ابرخودروی برقی بی وای دی یانگ وانگ U9 به تازگی در چین با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان، معادل ۲۳۳۰۰۰ دلار عرضه شده است.
ابرخودروی برقی بی وای دی یانگ وانگ U9 به تازگی در چین با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان، معادل ۲۳۳۰۰۰ دلار عرضه شده است. این در حالی است که شش ماه پیش اعلام شده بود قیمت این ابرخودرو ۱۳۷۰۰۰ دلار خواهد بود. البته U9 در مقایسه با مشهورترین ابرخودروی برقی حال حاضر یعنی ریماک نورا اصلا گران نیست. ریماک ۲ میلیون دلاری بیش از هشت برابر ابرخودروی چینی قیمت دارد. اما قطعا هشت برابر قدرتمندتر یا سریعتر از آن نیست.
با این حال، پیشرانه چهارموتوره ریماک نورا توان ۱۸۸۸ اسب بخار تولید میکند. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱.۸۲ ثانیه است؛ درحالی که پیشرانه چهارموتوره U9 توان ۱۲۸۷ اسب بخار تولید میکند و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۲.۳۶ ثانیه اعلام شده است. اما قطعا با این قیمت، کسی از سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت U9 شکایتی ندارد. البته نورا هم ارزش پرداخت ۱.۸ میلیون دلار بیشتر برای چند دهم ثانیه سریعتر بودن را ندارد.
بی وای دی میگوید گشتاور قابلتوجه ۱۶۸۰ نیوتن متر U9 تمام چرخ محرک آن را در عرض ۹.۷۸ ثانیه از حالت سکون به یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) میرساند. بنابراین محصول بی وای دی کندتر از ریماک (۸.۲۵ ثانیه) است. البته شتاب آن بهتر از عملکرد یک ابرخودروی درونسوز در این بازه قیمتی محسوب میشود.
مکلارن آرتورا با توان ۶۷۱ اسب بخار و قیمت ۲۳۷۰۰۰ دلار، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به ۳ ثانیه و برای طی مسافت یک چهارم مایل از حالت سکون به ۱۰.۷ ثانیه نیاز دارد. رقیب واضحتر یانگ وانگ در بازار چین، ابرخودروی گک آیون هایپر SSR است. محصول GAC با قیمت حدود ۱۷۹۰۰۰ دلار توان ۱۲۲۴ اسب بخار را ارائه میدهد.
U9 روی پلتفرم e4 بی وای دی ساخته میشود و به تعلیق Disus-X مجهز است که نرخ حرکت فنری و میرایی را کنترل میکند و نوید توانایی حرکت بر روی سه چرخ یا بالا و پایین شدن خودرو را میدهد. توانایی دیگر این ابرخودرو چرخش شبیه تانک است، مهارتی که U9 از برادرش یعنی شاسی بلند U8 به ارث برده است. پیچیدگی سیستم تعلیق این مدل منجر به وزن ۲۴۷۵ کیلوگرمی آن شده که ۱۷۵ کیلوگرم بیشتر از ریماک نورا است.
باتری ۸۰ کیلووات ساعتی لیتیم آهن فسفات برد حرکتی ۴۶۵ کیلومتر را فراهم میکند. حداکثر توان شارژ این خودرو ۵۰۰ کیلووات است. ادعا میشود که شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد این ابرخودرو ۱۰ دقیقه طول میکشد و به پورتهای شارژ دوگانه مجهز است تا بتوان آن را شبیه پر کردن مخازن دوقلوی یک کوپر S مدل ۱۹۶۰ همزمان به دو شارژر متصل کرد.
شاید با دیدن اسپویلر بزرگ عقب انتظار فضای داخلی جذابی را داشته باشید، اما واقعیت کاملا متفاوت و ناامیدکننده است. فرم کلی داشبورد و کنسول مرکزی شبیه مدلهای ۱۰ سال پیش مکلارن و نمایشگر لمسی سوم که در سمت سرنشین قرار دارد مثل یک افزونه به نظر میرسد. اما فراموش نکنیم که این اولین تلاش بی وای دی در ساخت یک ابرخودرو محسوب میشود، بنابراین نباید انتظار زیادی از برند چینی داشته باشیم.
دیجیاتو با حمایت مجموعه اتوخسروانی، در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 شرکت کرده است. مجموعه اتوخسروانی از سال 1351، فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش خودرو آغاز کرده است. اتوخسروانی با ارائه سرویس هایی نظیر یکسال گارانتی تعویض، گارانتی مغایرت یک هفته ای، یکسال گارانتی موتور و گیربکس، ارسال رایگان خودرو به سراسر ایران و تخفیف بیمه بدنه، خودروهای کارشناسی شده فعالیت خود را نسبت به سایر مجموعهها در بازار خودرو ایران منحصر به فرد کرده است.
پاسخ ها