alfasport

 ۱ نفر را دنبال می کند

ایمنی کوله پشتی برای کودکان

استاندارد کوله پشتی برای کودکان چیست؟

کوله‌پشتی‌ها در اندازه‌ها، رنگ‌ها، پارچه‌ها و اشکال مختلف هستند و به بچه‌ها کمک می‌کنند تا حس شخصی خود را از سبک بیان کنند. و هنگامی که به درستی استفاده شوند، فوق العاده مفید هستند.

اما کوله پشتی ها می توانند عضلات و مفاصل را تحت فشار قرار دهند و اگر خیلی سنگین باشند یا به درستی استفاده نشوند ممکن است باعث کمردرد شوند.

 

 

کوله پشتی چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟


بچه‌ها ممکن است به دلیل سنگینی کتاب، وسایل مدرسه و وسایل شخصی کمردرد داشته باشند. پزشکان و فیزیوتراپیست ها توصیه می کنند که بچه ها بیش از 10 تا 20 درصد وزن بدن خود را در بسته های خود حمل نکنند. اما بسیاری از آنها چیزهای بیشتری را حمل می کنند.

این وزنه می‌تواند کودک را به عقب بکشد و باعث شود که باسن به جلو خم شود یا پشتش را قوس کند تا ثابت بماند. این وضعیت غیر طبیعی می تواند منجر به درد شانه، گردن و کمر شود.

کودکانی که کوله پشتی خود را فقط روی یک شانه می‌بندند - همانطور که بسیاری از آنها فکر می‌کنند بهتر به نظر می‌رسد یا احساس راحتی می‌کنند - ممکن است برای جبران وزن اضافی به یک طرف خم شوند. آنها ممکن است دچار درد در قسمت تحتانی و فوقانی کمر شوند و به شانه و گردن خود فشار وارد کنند. استفاده نادرست از کوله پشتی نیز می تواند منجر به وضعیت بد بدن شود.

همچنین کوله‌های پشتی با بند‌های تنگ و باریک که در شانه‌ها فرو می‌روند می‌توانند باعث گزگز، بی‌حسی و ضعف در بازوها و دست‌ها شوند.

 

سایر مسائل ایمنی که باید در نظر گرفته شود:

بچه‌هایی که کوله‌های بزرگ حمل می‌کنند اغلب از فضایی که کوله‌ها اشغال می‌کنند آگاه نیستند و می‌توانند هنگام چرخش یا حرکت در فضاهای تنگ، مانند راهروهای اتوبوس مدرسه، با کوله‌های خود به دیگران ضربه بزنند.
اگر دانش آموزان از روی کوله های بزرگ سر بخورند یا کوله ای روی آنها بیفتد ممکن است آسیب ببینند.
حمل کوله سنگین نحوه راه رفتن بچه ها را تغییر می دهد و آنها را در معرض خطر افتادن قرار می دهد، به ویژه در پله ها یا جاهایی که کوله پشتی دانش آموز را از تعادل خارج می کند.

 

 


هنگام خرید کوله پشتی بچه گانه به دنبال چه چیزی باشم؟

برای انتخاب کوله پشتی برای کودکان مناسب نکات زیر را دنبال کنید:

1. یک کوله سبک وزن تهیه کنید:

کوله ای را پیدا کنید که وزن زیادی به بار کودک شما اضافه نکند. به عنوان مثال، وزن کوله پشتی بچگانه چرمی بیشتر از کوله پشتی های برزنتی است.

2. کوله پشتی مناسب باید داشته باشد:

دو بند شانه پهن و بالشتکی: تسمه‌هایی که خیلی باریک هستند می‌توانند در شانه‌ها فرو بروند. پشت بالشتکی: نه تنها راحتی بیشتری را فراهم می کند، بلکه از بچه ها در برابر ضربه خوردن توسط اشیاء تیز یا لبه ها (مداد، خط کش، دفترچه یادداشت و غیره) در داخل بسته محافظت می کند.

3. کمربند دور کمر:

کمربند دور کمر در کوله پشتی بچه گانه به پخش یکنواخت وزن در سراسر بدن کمک می کند.


3. محفظه های متعدد در داخل کوله:

این محفظه ها به پخش وزن در سراسر بسته کمک می کنند. کوله های چرخ‌دار که شبیه کیسه‌های چمدان کوچک و بالای سر به نظر می‌رسند، ممکن است گزینه‌های خوبی برای دانش‌ آموزانی باشد که مجبورند بارهای بسیار سنگین را جابجا کنند. اما بالا کشیدن از پله ها و غلت زدن از میان برف بسیار سخت است. قبل از خرید کوله پشتی بچه گانه  این نکته را درنظر داشته باشید که چه مدل کوله ای مناسب برای فرزند شما است؟

بچه ها چه کاری می توانند انجام دهند؟


برای کمک به کودکان در جلوگیری از آسیب دیدگی هنگام استفاده از کوله پشتی، آنها باید:

بار انها را سبک کنید:

مهم نیست که کوله پشتی چقدر خوب طراحی شده باشد، وزن کمتر همیشه بهتر است. از ترازو حمام استفاده کنید تا بررسی کنید که یک بسته بیش از 10 تا 20 درصد وزن بدن کودک شما نباشد. به عنوان مثال، کودکی که 80 پوند وزن دارد، نباید کوله پشتی با وزن بیش از 8 تا 16 پوند حمل کند.

بچه ها را تشویق کنید به جای حمل کتاب های کل روز در کوله پشتی، از کمد یا میز خود اغلب در طول روز استفاده کنند.
اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها وسایل غیر ضروری را که می‌تواند به یک بسته اضافه کند، نبرند.
بچه ها را تشویق کنید که هر شب فقط کتاب های مورد نیاز برای تکالیف یا مطالعه را به خانه بیاورند.
از تمام محفظه های کوله پشتی استفاده کنید و اقلام سنگین تر مانند کتاب های درسی را در نزدیک ترین فاصله به مرکز پشت قرار دهید.


از کوله پشتی به درستی استفاده کنید:

مطمئن شوید که بچه ها از هر دو بند شانه استفاده می کنند. کیف هایی که روی شانه یا روی سینه آویزان می شوند - یا فقط یک بند دارند - به اندازه کیف هایی با دو بند شانه پهن در توزیع وزن موثر نیستند و می توانند عضلات را تحت فشار قرار دهند.
تسمه ها را به اندازه ای سفت کنید که کوله پشتی به بدن نزدیک شود. بسته باید به طور یکنواخت در وسط پشت قرار گیرد و تا باسن فرو نرود.
برداشتن کوله پشتی به روش صحیح می تواند به کودکان کمک کند از آسیب دیدگی کمر جلوگیری کنند. مانند هر وزنه سنگین دیگری، هنگام بلند کردن کوله پشتی تا شانه ها باید از زانو خم شوند و کوله پشتی را با دو دست بگیرند.


والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

مشارکت دادن سایر والدین و مدرسه فرزندتان در حل مشکلات کوله پشتی دانش آموزان ممکن است به کاهش بار بچه ها کمک کند. برخی از راه هایی که مدرسه می تواند درگیر شود عبارتند از:

به دانش آموزان زمان بیشتری بین کلاس ها برای استفاده از کمد می دهد
افزودن برنامه های آموزشی مدرسه در مورد استفاده ایمن از کوله پشتی
قرار دادن برخی از برنامه های درسی آنلاین، در صورت امکان
ممکن است لازم باشد کوله‌پشتی‌های بچه‌هایتان را تنظیم کنید و یا میزان حمل آنها را کاهش دهید،

اگر:
اگر کودک شما کمردرد یا بی حسی یا ضعف در بازوها یا پاها دارد، با پزشک صحبت کنید.

 

مطالب زیر را مطالعه کنید:

ترفندهای تمیز کردن کوله پشتی مدرسه

بهترین دمپایی طبی زنانه چه ویژگی باید داشته باشد؟

alfasport

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋