ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

بهترین پاور برای سیستم گیمینگ

 

 

همانطور که شاهد هستید برندهای زیادی در زمینه تولید انواع پاور کامپیوتر فعالیت می کنند و خرید هر کدام از برندهای منبع تغذیه برای راه اندازی رایانه شخصی وسوسه انگیز است، اما نباید عجولانه تصمیم بگیرید چون در نهایت منجر به پشیمانی شما می شود، زیرا منبع تغذیه ای که عملکردی نامناسب و ضعیف داشته باشد می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند و در بعضی مواقع می تواند منجر به آتش سوزی و کاهش عمر مفید قطعات سیستم شود. با ما همراه باشید تا در این نوشته بهترین پاور کامپیوتر گیمینگ را برایتان شرح دهیم.

پاور چیست؟

یکی از کم هیجان ترین، اما مهم‌ترین قطعات کامپیوتر، منبع تغذیه یا پاور است. پاور منبعی از الکتریسیته در داخل کامپیوتر است که برق تمام قطعات کامپیوتر را تامین می کند. بنابراین، شما باید هنگام خرید پاور برای سیستم گیمینگ حتما میزان CPU، GPU، RAM و هارد را بدانید تا بتوانید با محاسبه برق مورد نیاز قطعات بکار رفته، بهترین پاور را برای سیستم گیمینگ خود انتخاب کنید تا با انتخاب منبع تغذیه مناسب بهترین عملکرد ممکن را برای شما به ارمغان ‌آورد و موجب صرفه جویی در هزینه در آینده می شود.

در واقع رایانه‌های شخصی با برق کار می‌کنند، و این برق مستقیماً از پریز به تمام اجزای داخل کیس سیستم گیمینگ نمی رسد به این مفهوم که جریان الکتریسیته از جریان متناوب (AC) ارائه شده توسط شرکت برق باید به جریان مستقیم (DC) مورد استفاده قطعات سیستم گیمینگ در ولتاژ مورد نیاز هدایت شود که این وظیفه بر عهده پاور می شود. منبع تغذیه یک پل ارتباطی بین امواج AC و DC است.

نقد و بررسی شیائومی Mi 11 Ultra یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های هوشمند

توان خروجی مورد نیاز برای سیستم گیمینگ

حداکثر توانی که یک منبع تغذیه می‌تواند ارائه دهد را با واحد وات می‌سنجند. توان خروجی پاورهای موجود در بازار بین 200 تا 1800 وات هستند تا بتوانند انرژی مورد نیاز قطعات داخلی و بیرونی کیس را تامین کنند. در حالی که چندین فاکتور مهم برای انتخاب منبع تغذیه وجود دارد اما برای اینکه بدانید به چه مقدار توان خروجی نیاز دارید باید از ابزاری مانند ماشین‌حساب منبع تغذیه استفاده کنید تا دقیقاً میزان برق مورد نیاز برای خروجی سیستم را تعیین کنید و بتوانید پاور مناسب برای سیستم گیمینگ را انتخاب کنید.

برای استفاده از این روش، برخی از وب سایت ها با انتخاب اجزای سازنده، مصرف برق سیستم انتخابی را برای شما محاسبه می کنند و در اختیار شما قرار می دهند نمونه ای از این سایت ها، وب سایت محاسبه گرین است.

همچنین برای به دست آوردن توان مصرفی اجزای کامپیوتر باید به دفترچه راهنمای آن قطعه مراجعه کنید یا میزان مصرف برق جعبه آن را مشاهده کنید و در نهایت اعداد مورد نظر را اضافه کنید و سپس مقدار به دست آمده را در عدد قابل اطمینان ضرب کنید. ضریب مقدار عددی که در نهایت به دست می آید را می توان به عنوان توان مصرفی قطعات مورد استفاده در نظر گرفت.

نکات مهم در انتخاب و خرید کامپیوتر اداری

نکاتی که برای خرید منبع تغذیه یا پاور باید بدانید:

امکان ارتقاء قطعات

اولین نکته هنگام خرید منبع تغذیه، در نظر گرفتن ارتقاء سیستم است؛ زیرا ارتقای سیستم گیمینگ و بویژه افزایش کارت گرافیک ( PUG) در انتخاب نوع پاور نقش دارند. به عبارتی دیگر یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در سیستم های گیمینگ، کارت گرافیک است و قرار دادن یک کارت گرافیک حرفه‌ای در سیستم می‌تواند بسیاری از محاسبات را تغییر دهد. مثلا اگر سیستم شما از کارت گرافیک مجزا استفاده نمی‌کند یا اصطلاحاً کارت گرافیک آن آنبرد (On Board) است، نیازی به تهیه‌ منبع تغذیه با توان خروجی بالا وجود ندارد و با معمولی‌ترین مدل‌های موجود می‌توان انتخابی مناسب داشت.

پس حتما قبل از انتخاب توان خروجی برای پاور علاوه‌ بر مصرف انرژی قطعات فعلی باید به مصرف انرژی قطعاتی که در آینده ممکن است برای کامپیوتر خود تهیه کنید، توجه داشته باشید.

توان خروجی

دومین نکته برای خرید پاورمناسب برای سیستم گیمینگ، توجه به توان خروجی آن است یعنی هنگام خرید منبع تغذیه، مطمئن شوید که وات مداوم آن نیازهای شما را برآورده می کند، در غیر این صورت احتمالاً زمانی که رایانه شما بارگذاری کامل دارد با مشکل مواجه خواهید شد.

حفاظت

مسئله بعدی برای خرید پاور مناسب سیستم گیمینگ، حفاظت است. برخی از تولیدکنندگان منبع تغذیه برای کمک به ایمن نگه داشتن اجزای سیستم شما در برابر مشکلات مربوط به برق، محافظ هایی ایجاد می کنند. این محافظ‌ها اغلب هزینه‌هایی را به منبع تغذیه اضافه می‌کنند، اما می‌توانند آرامش بیشتری را نیز ارائه دهند. در واقع اولین مورد حفاظت پاور از سیستم، محافظت از ولتاژ  اضافی است که به مدار اطلاق می شود به این معنی که اگر ولتاژ خروجی از حد ولتاژ مشخص شده بیشتر شود، پاور سیستم را خاموش می کند، زیرا ولتاژهای خروجی بالا ممکن است به اجزای کامپیوتری که به منبع تغذیه متصل می شوند آسیب برساند.

همچنین حفاظت هایی که در این پاورها تعبیه شده اند، مدارهایی هستند که از پاور و رایانه با خاموش کردن واحد منبع تغذیه در هنگام تشخیص جریان بیش از حد یا بار قدرت، از جمله جریان های اتصال کوتاه، محافظت می کنند.

هنگام خرید کامپیوتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

کانکتورها (اتصال دهنده ها)

در واقع پاور اگر به تمام اجزای رایانه شما وصل نشود و آن را تغذیه نکند بی فایده است. این بدان معناست که پاور باید تمام انواع اتصال دهنده های مورد نیاز را داشته باشد. برای انتخاب پاور مناسب برای سیستم گیمینگ اولین کانکتوری که باید در نظر گرفت کانکتور اصلی است که مادربرد را تغذیه می کند. این کانکتور در دو نوع 20 پین و 24 پین عرضه می شود که مورد دوم به طور چشمگیری محبوب است، و این احتمال وجود دارد که منبع تغذیه شما هر دو گزینه را ارائه دهد.

اتصال دهنده بعدی کانکتور برق پردازنده است که در نسخه های 4 پین و 8 پین عرضه می شود. مانند کانکتور اصلی برق، بسیاری از مادربردهای مدرن به فرمت بزرگتر تغییر وضعیت داده اند. باز هم مطمئن شوید که منبع تغذیه شما با این کانکتور سازگار است.

کابل های GPU

یکی دیگر از نکات لازم قبل از خرید بهترین پاور برای سیستم گیمینگ، توجه به کابل های  GPUاست. به این مفهوم که اگر شما از کارت های گرافیک حرفه ای استفاده می کنید که نیازمند قدرت زیادی هستند حتما باید کابل برق اختصاصی را از Power به کارت گرافیک مورد نظر متصل کنید. به همین منظور شما به یک کابل 6 پین، مختص کارت های گرافیکی یا کارت های PCI  که نیاز به الکتریسیته خاص هستند نیاز دارید.

این کابل تا حدود زیادی شبیه به کابل های 4 پین و 24 پینی است که قبلا صحبت کردیم و بایستی در انتهای کارت گرافیک شما وصل شوند. دقت کنید که همه کارت های گرافیک قرار نیست این ورودی برق را داشته باشند، اگر کارت گرافیک شما فاقد این سوکت است قطعا نیازی به استفاده کردن از آن نخواهد بود.

صدای فن

همانطور که قبلاً بحث کردیم، پاور با عملکرد خود مقداری گرما تولید می کنند. این بدان معناست که سیستم های گیمینگ به فن خنک کننده نیاز دارند تا خنک بمانند و بهترین عملکرد را در اختیار گیمرها قرار دهند. پس به هر میزان فن بزرگتری برای سیستم خود انتخاب کنید به همان اندازه رایانه تان بیصداتر کار می کند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای حرفه ای ها

تعیین میزان وات مورد نیاز

برای خرید پاور مناسب برای سیستم گیمینگ، دانستن میزان وات اهمیت ویژه ای دارد؛ برای این کار باید تمام قطعاتی که استفاده می‌کنید را بررسی کرده و با جمع کردن میزان وات مورد نیاز برای استفاده همزمان از همه آنها یک مقدار تقریبی را به‌دست آورد.

بازدهی بالا

بازدهی پاور به صورت یک نماد بر حسب عدد بیان می‌شود. این عدد مشخص می‌کند که میزان وات اعلام شده، پس از قرار گرفتن تحت بار(Load) با چه درصدی در دسترس خواهد بود؛ به عبارت دیگر، برای انتخاب پاور مناسب برای سیستم گیمینگ، لازم است بدانید منبع تغذیه  چند درصد از برق متناوب ورودی (AC) را به برق مستقیم (DC) تبدیل می‌کند.

مزایای انتخاب پاور متناسب با سخت افزار

عملکرد بهتر قطعات سخت افزاری

کاهش مصرف انرژی کامپیوتر

تثبیت طول عمر قطعات سخت افزاری

نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید

نتیجه گیری

در این راهنمای خرید بهترین پاور برای سیستم گیمینگ، ما به تمام نکات لازم برای انتخاب این قطعه و فواید آن اشاره کردیم.

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋