام آن‌ها نیز قابل دسترس نیستد. به‌عنوان مثال، این فناوری نمی‌تواند به پیکسل 6، 7 یا 8 خاموش‌شده نفوذ کند.

Cellebrite اولین بار در سال 2016 مورد توجه قرار گرفت، زمانی که تصویر می‌شد این شرکت به FBI برای نفوذ به گوشی آیفون 5c یک تیرانداز کمک کرده است. در آن زمان، اپل از ارائه ابزارهای موردنیاز برای بازکردن قفل گوشی به FBI خودداری کرده بود. هرچند در نهایت مشخش‌شده که FBI از خدمات Cellebrite نیز برای این مورد استفاده نکرده است. بااین‌حال چندین سازمان دولتی ایالات متحده به‌طور منظم در حال همکاری با Cellebrite برای بازکردن قفل گوشی‌های دارای iOS هستند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋