ورود اُفود بهعنوان رقیبی تازهنفس به بازار سفارش آنلاین غذا میتواند انحصار ناخواسته ایجادشده در این بازار را بشکند.
«اُفود» بهعنوان راهکار گروه گلرنگ برای رقابت با «اسنپفود»، مدعی است که توانسته در مدت یک ماه فعالیت، ۲۰ درصد از بازار روزانه سفارش غذا آنلاین در مشهد را از آن خود کند.
براساس آماری که اُفود در اختیار دیجیاتو قرار داده است، این شرکت توانسته در بازه یکماهه فعالیت خود، بیش از ۱۶۰۰ عرضهکننده «وندور» را جذب کند که ۵۰ درصد از فروشگاههای بازار آنلاین مشهد را در بر میگیرد.
نکته جالب میزان فروش وندورهاست؛ آمار ارائهشده حاکی از آن است که فروش وندورهای فعال در اُفود در مدت ۳ روز معادل فروش ۳۰ روزه آنها در پلتفرم رقیب (اسنپفود) بوده است.
ورود اُفود بهعنوان رقیبی تازهنفس به بازار سفارش آنلاین غذا میتواند انحصار ناخواسته ایجادشده در این بازار را بشکند؛ البته این شرکت نگاهی هم به سود خوابیده در این بازار دارد.
«امید سلامی پرگو»، مدیرعامل اُفود، پیشتر اندازه بازار سفارش غذا در ایران را ۳.۵ میلیارد دلار برآورد کرده بود که ۱۷ درصد آن (نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار) سهم ارسال غذای آنلاین است. براساس نرخ کنونی دلار، این رقم به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان میرسد. به گفته سلامی پرگو، ۸۵ درصد از این بازار، سهم اسنپفود است.
پیشازاین، استارتاپهای دیگری نیز درزمینه سفارش آنلاین غذا فعال بودند که اکثر آنها از بازار خارج شدهاند.
پاسخ ها