ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

شرایط پرداخت وام فرزند آوری و مدارک مورد نیاز و مبلغ وام فرزند اول

 

به تازگی جزئیات پرداخت وام فرزندآوری به بانک‌های عامل ابلاغ شده و کلیه متقاضیان این تسهیلات که واجد شرایط پرداخت وام فرزند آوری هستند، با ثبت‌نام در سامانه مربوطه می‌توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند. 

در این مطلب قصد داریم به صورت ریز شرایط پرداخت وام فرزندآوری را مورد بررسی قرار داده و به مهمترین سوالات مطرح شده پیرامون این طرح پاسخ دهیم. در ادامه می‌توانید برای رسیدن به پاسخ سوالات خود از فهرست زیر استفاده نمایید اما پیشنهاد ما این است که تمام متن مقاله را بخوانید تا به صورت کامل با این تسهیلات آشنا شوید.

شرایط وام فرزند آوری چگونه است؟

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزند آوری​ را دارند، باید شرایط دریافت وام فرزند اول برای اخذ این وام قرض الحسنه را داشته باشند. در غیر این صورت امکان استفاده از این وام برای آنها وجود نخواهد داشت. در همین رابطه به شرایط پرداخت وام فرزند آوری پرداخته شده است.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین، در صورتی که در زمان بازپرداخت وام فرزند اول، متقاضی وام صاحب فرزند دیگری شود، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به کودک بعدی نیز تعلق می‌گیرد.

وام فرزند آوری به چه شهرهایی تعلق می‌گیرد؟

براساس تبصره 4 ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر و فرزند بالای 2/5 نباشد.

آیا وام فرزند آوری مسدودی دارد؟

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی وام فرزند آوری نیاز به سپرده گذاری نداشته و بخشی از وام هم مسدود نخواهد شد.

آیا وام فرزند آوری تنفس دارد؟

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده، آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند شش ماه پس از دریافت این وام آغاز خواهد شد که البته ممکن است برخی بانک‌های عامل به این قانون پای‌بند نباشند.

بیشتر بخوانید: اسمارت واچ چیست؟ ساعت هوشمند یا دستبند هوشمند ؟

وام فرزند آوری برای متولدین چه سالی است؟

افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می‌توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد و بعد از آن و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند خود برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.

آیا وام فرزند آوری کارمزد دارد؟

کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار حداکثر 4 درصد به صورت سالانه تعیین شده است.

آیا وام فرزند آوری نیاز به ضامن دارد؟

بانک مرکزی از بانک‌های عامل خواسته تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند را با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت کنند.

آیا وام فرزند آوری نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی شرط داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت وام فرزندآوری، حذف شده و متقاضیان بدون ارائه این کارت می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: تفاوت HDR10+ با HDR10 و دالبی ویژن چیست؟

برای وام فرزند آوری چه مدارکی لازم است؟

افرادی که شرایط پرداخت وام فرزند آوری را دارند، می‌بایست ابتدا مدارک مورد نیاز وام فرزند اول، دوم و سوم را آماده کرده و پس از آن درخواست خود را برای دریافت وام فرزند آوری به بانک های عامل ارائه کنند.

متقاضیان واجد شرایط پرداخت وام فرزند آوری می‌توانند با در دست داشتن مدارک زیر برای وام فرزند آوری ثبت نام کرده و در صورتی که دارای شرایط دریافت وام فرزند اول بودند آن را دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی وام فرزند آوری شامل اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین، اطلاعات شناسنامه نوزاد، آدرس کامل محل سکونت متقاضی، کد پستی ده رقمی است. 

همچنین مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری شامل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه پدر و مادر نوزاد، اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند، کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن و ارائه یک فقره سفته است.

مقدار وام و مبلغ اقساط وام فرزندآوری چقدر است؟

با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های مربوط به نگهداری از فرزندان نیاز به منابع مالی جدید احساس شده و بدین منظور متقاضیان می‌توانند از تسهیلات اعطایی مانند وام فرزندآوری بهره‌مند شوند.

در همین رابطه هر ساله بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر و مبلغ وام فرزند به بانک‌ها و متقاضیان دریافت وام فرزندآوری ابلاغ می‌شود

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری در سال جاری به ازای فرزند اول دویست میلیون ریال بوده و میزان مبلغ تسهیلات به ازای فرزند دوم چهارصد میلیون ریال عنوان شده است.

همچنین میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری برای فرزند سوم برابر ششصد میلیون ریال در نظر گرفته شده و میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری به ازای فرزند چهارم هشتصد میلیون ریال بوده و میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری برای فرزند پنجم و پس از آن یک میلیارد ریال عنوان شده است.

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام فرزندان دو قلو به ازای هر فرزند یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد لحاظ می گردد.

بیشتر بخوانید: چطور از اطلاعات خود در واتساپ پشتیبان تهیه کنیم؟

مبلغ وام مسکن فرزندآوری چقدر است؟

لازم به ذکر است اگر خانواده‌‌ای صاحب سه فرزند شود، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن بهره‌مند شود. میزان مبلغ این وام برای سال جاری، 200 میلیون تومان تعیین شده و زمان بازپرداخت آن هم 20 سال است.

جمع‌بندی و پاسخ به چند سوال پرتکرار

در این مطلب به بررسی شرایط پرداخت وام فرزند آوری و مدارک لازم برای دریافت این وام قرض‌الحسنه پرداخته شده و در ادامه هم درباره مبلغ و مقدار اقساط این وام گفته‌ایم و در انتها هم به چند پرسش در رابطه با شرایط پرداخت وام فرزند آوری هم پاسخ داده‌ایم. 

منبع: شهر سخت افزار

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋