ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

مقایسه Galaxy S22 Ultra و گلکسی S21 Ultra

 


گلکسی اس ۲۲ اولترا، قدرتمند‌ترین گوشی سری اس ۲۲ سامسونگ است که به لحاظ عملکرد رقیبی قدرتمند برای گوشی هم‌رده‌ نسل گذشته‌ خود محسوب می‌شود. با این که گوشی‌های جدید سامسونگ از مشخصات فنی قابل توجهی برخوردار هستند، اما هنوز هم سری قدیم گلکسی S21 اولترا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

مقایسه اس 22 اولترا و اس 21 اولترا در زمینه طراحی 

با مقایسه Galaxy S22 Ultra در بخش طراحی می‌توان گفت که طراحی آن با تغییرات بسیاری همراه بوده و سامسونگ سعی کرده با نزدیک شدن به شمایل سری نوت سامسونگ، توجه طرفداران این گوشی‌ها را به خود جلب نماید. شاید مهمترین نکته در مقایسه ظاهری گلکسی S22 Ultra و گلکسی S21 Ultra به قلم S Pen مربوط می‌شود.

با اینکه نسخه‌ استاندارد و پلاس گوشی‌های این سری، طراحی تقریباً مشابهی با دو نسخه‌ هم‌رده‌ سری اس ۲۱ دارند، نسخه‌ اولترا اس ۲۲ ظاهری مستطیلی‌تر و شبیه‌تر به گلکسی نوت دارد که این مهم‌ترین نکته در مقایسه گوشی Galaxy S21 Ultra با Galaxy S22 Ultra است.

در رابطه با تفاوت S22 Ultra و نسخه‌ استاندارد و پلاس گوشی‌های این سری باید گفت که نسخه اولترا طراحی فوق‌العاده زیبا و منحر‌به‌فردی داشته و در رنگ‌هایی متفاوت با گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی شده است. جنس پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ اولترا، شیشه‌ گوریلا گلس Victus است که این موارد هم نکات مهمی در مقایسه سری گلکسی S22 Ultra با S21 Ultra محسوب می‌شود.

با مقایسه S22 Ultra و اس 21 اولترا در بخش طراحی می‌توان گفت که سامسونگ برخلاف گلکسی اس ۲۱ اولترا در طراحی این گوشی، دیگر از ماژول برآمده برای قرار دادن دوربین‌ استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید:‌ شرایط پرداخت وام فرزند آوری و مدارک مورد نیاز و مبلغ وام فرزند اول

تفاوت S22 Ultra و S21 Ultra در بخش نمایشگر

در رابطه با فرق گلکسی S22 Ultra با گوشی هم‌رده‌ نسل قبلی خود می‌توان گفت که این گوشی به نمایشگر خمیده‌ امولد ۶٫۸ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ مجهز بوده، اما بیشینه‌ روشنایی آن از گلکسی اس ۲۱ اولترا بیشتر و برابر با ۱۷۵۰ نیت است.

پس از مقایسه مقایسه S22 Ultra و S21 Ultra باید گفت که صفحه‌نمایش هر سه مدل گوشی‌های سری اس ۲۲ از +HDR 10 پشتیبانی می‌کند. موارد ذکر شده را می‌توان مهم‌ترین نکات در مقایسه گوشی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ با گوشی گلکسی اس 21 اولترا دانست.

با مقایسه S22 Ultra و S21 اولترا در زمینه نرخ نوسازی صفحه‌نمایش می‌توان گفت که نرخ نوسازی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا در بازه‌ ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر بوده و این بازه برای پرچم‌دار جدید سامسونگ بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. 

قلم S Pen از مهم‌ترین تغییرات سامسونگ S22 Ultra در برابر گلکسی اس ۲۱ اولترا است. نسل قبلی این گوشی صرفاً از قلم S Pen پشتیبانی می‌کرد، اما نرخ تأخیر قلم استایلوس S-Pen در گلکسی اس ۲۲ اولترا، از ۹ میلی‌ثانیه به ۲.۸ میلی‌ثانیه رسیده است.

بیشتر بخوانید:‌ تفاوت HDR10+ با HDR10 و دالبی ویژن چیست؟

مقایسه S22 Ultra و گلکسی S21 Ultra؛ نرم افزار و سخت افزار

با مقایسه گوشی S22 Ultra در بخش سخت‌افزار نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا شاهد پیشرفت‌های محسوسی در این زمینه هستیم. این گوشی در پاره‌ای از بازارها با اسنپدراگون ۸ نسل یک و در پاره‌ای دیگر با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ به‌فروش می‌رسد. هر دو تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شوند. 

با مقایسه گلکسی اس ۲۲ اولترا با نسخه استاندارد می‌توان گفت که برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، توان پردازشی پردازنده‌ گلکسی اس ۲۲ اولترا مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل 1 نسبت به نسل قبلی این نسخه با پردازنده‌ اگزینوس ۲۱۰۰ پیشرفت اندکی داشته است.

همچنین با مقایسه S22 Ultra با S21 Ultra در زمینه نرم افزار باید بگوییم که سری گلکسی اس ۲۲ به رابط کاربری One UI 4.1 مجهز است و با تمام قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود. One UI 4.1 با نسخه‌ی One UI 4.0 موجود روی گوشی‌های گلکسی S21 تفاوت‌های ظاهری و کارکردی اندکی دارد.

با مقایسه Galaxy S22 Ultra در زمینه نرم‌افزار می‌توان گفت که قدرتمند‌ترین گوشی گلکسی اس سامسونگ می‌تواند اندروید ۱۵ را به‌عنوان آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود دریافت کند و تا یک سال بعد از اتمام دریافت آپدیت نرم‌افزاری هم آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد. آپدیت بیشتر مهم ترین تفاوت گوشی S22 Ultra با نسل قبلی در زمینه نرم‌افزار است.

بیشتر بخوانید:‌ اسمارت واچ چیست؟ ساعت هوشمند یا دستبند هوشمند ؟

تفاوت دوربین s21 اولترا و s22 اولترا چیست و کدام دوربین بهتری دارد؟

از مقایسه گوشی S22 Ultra با اس ۲۱ اولترا در بخش دوربین می‌توان نتیجه گرفت که مشخصات فنی دوربین سامسونگ S22 Ultra در برابر گلکسی اس ۲۱ اولترا تفاوت آنچنانی ندارد و از دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دو دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور لیزری فوکوس خودکار بهره می‌برد. اینها موارد مهمی در مقایسه دوربین S21 Ultra با S22 Ultra محسوب می‌شوند.

در ادامه و با مقایسه دوربین S22 Ultra با S21 Ultra باید گفت که دوربین اصلی و اولتراواید مانند گذشته از حسگرهای HM3 سامسونگ و IMX563 سونی استفاده می‌کنند؛ اما با مقایسه گلکسی S22 Ultra و S21 Ultra در زمینه دوربین می‌توان گفت که حسگرهای به‌کاررفته در دوربین تله‌فوتو اکنون اندکی کوچک‌تر از گذشته و مدل IMX754 سونی هستند.تفاوت S22 Ultra در زمینه نرم‌افزار دوربین با نسل گذشته اندک بوده و صرفاً تغییراتی در برخی آیکون‌ها مشاهده می‌شود؛ اما سامسونگ امسال پیرامون عملکرد دوربین پرچم‌دارانش در تاریکی مانور بسیاری می‌دهد. این نکته بسیار مهمی در مقایسه گوشی S21 Ultra با S22 Ultra محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ چطور از اطلاعات خود در واتساپ پشتیبان تهیه کنیم؟

مقایسه گلکسی S22 Ultra و گلکسی S21 Ultra ؛ باتری

در زمینه فرق گلکسی S22 Ultra با نسل قبلی در زمینه باتری باید گفت که با توجه به اینکه گلکسی اس ۲۲ اولترا فضایی داخلی برای نگه‌داری از قلم S-Pen دارد. ظرفیت باتری این گوشی کاهش پیدا نکرده و به همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل مجهز است. تفاوت S22 Ultra و S21 Ultra در این زمینه مشهود نیست.

با مقایسه گلکسی اس ۲۲ اولترا  باید گفت که این گوشی از شارژرهای ۴۵ واتی مبتنی‌بر USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی کرده و سامسونگ ادعا می‌کند که جدیدترین پرچم‌دارش می‌تواند شارژی برای تمام روز را فراهم کند. افزایش توان شارژر نکته مهمی در مقایسه گوشی اس ۲۱ اولترا و گوشی اس ۲۲ اولترا محسوب می‌شود.

منبع:‌ شهر سخت افزار

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋