رئیس شورای شهر تهران از اضافهشدن دو هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حملونقل عمومی پایتخت طی سال 1403 خبر داد.
«مهدی چمران»، رئیس شورای شهر تهران، در حاشیه دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، از اضافهشدن دو هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حملونقل عمومی پایتخت طی سال 1403 خبر داد.
رئیس شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرگزاریهای داخلی، بر ورود اتوبوسهای جدید به سیستم حملونقل عمومی شهر تهران در سال 1403 تأکید کرد. علاوهبراین، تعداد واگنهای مترو نیز طی سال جاری افزایش خواهد یافت. چمران در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «قرارداد 2000 دستگاه اتوبوس برقی بسته شده است و امیدواریم امسال شاهد ورود اتوبوسهای برقی باشیم.»
معروفترین اتوبوس برقی تولید داخل تاکنون، اتوبوس الکتریکی آتروس از ایرانخودرو دیزل است. طی نیمه دوم 1402، خط تولید اتوبوس آتروس به بهرهبرداری رسید. شهرداری کرج تاکنون از این اتوبوس استقبال کرده و چند دستگاه از آن را برای استفاده در این کلانشهر خریداری کرده است. این اتفاق درحالی رخ میدهد که شهردار و شورای شهر تهران، خرید اتوبوس برقی چینی را توجیهپذیر دانستهاند. چمران در اظهارات خود به برند و مبدأ اتوبوسهای برقی آتی پایتخت اشارهای نکرده است؛ بااینحال، بعید نیست که منظور او اتوبوسهای برقی چینی باشد. بهجز ایرانخودرو دیزل، شرکت عقاب افشان نیز با همکاری گروه مپنا اتوبوس الکتریکی دیگری را به تولید رسانده است.
شورای شهر تهران تصمیم گرفته واگنهای جدید متروی تهران را از چین خریداری کند. این اتفاق درحالی رخ میدهد که نهادها و دستگاههای مختلف باید از تولید داخل حمایت کنند. ازاینرو وزارت کشور جلوی واردات واگنهای جدید مترو از چین را گرفته است. بااینحال، مهدی چمران اعتقاد دارد که این مشکل حل خواهد شد و واگنهای چینی وارداتی به مترو تهران خواهند پیوست. او در بخشی از مصاحبه با خبرگزاریها گفت: «امیدواریم با ورود وزیر کشور شاهد ورود نخستین محموله از واگنها باشیم و چنانچه این مشکل برطرف نشود، زمان را از دست میدهیم.»
پاسخ ها