امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیکاپ Ram 1200 معرفی شد؛ نسخه آمریکایی Changan Hunter Plus

پیکاپ رم 1200 معرفی شد؛ نسخه آمریکایی چانگان هانتر پلاس

یکی از جدیدترین پیکاپ‌های آمریکایی متوسط، رم 1200 است که نسخه مشابه پژو لندترک و چانگان هانتر پلاس به حساب می‌آید.

رونق گرفتن بازار پیکاپ‌های میان‌رده در سراسر جهان، باعث شده است تا آمریکایی‌ها نیز به این حوزه وارد شوند. شرکت‌های آمریکایی برای حضور قدرتمند در بازار پیکاپ‌های متوسط و کوچک، به سراغ همکاری با شرکای خود رفته‌اند. یکی از جدیدترین پیکاپ‌های آمریکایی متوسط، رم 1200 است که نسخه مشابه پژو لندترک و چانگان هانتر پلاس به حساب می‌آید.

باید به مخاطبین خاطرنشان کنیم که سایپا تصمیم دارد تا پیکاپ چانگان هانتر پلاس را به‌صورت وارداتی در بازار ما عرضه کند. البته صحبت‌هایی مبنی بر مونتاژ این پیکاپ در زامیاد، زیرمجموعه سایپا نیز عنوان شده است. چانگان هانتر پلاس برخلاف پیکاپ‌های رم، فیات و پژو از موتور دولیتری توربوشارژر استفاده می‌کند. بااین‌حال امکانات رفاهی پیکاپ چینی در مقایسه با همتایان غیرچینی خود بیشتر است.

نگاهی کوتاه به رم 1200

رم 1200 کار خود را در مکزیک آغاز خواهد کرد؛ بازاری که تشنه پیکاپ‌های جدید از برندهای معتبر جهانی با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. البته پیش‌ازاین و در فاصله سال‌های 2016 الی 2019، نسخه‌ای از میتسوبیشی L200 با نام رم 1200 نیز به بازار مکرزیک عرضه شده بود.

نسل اول رم 1200
نسل اول رم 1200، مدل تغییریافته میتسوبیشی L200

پژو لندترک که منبع اصلی الهام‌گیری پیکاپ‌های چانگان، فیات و رم است، کار خود را در سال 2020 آغاز کرد. تمامی نسخه‌های مختلف این پیکاپ از نظر جلوپنجره با یکدیگر تفاوت دارند اما در بخش چراغ‌ها می‌توان شباهت‌هایی میان این چند خودرو یافت.

پیکاپ میان‌رده رم در قالب چهار تیپ و دو نسخه تک‌کابین و دوکابین به بازار مکزیک عرضه خواهد شد. تمامی نسخه‌های این پیکاپ با پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژر بنزینی عرضه می‌شوند که 210 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این پیکاپ برعهده دارد. تنها بالاترین و مجهزترین تیپ این خودرو سیستم چهارچرخ محرک دارد و سایر تیپ‌ها دیفرانسیل عقب هستند.

فیات تیتانو
فیات تیتانو، نزدیک‌ترین خویشاوند رم 1200

قیمت رم 1200 در مکزیک از قبل مشخص شده است. نسخه پایه این پیکاپ 444,900 پزو (1,561,599,000 تومان) است. بالاترین تیپ این پیکاپ نیز 668,900 پزو (2,347,839,000 تومان) قیمت دارد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋