امین ندافی

امین ندافی

کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

مکان های گردشگری و دیدنی مشهد را با ما بشناسید!

جاهای دیدنی مشهد با عکس و آدرس ⭐ [102 جاذبه گردشگری مشهد]

کوه سنگی، یکی ازمعروف ترین مکان های تفریحی مشهد

بوستان کوهسنگی مشهد از جاذبه های طبیعی در شهر مشهد است که دومین بزرگ پارک محسوب می شود. در پارک کوهسنگی مشهد طراحی زیبا و هوشمندانه با تلفیق زیبا از آب ،گیاهان  انجام شده است که زیبایی دلنوازی دارد.

پارک کوهسنگی از جاذبه های مشهد است که دارای دو قله از دو رشته کوه بینالود است و به خاطر همین دو قله سنگی نام آن را  کوهسنگی ساکنان مشهد کوهسنگی گذاشته اند.. این مکان یکی از تفرجگاه های دلپذیر برای ساکنان شهر مشهد و مسافران است. غروب ها این محوطه و خورشید در پشت کوهسنگی یکی از مناظر زیبا است که ساکنان شهر برای مشاهده ی آن در عصرها به این منطقه می رود. یادتان باشد که معمولا این منطقه عصرها بازدید کنندگان زیادی دارد و خانواده ها به همراه کودکان خود به این منطقه میروند.

 

آرامگاه فردوسی شاعر نامی ایران

یکی از جاذبه های مشهد این است که آرامگاه فردوسی شاعر بزرگ ایران  آن در شهر طوس در نزدیکی مشهد قرار داد. امروز شهرداری طوس کار بینظیری کرده است و آن ساخته مجسمه های داستان فردوسی در شهر طوس است که شما را از جاده ای  به باغ آرامگاه فردوسی بزرگ هدایت می کند.فردوسی شاعر حماسی ایران و سراینده ی کتاب بزرگ ایرانیان به نام شاهنامه است که داستان تراژدی آن  بسیار زیبا است چون رستم و سهراب، بیژن و منیژه، قصه ی سیاوش، اسفندیار، و در آخر پادشاهی ساسانیان است که از مهم ترین کتاب های شهر قرن پنجم ه. است. این مجموعه در نهایت دقت و زیبایی در دوران پهلوی بازسازی شده است که یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایران است.

بنای آرامگاه طوس از ساخته های آندرهگدار معماری فرانسوی است در داخل زیر زمین بنا مقبره ی فردوسی است که دیوارها به آثار هنری مزین گشته است. این مجموعه قبر شعرای نامی نیز را دارد که یکی از مهم ترین آن ها قبر اخوان ثالث شاعر معاصر است و امروز مزار استاد آواز ایران شجریان در این مجموعه قرار دارد که گردشگران بی شماری از آن بازدید می کند.

 

  دریاچه چشمه سبز، یکی از جاذبه های گردشگری مشهد

دریاچه چشمه سبز (Spring Green) یکی از جاذبه های طبیعی مشهد است که خیلی معروف می باشد. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری روستایی به نام گلمکان قرار گرفته و تنها ۵۰ کیلومتر با مشهد از سمت غرب فاصله دارد. این دریاچه نزدیک به ۱۵ هکتار وسعت دارد و از آبش برای آبیاری زمین های کشاورزی و باغات اطراف هم استفاده می شود. نام های دیگر این دریاچه که از جاذبه های مشهد به شمار می رود، چشمه سوز و چشمه سو است.

به واسطه ی طبیعت سر سبز و زیبایی که این دریاچه و اطرافش دارد، امروزه یکی از مسیرهای طبیعت گردانی که در مشهد هستند؛ دریاچه چشمه سبز است. بهترین زمان برای رفت به این دریاچه، از فصل بهار تا اوائل پاییز است.

 

آرامگاه نادر افشار

باغ نادری به همراه آرامگاه شاه افشاریه در شهر مشهد قرار دارد که از بهترین مکان های مشهد برای تاریخ گردی است. نادرشاه افشار شاهی پس از سلسله صفوی بود که معروف ترین جنگش با هندی ها است و از هند جواهرات معروفی چون کوه نور و الماس نور را آورد. هم چنین جواهرات آنقدر زیاد بود که بعد شاهان قاجار در ساخت تخت طاووس و تخت نادری از آن نگهداری کردند امروزه بخشی از جواهرات در موزه ی جواهرات تهران نگه داری  می شود.

در این مکان ادوات جنگی و وسایل قدیمی چون سپر،زره، شمشیر و پاپوش در موزه نادری  نگهداری می شود و برای نوجوانان محیط مناسبی برای شناخته گذشته به حساب می آید. باغ نادری از جاذبه های مشهد است که گردشگران بی شماری به خاطر دسترسی آسان از این منطقه بازدید می کنند.

 

 هفت حوض

این پارک یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری مشهد است که در کوه های خلج قرار گرفته است. پارک هفت حوض با شهر مشهد ۷ کیلومتر فاصله دارد که باید در حدود ۲ کیلومتر آن را پیاده روی نمایید. این پارک را از این جهت هفت حوض می گویند که در خود، ۷ حوضچه ی کاملا طبیعی دارد که آب با جریان طبیعی در آن جریان دارد. این حوضچه ها بر اثر فرسایش شیمیایی به وجود آمده اند. اگر می خواهید به پارک هفت حوض بروید، باید لباس و کفش مناسب کوهنوردی و طبیعت نوردی بپوشید و قبل از غروب آفتاب به شهر برگردید.

 

باغ وکیل آباد مشهد

بـاغ های تاریخی زیبایی در بسیاری از شهرهای ایران ساخته شده است اما کم تر کسی به بازدید باغ وکیـل آباد که از جاذبه های مشهد است، می رود. این باغ از باغ های ایرانی زمان قاجار به حساب می آید.‌ باغ وکـیل آباد مشهد در دره ای زیبا قرار گرفته و با وجود درختان کهنسال و رودخانه فصلی یکی از تفرجگاه های شهر مشهد محسوب می شود. این مجموعه دارای امکانات رفاهی مناسبی نیز هست. در این بخش یک باغ وحش نیز وجود دارد که با توجه به حفظ حیات محیط زیست و جانوران امروزه باغ وحش از نظر طرفداران محیط زیست محیط مناسبی برای دیدن حیوانات به شمار نمی آید. و متخصصان محیط زیست دیدن حیوانات در پارک های ملی را توصیه می کنند.

اما خوب است بدانید که در باغ وکیل آباد مشهد  مأمنی برای پرندگان چون مینا،  طوطی ، جغد، بلبل خرمایی و گنجشک ها است که در میان درختان پارک برایشان سرپناهی مهیا شده و بر زیبایی باغ افزوده شده است. در باغ وکیل یک عمارت قدیمی است و ساختمان ییلاقی و تابستان نشین مرحوم ملک بوده که  در جوار استخر قدیمی واقع شده است . امروزه به عنوان یکی از موزه های تاریخی مشهد نیز هست.

 

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی مشهد (Mashhad Botanical Garden) یکی از دیدنی های این شهر است که دارای ۲۵ هکتار است. در این مجموعه ی طبیعی، ۱۱ کلکسیون مختلف که ترکیبی از معماری و علم هستند در کنار هم قرار گرفته و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. در این باغ ۱۸۰ گونه ی مختلف گیاهی و دارویی و ۴۰۰ نمونه ی ژنتیکی نگهداری می شود. از این باغ هم می توان از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ بازدید از یکی از دیدنی های مشهد استقبال کرد.

بند گلستان

بند گلستان در ۸ کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته و یکی از منطقه های توریستی مشهد به شمار می رود. از عمر این بند تاریخی، ۵۰۰ سال یعنی در حدود دوره ی تیموریان می گذرد. این بند بر روی رودخانه ی گلستان قرار گرفته و در بیشتر ایام سال پذیرای گردشگران بسیار زیادی می باشد. بند گلستان بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و به آن امکانات تفریحی مختلفی در طول سالیان اضافه شده است

 

امین ندافی
امین ندافی کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋