امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

قیمت گران قطعات یدکی خودروهای چینی، هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای مونتاژ شده

قیمت‌های گران لوازم یدکی خودروهای چینی، هزینه نگهداری کمرشکن خودروهای مونتاژی

قیمت‌های بالای لوازم یدکی خودروهای چینی، موضوع جدیدی نیست. رقم بالای قیمت قطعات این خودروها، باعث نگرانی مالکان آن‌ها شده است.

قیمت‌های بالای لوازم یدکی خودروهای چینی، موضوع جدیدی نیست. هم‌زمان با افزایش تنوع خودروهای چینی در بازار داخلی، مشتریان انتظار داشتند تا دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودروها نیز آسان‌تر از گذشته شود. بااین‌حال چنین اتفاقی در واقعیت رخ نداد. قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی روزبه‌روز درحال افزایش است. علاوه‌براین، کمبود قطعات این خودروها نیز در بازار به خوبی حس می‌شود.

به جرأت می‌توان گفت که افزایش قیمت قطعات خودروهای مونتاژی از کنترل خارج شده است. اکنون قطعات برخی از این خودروها با بهایی بیشتر از قطعات خودروهای وارداتی فروخته می‌شوند. بسیاری از این قطعات همانند خودروهای چینی به‌صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شوند. بنابراین یک انحصار تقریبی در بازار قطعات یدکی خودروهای مونتاژی نیز وجود دارد.

همچنین بخوانید: قطعات خودروهای چینی در بازار کمیاب و گران هستند؛ فروش بدون خدمات پس از فروش!

قیمت بالای قطعات خودروهای مونتاژی به‌خصوص لوازم ظاهری آن‌ها، باعث شده است تا مالکان این خودروها همواره در مورد نگهداری از اتومبیل خود نگران باشند. به‌عنوان مثال قیمت جلوپنجره دیگنیتی پرایم 26 میلیون و 500 هزار تومان است. این قیمت درحالی اعلام می‌شود که جلوپنجره بی ام و X4 حدود شش الی پانزده میلیون تومان قیمت دارد. به عبارت دیگر قیمت قطعه خودرو چینی، چند برابر قیمت قطعه خودرو لوکس وارداتی است.

جدول قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی:

قطعهقیمت تقریبی
جلوپنجره فیدلیتی پرایم12 میلیون و 500 هزار تومان
جلوپنجره آریزو 6 پرو16 میلیون تومان
جلوپنجره فونیکس FX16 میلیون تومان
چراغ جلو تیگو 7 پرو19 میلیون تومان
چراغ جلو کی ام سی J711 میلیون تومان
چراغ جلو هایما S75 میلیون و 800 هزار تومان

به گفته «بهرام شهریاری»، فعال صنعت قطعه‌سازی خودرو، واردات لوازم یدکی خودروهای چینی با ارز آزاد به کشور عامل اصلی بالارفتن قیمت قطعات خودرو است. شهریاری عنوان می‌کند که سیاست خودروسازان برای عرضه خودروهای مونتاژی، عرضه گران‌قیمت خودرو و قطعات خودرو است که درنهایت به ضرر مصرف‌کننده تمام می‌شود. علاوه بر موارد یادشده بایستی به تیراژ تولید اندک بسیاری از خودروهای مونتاژی نیز اشاره کنیم. این مسئله باعث می‌شود تا تولیدکننده پس از مدتی تمایل به واردات قطعات یدکی خودروهای قدیمی نداشته باشد. حاصل این عدم تمایل دردسر بیشتر برای مالکان خودروهای چینی خواهد بود.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋