یکی از جدیدترین محصولات آذیوردسال برای مشتریان ایرانی، سدان اقتصادی و جمعوجور هوندا سیتی است. این خودرو بهزودی وارد بازار میشود.
شرکت آذیوردسال، ازجمله فعالان واردات خودرو در دوره جدید است. این شرکت تصمیم گرفته است تا در کنار محصولات تویوتا، خودروهای ژاپنی دیگر از برند هوندا را نیز به بازار ایران بیاورد. یکی از جدیدترین محصولات آذیوردسال برای مشتریان ایرانی، سدان اقتصادی و جمعوجور هوندا سیتی است. این خودرو با دارا بودن فاصله محوری 2590 میلیمتر، گزینهای مطلوب برای جابجایی در شهرهای بزرگ کشور به حساب میآید. البته باید توجه داشت که به دلیل عوارض واردات، قیمت هوندا سیتی برای مصرفکنندگان ایرانی بیشتر از نرخ جهانی آن خواهد بود.
هوندا سیتی یک سدان اقتصادی است و در زمینه مشخصات فنی نیز اقتصادی عمل میکند. پیشرانه این خودرو از نوع 1.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی است. حداکثر راندمان این پیشرانه، به 121 اسببخار قدرت و 145 نیوتنمتر گشتاور بالغ میشود. مصرف سوخت ترکیبی سدان جمعوجور هوندا نیز 6.2 لیتر بر 100 کیلومتر عنوان شده است. این پیشرانه از فناوری i-VTEC هوندا بهره میبرد که حاصل آن بهینه سازی راندمان انرژی است.
گیربکس اتوماتیک CVT، انتخابی معقول برای خودروهای اقتصادی است که در هوندا سیتی نیز حضور دارد. این گیربکس قدرت و گشتاور را به چرخهای جلو منتقل میکند. وزن خالص سدان کوچک سیتی نیز 1189 کیلوگرم اعلام شده است که رقم مناسبی برای این کلاس از خودروها به نظر میرسد.
سیستم تعلیق سدان جمعوجور هوندا در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. این ترکیب از سیستم تعلیق نیز انتخاب مرسومی بین خودروهای اقتصادی جهان به حساب میآید. خوشبختانه سیستم فرمان خوردو از نوع برقی است که در مانورهای سریع عملکرد خوبی دارد. همچنین ترمزهای خودرو در چهارچرخ از نوع دیسکی هستند و همانند برخی خودروها، ترمزهای عقب به نوع کاسهای تبدیل نشدهاند!
امکانات و تجهیزات هوندا سیتی نیز به عنوان یک خودرو اقتصادی کلاس جهانی رضایتبخش هستند، به شرطی که توقع خود را از این سدان جمعوجور بیش از حد بالا نبرید! در بخش ایمنی شاهد نصب شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز روی مدل سیتی هستیم. سیستم کمک به حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها نیز روی این خودرو نصب شدهاند.
هوندا سیتی در نسخههای فول آپشن به دستیارهای هوشمند رانندگی نیز مجهز شده است. در نسخه فول آپشن این خودرو میتوانید به رادار نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم ترمز اضطراری دسترسی داشته باشید. البته کروز کنترل تطبیقی در هیچکدام از تیپهای این خودرو نصب نشده است.
امکانات رفاهی سدان کوچک سیتی نیز شامل این موارد میشوند: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، صندلی برقی راننده، سیستم چندرسانهای به همراه نمایشگر 8 اینچی لمسی و 4 بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی، کروز کنترل، دوربین دید عقب با خطوط راهنما، آینههای جانبی برقی تاشو با گرمکن، چراغهای جلو و عقب LED، و چراغهای روشنایی روز LED. حجم صندوق بار هوندا سیتی نیز 519 لیتر اعلام شده است.
هوندا سیتی به عنوان یک سدان اقتصادی ژاپنی با قیمتی غیراقتصادی، رقبای بسیاری را پیشروی خود دارد. از نظر کلاس خودرو، رقیب هوندا سیتی خودرویی همانند سوزوکی سیاز یا هیوندای اکسنت است که معمولا قیمت کمتری نسبت به نماینده هوندا دارند. با این حال قیمت هوندا سیتی برای ثبتنام کنندگان حدود دو میلیارد و 80 میلیون تومان تعیین شده است. با این قیمت، سدان کوچک سیتی رقیبی برای تویوتا کرولا و کیا سراتو خواهد بود.
کیا سراتو و تویوتا کرولا، عملکرد فنی بهتری نسبت به سدان کوچک سیتی دارند و البته اندکی از این خودرو گرانتر هستند. رقابت هیوندای اکسنت و هوندا سیتی در اکثر بخشها ازجمله قیمت برابر است. در نهایت سوزوکی سیاز اکثر مشخصات سدان کوچک سیتی را با قیمتی کمتر در اختیار کاربر قرار میدهد. نقظه ضعف هوندا سیتی در رقابت با سایر خودروها، عملکرد فنی عادی و در اختیار نداشتن مجموعه کاملی از دستیارهای کمک راننده است. در سوی مقابل، کابین بزرگ، صندوق عقب جادار و مصرف سوخت اندک، ازجمله مزایای این خودرو برای مشتریان هستند.
پاسخ ها