advito advito

advito advito

10 ادویه برتری که باید در هر خانه ای باشد

. . .

 

وقتی می‌خواهید یک آشپزخانه خانگی تهیه کنید، گزینه‌های موجود در سوپرمارکت یا فروشگاه تخصصی محلی شما می‌تواند بسیار زیاد باشد.

در بسیاری از فروشگاه ها صدها ادویه و مخلوط ادویه مختلف موجود است. ادویه جات ترشی جات توسط سرآشپزهای حرفه ای و بسیاری از آشپزهای خانگی استفاده می شود - در واقع، طبق یک نظرسنجی اخیر، استفاده از آن فقط از سال 2011 تا کنون افزایش یافته است.

بنابراین، چگونه تصمیم می گیرید که در خانه خود به چه چیزی نیاز دارید؟

در حالی که هر کس ذائقه‌های متفاوتی دارد، ما فهرستی از ده ادویه را گردآوری کرده‌ایم که مطمئناً می‌خواهید در مورد آنها نگهداری کنید.

 

فلفل سیاه

به عنوان نقطه مقابل نمک همیشه رایج، فلفل سیاه یک ادویه خوش طعم است که در اکثر غذاهای خوش طعم در مقادیر کم طعم خوبی دارد. دستور العمل های خاصی مانند ماکارونی با فلفل لیمو یا مرغ سرخ شده وجود دارد که می تواند از تغذیه سالم تری بهره مند شود.

 

پودر سیر

حتی اگر به طور منظم از سیر تازه استفاده کنید، داشتن پودر سیر در اطراف نیز می تواند مفید باشد. این یک راه عالی برای اضافه کردن طعم سریع سیر به یک ظرف است یا می توانید از آن برای مخلوط کردن ادویه های خود استفاده کنید.

 

آویشن

آویشن بیشتر به عنوان طعم دهنده برای گوشت و خورش استفاده می شود، اما اویشن می تواند مقداری عطر قوی به سبزیجات نیز اضافه کند.

 

دارچین

در حالی که دارچین احتمالاً به عنوان یک افزودنی برای غذاهای شیرین یا در نان تست صبحگاهی شما شناخته می شود، این ادویه می تواند افزودنی عالی برای برخی غذاهای خوش طعم نیز باشد. از آن در دوزهای بسیار کم درسس گوجه فرنگی و سایر محصولات استفاده کنید.

 

پونه کوهی

هیچ چیز مانند پونه کوهی ایتالیایی نمی گوید. کمی پونه کوهی خشک حال و هوای ایتالیایی واقعی به سس گوجه فرنگی شما می دهد. همچنین می تواند یک افزودنی تند برای غذاهای یونانی و مکزیکی باشد.

 

رزماری

رزماری خشک برای آشپزی فرانسوی و مدیترانه ای ضروری است. خاکی، چوبی و کاج است. رزماری می‌تواند برای برخی طعم اکتسابی باشد، اما طعمی منحصر به فرد به غذاهای شما می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شوند.

 

 

 

فلفل هندی

شکل دیگری از فلفل. این ادویه یک راه عالی برای افزودن حرارت به هر ظرفی است. چه در حال درست کردن بال‌های فلفلی یا گاومیش معروف خود باشید، فلفل اتشین به شما اجازه می‌دهد گرمای دلخواهتان را دریافت کنید.

 

زیره

زیره طعمی دودی و خاکی دارد. متوجه خواهید شد که این طعم برای بسیاری از غذاهای قومی از جمله هندی، آفریقایی و آمریکای جنوبی و ایرانی عالی است. یک لمس ملایم زیره می تواند به غذاهای غیرمنتظره ای مانند تخم مرغ یا گوشت های کبابی نیز ادویه و طعم بدهد.

 

جوز هندی

جوز هندی هم در غذاهای شیرین و هم در غذاهای خوش طعم کار می کند. برای سس گوشت و سایر غذاهای پنیر ضروری است. با این حال، احتمالاً بیشتر اوقات از جوز در غذاهای شیرینی که حاوی دارچین نیز هستند استفاده خواهید کرد.

 

فلفل پاپریکا

در حالی که در مقایسه با سایر ادویه های فلفلی نسبتاً رام است، پاپریکا به غذا گرما و خاکی می بخشد. متوجه خواهید شد که نسخه های مختلفی وجود دارد، برخی با طعم دودی تر یا "تندتر" نسبت به بقیه.

در حالی که اینها ده «ضروری» برای کابینت ادویه شما هستند، به یاد داشته باشید - این تنها شروع است. از گسترش آهسته مجموعه ادویه ها و افزودن طعم های بیشتر نترسید تا بتوانید طعم و مشخصات کلی هر چیزی را که می پزید افزایش دهید.

به علاوه، به خاطر داشته باشید که بسیاری از ادویه ها فواید بیشتری نیز دارند. همانطور که شارلمانی به این جمله معروف بود: «ادویه‌ها دوست پزشکان و افتخار آشپزها هستند.»

 

advito advito
advito advito

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋