ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

کدام گوشی سامسونگ سری A دوربین بهتری دارد؟

 

بعد از قیمت گوشی، دوربین دومین گزینه‌ای است که اکثر غریب‌به‌اتفاق افراد خصوصاً ایرانی‌ها در هنگام خرید به آن اهمیت می‌دهند. شرکت‌های سازنده هم برای جلب‌توجه کاربران هر ساله سعی می‌کنند که دوربین دستگاه‌های تولیدی خود را ارتقاء دهند. جهش قابل‌توجه در اندازه مگاپیکسل از ۱۲- ۱۳ تا ۶۸ و حتی ۱۰۸ مگاپیکسل و بیشتر نیز شاهدی بر این ماجراست. از آنجایی، تنوع در مدل‌های گوشی سامسونگ سری A زیاد بوده و در مدل‌های آن از دوربین‌های متفاوتی استفاده شده، ۱۹کالامگ این مدل‌ها را از نظر دوربین تفکیک کرده تا بتوانید انتخاب بهتری داشته و آنها را به راحتی با هم مقایسه کنید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام گوشی از سری A دوربین بهتری دارد.

در ادامه، ابتدا به جزئیاتی پیرامون سخت‌افزار گوشی‌های موبایل اشاره خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به دوربین گوشی موبایل به شما دهد.

این روزها دوربین گوشی‌ اهمیت به سزایی در ثبت لحظات زندگی ما دارند. باورکردنی نیست، اما ۸۰ درصد از تصاویر ثبت شده در دنیا با گوشی‌های موبایل گرفته می‌شود. بهبود مستمر و چشم‌گیر قابلیت‌های فنی دوربین گوشی‌ موبایل، ظهور ویژگی‌های جدید و حالت‌های مختلف عکاسی در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از ابزارهای ساده جهت عکاسی را برای ما فراهم کرده؛ در نتیجه بسیاری از افراد عکاسی با موبایل را به دوربین‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند و در هنگام خرید همیشه این سوال را دارند که بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین چه گوشی می‌باشد.

بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربین

گوشی سامسونگ از جمله مدل‌هایی هستند که بیشترین تنوع را از نظر دوربین دارند. این شرکت تاکنون چندین مدل را تولید کرده به طوری که هر کسی با هر بودجه‌ای، می‌تواند یکی از مدل‌های آنها را خریداری کند. بهترین دوربین گوشی سامسونگ می‌تواند بهترین عکس‌ها را ثبت کند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که در گوشی‌های میان‌رده از جمله این برند همه موارد در کنار‌ هم وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موارد، بررسی خواهیم کرد که کدام مدل از این سری ایده‌آل‌ترین گوشی‌ها برای عکاسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین پاور برای سیستم گیمینگ

Samsung Galaxy A03s

با توجه به مناسب بودن قیمت گوشی سه دوربینه سامسونگ نمی‌توان انتظار زیادی از دوربین آن داشت. در واقع این گوشی از جمله ارزان‌ترین مدل‌های این برند محسوب می‌شود که دوربین آن ۳گانه با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل و فوکوس خودکار بوده و در شرایط نوری مناسب، عکس های خوبی را ثبت می‌کند که رنگ‌های دقیق، داینامیک رنج خوب و کنتراست قابل‌قبولی دارند. گوشی a03s یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی بکار گرفته است.

گوشی ۳ دوربینه در واقع عملکرد آن به عنوان یک گوشی میان‌رده با لنز ۱۳ مگاپیکسلی قابل‌قبول بوده؛ اما اگر دوربین اولویت اصلی شما در خرید گوشی موبایل بوده بهترست با صرفه هزینه کمی بیشتر به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. جدا از دوربین نقطه قوت این گوشی باتری آن است.

Galaxy a12 nacho

گوشی a12 ناچو از روزی که در ایران موجود شد تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین های سامسونگ بوده است. این گوشی از دوربین ۴گانه استفاده کرده و لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد دیافراگم آن f/2.0 است. لنزهای دیگر آن نیز یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ثبت عمق، اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن هم ۸ مگاپیکسلی است. لنز اصلی آن از AF یا فوکوس خودکار نیز برخوردارست. دوربین اصلی در شرایط نوری خوب عملکرد نسبتاً مطلوبی دارد.

Galaxy a13

این گوشی نیز از جمله مدل‌هایی است که در ۲۰۲۲ تولید شد. این مدل به دوربین اصلی ۴گانه مجهز شده و لنز اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است. دیافراگم آن هم f/1.8 بوده، از‌این‌رو در جذب نور می‌تواند موفق عمل کند. لنزهای دیگر آن هم یک لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج است. دوربین سلفی آن هم ۸مگاپیکسلی بوده و از‌ این‌ رو می‌توان آن را یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای عکاسی سلفی در نظر گرفت. بجزء لنز اصلی گوشی A13 ، دیگر لنزها فاقد مشخصه فوکوس خودکار هستند. بنابراین عکس‌هایی که در بیرون گرفته می‌شود ممکن است کمی روشن‌تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب و خرید کامپیوتر اداری

عکس‌های دوربین این گوشی از نظر جزئیات، داینامیک رنج و البته شارپنس نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته‌اند. نقطه ضعف اصلی ترکیب دوربین a13 لنز اولتراویدست که در گوشی‌های اقتصادی عجیب نیست؛ ولی از طرف دیگر، در ثبت عکس‌های پرتره عملکرد موفقی دارد. این مدل حتی در عکاسی با نور کم هم شما را ناامید نمی‌کند. هم از نظر تئوری و هم در عمل، این دوربین در بین میان‌رده‌ها گزینه خوبی برای عکاسی به شمار می‌رود. کار با نرم‌افزار آن نیز راحت بوده و سرعت شاتر هم عالی است.

Galaxy a23

اگر متریال ساخت معمولی گوشی a23 را کنار بگذاریم، باید اعتراف کرد که در این کلاس قیمتی یکی از بهترین‌ها برای عکاسی به شمار می‌رود. دوربین اصلی بکار گرفته شده در این گوشی از یک لنز ۵۰مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، یک لنز ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 در کنار دو لنز ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده، درحالی که دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

کدام گوشی سری a دوربین بهتری دارد از نظر تئوری با برخورداری از لنزهای واید می‌توان فضای بیشتری را در یک قاب جای داد. به طور کلی این گوشی در شرایط نوری ایده‌آل رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد؛ اما در شرایطی که نور کاهش می‌یابد نویز تصاویر بیشتر شده و کیفیت عکس‌ها افت می‌کند. نمونه عکس‌های دوربین اصلی از همه نظر مطلوب است؛ ولی رنگ‌ها را تا اندازه‌ای اشباع می‌کند و از این نظر شاید برای سلیقه‌ی برخی کاربران مناسب نباشد.

بررسی بهترین دوربین سامسونگ سری aعکاسی پرتره هم ترکیبی از اکسپوژر خوب و بلر دقیق بک‌گراند را در اختیارتان قرار می‌دهد. لنز اولتراواید هم از نظر تولید رنگ عملکردی شبیه به لنز اصلی دارد، ولی جزئیات لنز اصلی بیشترست. خوشبختانه در این مدل حالت Night mode هم در دسترس است که می‌تواند کاربردی باشد؛ برخورداری از حالت Night Mode برای روشن‌تر کردن و ثبت با‌کیفیت‌تر عکس‌های گرفته شده در شرایط نوری ضعیف و شب بکار می‌آید. آخرین مورد هم که لازمست در رابطه با دوربین به آن اشاره کنیم اینست که لرزشگیر اپتیکال دارد و برای فیلم‌برادری مناسبست.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی شیائومی Mi 11 Ultra یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های هوشمند

Galaxy a32

گوشی a32 هم از دوربین ۴گانه استفاده کرده که لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لنز اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است با استفاده از آن قادر خواهید بود که فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید، بنابراین می‌تواند در هنگام ثبت عکس‌های گروهی بسیار کاربردی باشد؛ دو لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج هم در ترکیب دوربین به چشم می‌خورد، اما این موبایل، کاربران علاقمند به سلفی را شگفت‌زده می‌کند، چراکه یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است.

بررسی دوربین ماکرو سری aاین گوشی با استفاده از دوربین اصلی تصاویر خوبی را ثبت می‌کند که از نظر جزئیات، داینامیک رنج و تولید رنگ قابل قبولند، ولی پردازنده استفاده شده در این گوشی، هلیو G80، بصورت ۱۰۰ درصدی با نرم افزار optimize نشده و در نایت مود با دوربین اصلی بصورت واضح می‌توان دید که کیفیت پایین می‌آید. همچنین در عکس‌های اولتراوید حاشیه‌های عکس در خروجی خمیده می‌شود و اصطلاحاً اعوجاج دارد. البته این مشکلات را سامسونگ با آپدیت‌های نرم‌افزاری تا اندازه زیادی از بین برده است.

Galaxy a22 5g

گوشی a22 نیز یکی از مدل‌های سری A محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده و به سبب قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، جزء مدل‌های پرطرفدارست. لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد. این ماژول سه‌گانه همچنین از یک لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی نیز بهره برده است. دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی است.

بررسی دوربین سری a سامسونگ در نور کمبا وجود برخورداری از یک عدد اف-استاپ خوب باز هم شب دشمن کیفیت عکس‌های این گوشی محسوب می‌شود. گرچه کیفیت کلی عکس‌های آن خوب بوده و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی از نظر جزئیات و شارپنس خوب است، ولی رنگ‌ها را چندان زنده ثبت نمی‌کند و داینامیک رنج آن نیز محدود است. لنز ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج هم در عکاسی پرتره به کمک لنز اصلی می‌آید و خروجی عکس خوبی را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: هنگام خرید کامپیوتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

Galaxy a33

مدل دیگری که از چهار دوربین سری ای که بررسی خواهیم کرد گوشی a33 که در ماه آوریل ۲۰۲۲ عرضه شده و از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار است. عدد دیافراگم f/1.8 است که جزء دیافراگم‌های خوب در حوزه گوشی‌های موبایل میان‌رده محسوب می‌شود. در این گوشی لنزهای ۸ مگاپیکسل اولتراواید، سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز به چشم می‌خورد. در اینجا بررسی خواهیم کرد که این گوشی به چه صورت عمل خواهد کرد و آیا می‌توان آن را جزء بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین به شمار آورد یا خیر؟

بررسی دوربین سری a از نظر کیفیت عکاسیشاید این گوشی نسبت به سایر مدل‌هایی که در بالای این لیست قرار گرفته؛ اندازه مگاپیکسل قابل‌توجهی نداشته باشد؛ اما عملکرد خوبی را در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌های موجود در بازار از خود نشان داده است. جزئیات و شارپنس خوب، داینامیک رنج عالی و تنالیته رنگی گرم از ویژگی‌های عکس‌های دوربین این گوشیست. عکس‌های پرتره‌ای که این گوشی ثبت می‌کند هم واقعاً جذاب است.

Galaxy a52s

بدون شک خصوصیات دوربین گوشی a52s بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. در اینجا لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8، با یک لنز ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز ۸ مگاپیسکلی اولترا واید با دیافراگم f/2.4، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 همراه شده است.

بررسی کیفیت بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربینلنز اولتراواید زاویه تحت پوشش ۱۲۳ درجه‌ای را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد که فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این لنز به پای سنسور اصلی نمی‌رسد؛ اما زاویه دید شما را به نحو قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

galaxy a53

لنز اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی از نوع واید بوده که اندازه پیکسلی برای ۰.۸ میکرومتر دارد و از دیافراگمی با عدد اف استاپ f/1.8 و قابلیت‌هایی چون PDAF (فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) برخوردار است. لنز اولتراواید گوشی a53 هم ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر دارد و زاویه‌ی ۱۲۳ درجه را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ترکیب دوربین اصلی این گوشی دو لنز ماکرو و عمق سنج ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز قرار گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی برای فیلمبرداری از قابلیت gyro-EIS برخوردارست که به کمک آن می‌تواند فیلم‌های ثابت و بدون لرزشی را ثبت کند. کیفیت فیلم‌برداری در این گوشی به ۴K می‌رسد که در این حالت می‌توانید در هر ثانیه ۳۰ فریم را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای حرفه ای ها

Galaxy a73

در حال حاضر بهترین دوربین سری a سامسونگ متعلق به این مدلست.برررسی عکاسی در روز دوربین سری aدر ابتدای این مقاله به دیافراگم و عدد اف استاپ اشاره شد. همچنین گفته شد که این مشخصه، تأثیر به سزایی در کیفیت عکس‌ها خصوصاً در نور کم دارد. گوشی a73 در تاریخ مارس ۲۰۲۲ عرضه شده و یکی از قدرتمندترین مدل‌های سری A محسوب می‌شود. این مدل از نظر دیافراگم عالیست و عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد.

لنز اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد اف-استاپ آن f/1.8 است؛ همچنین به قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهزست.

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋