امین ندافی

امین ندافی

کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

چند مکان دیدنی و شگفت انگیز استانبول !

مکان های دیدنی استانبول

 

 

برج گالاتا

 

برجی که در ارتفاع ۶۷ متری قرار گرفته است به نظر می رسد که به پادشاه آسمانخراش های این شهر تبدیل شده است، بر فراز این برج می توان منظره ی بی نهایت زیبایی به قسمت قدیمی شهر و اطراف آن داشت. برج گالاتا یک برج قرون وسطایی از جنس سنگ است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده است، در آن دوران گالاتا بلندترین ساختمان شهر بود. امروزه در بالای این برج یک کافه و رستوران قرار دارد که با بالابری می توان به آن ها دسترسی داشت، برج گالاتا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول در تور استانبول است.

 

موزه باستان شناسی استانبول

 

یکی از مهم ترین موزه های کشور ترکیه موزه ی باستان شناسی استانبول است که از ۳ بخش مجزا تشکیل شده است. موزه باستان شناسی از آن دست جاهایی است که مطمئنا از رفتن به آن خیلی راضی می شوید، در این موزه بیشتر از ۱ میلیون شی مختلف از تمدن های مختلف سراسر دنیا نگهداری می شود! این موزه در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد و اولین موزه ترکی بود.

 

کلیسا کورا

 

البته که کلیسا کورا ممکن است خیلی توسط توریست ها مورد توجه نباشد چون دسترسی سخت تری به نسبت بقیه دارد اما مورد توجه توریست های ریز بین قطعا! و به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم تا آن را در این فهرست از دیدنی های تور استانبول برایتان قرار دهیم. کلیسایی که موزاییک های به کار رفته در آن هر چشمی را خیره می کند و زندگی حضرت عیسی و مادرش مریم مقدس را به نمایش می گذارد و یکی از حیرت آورترین آثار به جا مانده از دوران بیزانس به شمار می رود پس بازدید از آن را حتما در نظر داشته باشید.

 

آب انبار قصر سلطنتی

 

این آب انبار که به دستور یکی از امپراطوران رم ساخته شده است، از قرن ششم، آب مورد نیاز مردم استانبول را تهیه می کرده است. بازدید از آن از این نظر حیرت آور است که تکنولوژی ای که رومیان باستان در ساخت آن به کار برده اند مطمئنا حیرت زده تان کرده است. این آب انبار در زیر زمین ساخته شده است و فقط چند قدمی با مسجد آبی فاصله دارد که آن هم در قرن سوم ساخته شده است و یکی دیگر از جاذبه های تور استانبول است. این آب انبار به عنوان «قصر غرق شده» هم شناخته می شود و می تواند ۲.۸ میلیون مکعب آب را در خود نگه دارد.

 

کاخ دولما باغچه

 

لوکس، زیبا و باشکوه… این ها فقط ۳ ویژگی ساده است که در مورد این کاخ می توان به کار برد و در برابر زیبایی های آن واقعا هیچ چیزی نمی توان گفت. قصری بی نهایت زیبا که در قرن نوزدهم ساخته شده است و در ساخت آن از چیزی حدود ۱۴ تن ورقه طلا استفاده شده است و پر شکوه ترین کاخ ترکیه است که هم معماری سنتی عثمانی و هم سبک های اروپایی نئو کلاسیک و باروک و روکو را در خود دارد. از سال ۱۸۵۶ تا سال ۱۹۲۴، ۶ پادشاه در این کاخ زندگی کرده اند. این کاخ در خط ساحلی تنگه مشهور بسفر ساخته شده است.

 

مسجد سلیمانیه

 

هر کسی که تا حالا از مسجد سلیمانیه دیدن کرده گفته که آرامش و حس عجیبی که در آن وجود دارد، حس روحی و حال و هوای خیلی خاصی را به آن ها منتقل کرده است. این مسجد به دستور سلطان سلیمان در سال ۱۵۵۰ ساخته شد. مسجدی خارق العاده که معماری اسلامی و بیزانس را به بهترین شکل ممکن ترکیب کرده است. متاسفانه گذشت سال ها و جنگ ها مخصوصا جنگ جهانی اول باعث شد تا این مسجد دستخوش آسیب های زیادی شود  اما در میانه ی قرن بیستم مرمت شد.

 

بازار بزرگ استانبول

 

اگر به قصد خرید دارید تور استانبول را خریداری می کنید به هیچ وجه نباید بازار بزرگ استانبول را از دست بدهید. این بازار عظیم حدود ۵۰۰۰ مغازه دارد و همین آن را به یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده ی جهان تبدیل کرده است. شاید باورتان نشود اما این بازار روزانه نیم میلیون بازدید کننده دارد، بازدید کننده هایی که یا برای دیدن خود بازار و معماری سنتی و جالب آن به آن جا می روند و یا می روند تا طلا و جواهرات، فرش، ادویه، لباس و پوشاک، وسایل عتیقه، سرامیک و وسایل تزیینی و یا لامپ های رنگارنگ و تزیینی آن را خریداری کنند.

کاخ توپکاپی

 

کاخ توپکاپی یکی از محبوب ترین جاذبه های تور استانبول است که هم چشم انداز زیبایی دارد و هم تاریخ بزرگی را در پس خود دارد بنابراین نباید سعی کرد که از آن در مدت کوتاهی مثلا ۱ ساعت دیدن کرد. این کاخ هم تاریخ عثمانیان را در خود نهان دارد و هم تا شعاع ۵ کیلومتری توسط دیوارهای سنگی ۲۷ برج احاطه شده است! کاج توپکاپی که در قرن پانزدهم بنا نهاده شده است در روی تپه ای مشرف به دریای مرمر قرار گرفته است. این کاخ اقامتگاه سلاطین عثمانی زیادی بوده است و اشیا وسایلی که در داخل آن قرار دارد، دست نخورده و به همان صورت باقی مانده است و به همین دلیل بسیار دیدنی است.

 

مسجد آبی

 

مسد آبی نام مسجدی است که در اوایل قرن هفدهم ساخته شده است و هنوز مهم مانند گذشته عبادتگاه است. مانند هر مسجد دیگری در اینجا هم  رعایت پوشش و داشتن لباس متناسب الزامی است. این مسجد توسط سلطان احمد ساخته شده و به دلیل کاشی های آبی رنگی که در آن به کار رفته، اسم مسجد آبی روی آن گذاشته شده است.

 

مسجد ایاصوفیه

 

این مسجد مشهور که به جرات می توان گفت مهم ترین جاذبه ی تور استانبول است، تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است. ایا صوفیه در ابتدا به عنوان کلیسا کاربری داشت، بعد به مسجد تبدیل شد و بعد از آن هم کاربری موزه را پیدا کرد. دورانی این مسجد به عنوان بزرگترین کلیسای جامع دنیا مطرح بود و الهام بخش بسیاری بناهای مذهبی دیگر. معماری شگفت انگیز و نمای داخل ایا صوفیه واقعا نفس گیر است

امین ندافی
امین ندافی کارشناس فروش و پشتیبانی بلیط هواپیما در مشهد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋