amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

مزایا و معایب سینک گرانیتی

 

سینک گرانیتی

برخلاف گذشته، امروزه شاهد تولید انواع سینک ظرفشویی با استفاده از متریال‌های مختلف می‌باشیم؛ اما در میان اقسام گوناگون این محصول، به نظر می‌رسد که سینک‌های گرانیتی، جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

گرانیت یکی از بادوام‌ترین سنگ‌های طبیعی است که کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارد. سینک‌های ساخته شده از گرانیت، علاوه بر ظاهر جذاب، استحکام و طول عمر بالایی دارند؛ همچنین بسیار متنوع هستند؛ با این حال هنوز هم برای برخی افراد این دو سوال پیش می‌آید که آیا سینک گرانیتی برای من مناسب است؟ یا سینک استیل بهتره یا گرانیتی؟ جهت پاسخ به دو پرسش مطرح شده، مهم‌ترین مزایا و معایب سینک‌های گرانیتی را بیان کرده و تصمیم نهایی را به عهده شما می‌گذاریم.

مزایای سینک گرانیتی

قبل از هر چیز لازم است، خاطرنشان شود که برای تولید سینک‌های گرانیتی، علاوه بر سنگ گرانیت، مقداری رزین و مواد اکریلیک نیز به کار می‌برند. میزان مقاومت این محصولات تا حدودی به درصد گرانیت موجود در آنان وابسته است؛ اما بیش از هفتاد درصد سینک‌های اصل و مرغوب از گرانیت تشکیل شده است. آنچه در ادامه می‌آید به نمونه‌های باکیفیت سینک گرانیتی مربوط می‌شود.

مقاومت و دوام بالا

مهم‌ترین مزیت سینک گرانیتی این است که برخلاف سینک‌های استیل در برابر عوامل ایجاد کننده خط و خش مقاوم است؛ همچنین استحکام بالایی در برابر ضربه دارد و در صورت سقوط ظروف سنگین، هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند؛ به همین علت این سینک‌ها در مقایسه با سایر محصولات حوزه خود، دوام و طول عمر بالایی دارند؛ البته ناگفته نماند که میزان مقاومت سینک در برابر خراشیدگی تا حد زیادی به درجه مرغوبیت و سطح کیفی روکش محافظ آن بستگی دارد.

علاوه بر آنچه گفته شد، سینک‌های گرانیتی در برابر دمای بالا نیز، مقاومت می‌کنند. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که این سینک‌ها در مواجهه با آب گرم یا ظرف داغ، آسیب نمی‌بینند و رنگ آنها تغییر نخواهد کرد. گفته می‌شود که گرانیت تا 300 درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کند؛ البته برای افزایش طول عمر سینک، بهتر است، آن را در معرض درجه حرارت بالا قرار ندهیم.

مقاومت در برابر لکه

یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال مشتریان از سینک گرانیتی این است که لکه‌های آب بر روی آن باقی نمی‌مانند؛ البته گاهی اوقات در نمونه‌های مشکی و تیره این محصول، لکه آب مشاهده می‌شود؛ اما جنس رویه سینک به گونه‌ای است که این لکه‌ها خیلی راحت و با یک دستمال کشیدن ساده از بین می‌روند.

زیبایی و تنوع رنگ

 

 

برخلاف ظاهر تکراری سینک‌های استیل، سینک گرانیتی از تنوع رنگ جالب توجهی برخوردار است و بسته به سبک دکوراسیون آشپزخانه یا رنگ‌های موجود در محیط می‌توان آن را انتخاب نمود. شایان ذکر است که به طور کلی سینک گرانیتی در زمره شیک‌ترین سینک‌های ظرفشویی قرار گرفته و در هر رنگی که باشد، ظاهری مدرن و لاکچری به آشپزخانه می‌بخشد؛ به خصوص که در حال حاضر شاهد طراحی و تولید آن در مدل‌ها و ابعاد گوناگون به صورت توکار، روکار و زیرکار می‌باشیم.

تمیز شدن راحت

اگر آسان تمیز شدن برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، پاسخ سوال سینک گرانیتی بهتره یا استیل، قطعا سینک گرانیتی است. سینک گرانیتی را می‌توان به راحتی با شوینده‌های معمولی یا مخلوط آب و سرکه تمیز کرد؛ اما بهتر است، از سیم ظرفشویی و اسکاچ خشن، همچنین شوینده‌های بسیار قوی استفاده نشود.

بهداشتی بودن

یکی از ویژگی‌های قابل ذکر سینک گرانیتی، تراکم بسیار بالای آن است؛ این ویژگی، به علاوه داشتن پوشش رویه سینک، باعث می‌شوند که کالای مذکور در برابر باکتری‌ها، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

معایب سینک گرانیتی

در کنار همه محاسنی که برای سینک گرانیتی ذکر شد، باید گفت که به طور کلی سنگ گرانیت، وزن بالایی دارد و به تبع این مسئله، لوازم ساخته شده با آن نیز سنگین هستند؛ به همین دلیل نصب سینک گرانیتی، نسبت به محصولات مشابه، مشکل‌تر است و هزینه بیشتری دارد.

از آنجا که سینک گرانیتی، بسیار محکم است و در برابر ضربه، مقاومت زیادی دارد؛ در صورت برخورد ظروف چینی و بلور، احتمال شکستن آنها زیاد است؛ البته این احتمال برای همه ظرفشویی‌ها تا حدودی وجود دارد و مختص سینک گرانیتی نیست.

بهترین برندهای سینک گرانیتی

 

به احتمال زیاد با مطالعه این مقاله، تصمیم به خرید سینک گرانیتی گرفته‌اید و درباره بهترین برندهای این کالا سوال دارید. پیشنهاد می‌کنیم، ادامه مقاله را حتماً مطالعه کنید.

بهترین برندهای ایرانی سینک گرانیتی

قیمت نسبتاً مناسب، همچنین داشتن خدمات پس از فروش از مهم‌ترین مزایای خرید سینک گرانیتی ایرانی به شمار می‌روند. در ادامه بهترین برندهای داخلی ظرفشویی گرانیتی را معرفی می‌کنیم.

سینک گرانیتی گرانیکو

گرانیکو را می‌توان اولین تولید‌کننده سینک گرانیتی در ایران دانست. این برند، محصولات خود را با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا و زیر نظر افراد متخصص با تنوع بالایی تولید می‌کند. با وجود سینک‌های گرانیکو، داشتن ظرفشویی رنگی و جذاب، یک رویا نیست.

سینک گرانیتی فونیکس

فونیکس، یکی دیگر از برندهای مطرح عرضه کننده سینک گرانیتی ایرانی است. در پس نام این برند نیز سال‌ها تجربه و تخصص نهفته است.

سطح کیفی بالا و تنوع رنگ عالی، مهم‌ترین ویژگی‌های سینک گرانیتی فونیکس محسوب می‌شوند. این کالا در بیش از دوازده رنگ مختلف، موجود بوده و درصد گرانیت آن بالاتر از 80 است.

بهترین برندهای خارجی سینک گرانیتی

به منظور تکمیل مبحث برندهای برتر سینک گرانیتی، دو مورد از بهترین مارک‌های خارجی این کالا را نیز معرفی می‌کنیم.

سینک گرانیتی مکاپا

مکاپا، برندی ترکیه‌ای است که به تولید سینک‌های گرانیتی بهداشتی و آنتی باکتریال، مشهور است. بسیاری از محصولات مکاپا با بهره‌گیری از فناوری نانو ساخته شده و به همین علت ضد جرم و آلودگی بوده، نظافت آنها فوق‌العاده راحت است؛ همچنین پوشش نانوی سینک مکاپا باعث می‌شود که مقاومت بالایی در برابر لک و تغییر رنگ داشته باشد. تنوع در طراحی و مقاومت در برابر خراشیدگی از دیگر مشخصات قابل ذکر سینک گرانیتی مکاپا به شمار می روند.

سینک گرانیتی بلانکو

تقریباً همه فعالان خرید و فروش سینک گرانیتی، مارک بلانکو را می‌شناسند. این برند آلمانی، سابقه‌ای درخشان دارد و از فرمولاسیون منحصر به فردی برای تولید محصولات خود بهره می‌برد.

گفته می‌شود که سینک بلانکو، حاوی 80 درصد، گرانیت است؛ اما در مقایسه با سایر سینک‌های گرانیتی به شیوه متفاوتی پرداخته می‌شود و به همین دلیل ظاهر آن چندان سنگی و سنگین به نظر نمی‌رسد.

لازم به توضیح است که برند بلانکو، گرانیت را طی فرآیند خاصی به ماده‌ای تحت عنوان سیلگرانیت تبدیل می‌کند؛ این ماده، خاصیت آنتی باکتریال بسیار بالایی دارد؛ علاوه بر این باعث می‌شود که سینک‌های بلانکو تنوع رنگ بالاتری نسبت به همتایان خود داشته باشند.

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋