آداک فیدار

آداک فیدار

شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۱۰ نفر را دنبال می کند

نکاتی که باید به هنگام انتخاب محل نصب و نگهداری شیر ها رعایت شود.

شیر های هیدرانت را می توان یکی از مهمترین تجهیزاتی دانست که در عملیات های اطفا حریق استفاده می شوند. این شیرها در عملیات های اطفا حریق به عنوان منبع آب به شمار می روند. از این رو به کمک کوپلینگ، شیلنگ های آتش نشانی را به شیر ها وصل کرده و با استفاده از نازلی که به سر دیگر شیلنگ متصل است، آب را به سمت شعله های حریق پرتاب می کنند.

 

این شیر ها در همه جای شهر قابل مشاهده بوده و رنگ آنها که معمولا قرمز یا زرد هستند، سبب بیشتر دیده شدن آنها توسط مردم و آتش نشان ها می شود. با توجه به اهمیت و کارایی شیر های هیدرانت، محل نصب آنها نیز بسیار مهم است. به طوری که محل نصب شیر هیدارنت آتش نشانی باید دارای ویژگی های مشخصی باشد. در ادامه این ویژگی ها را نام برده و به قوانینی که باید در این راه رعایت شوند نیز اشاره می کنیم.

 

ویژگی های محل نصب

          1.شیر های هیدرانت نباید فاصله زیادی از یکدیگر داشته باشند تا در هنگام آتشسوزی ها، نقطه ای فاقد این منابع آبی باشد.

          2.فاصله استاندارد شیرها با یکدیگر نباید بیشتر از 100 متر باشد.

         3.شیر ها باید در مناطق پرجمعیت و مسکونی نصب شوند. همچنین نصب آنها در چهارراه ها، تقاطع های مهم و ... نیز بسیار مهم است.

         4.جدای از موارد ذکر شده، برای نصب حتما باید شرایط ساختمان ها، محل نصب و مراکز مهم محل نیز به خوبی بررسی شوند.

 

قوانین

جدای از اینکه شیر های آتش نشانی در چه مناطقی باید نصب شوند و محل نصب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، قوانینی نیز هستند که باید به هنگام نصب و همچنین پس از آن برای نگهداری بهتر از این تجهیزات، رعایت شوند. این قوانین عبارتند از:

         1.احتمال گرفتگی شیر ها در مدت زمانی که از آنها استفاده نمی شود وجود دارد، به همین دلیل باید یک درپوش در روی خروجی شیر قرار بگیرد تا از ورود اجسام به                  خروجی شیر، جلوگیری کند.

         2.یک صافی در خط لوله برای جلوگیری از ورود اجسام و آشغال به شیر باید نصب شود.

         3.در مناطق فاقد لوله کشی، باید از شیر های خشک استفاده گردد.

         4.در محلی که برای نصب شیر انتخاب می شود، نباید احتمال وارد شدن آسیب به شیر وجود داشته باشد. بنابراین قبل از نصب باید این مورد بررسی شود.

         5.دسترسی ساختمان ها و مناطق شهری به محل نصب بسیار مهم است.

         6.وسایل نقلیه نباید در نزدیکی یا جلوی شیر ها پارک کنند. زیرا موجب دیده نشدن و یا دسترسی سخت به شیر ها شده و می تواند در عملیات های اطفا حریق مشکل              ایجاد کند.

         7. قبل از نصب و به هنگام جابجایی شیر به محل معین، باید اینکار با احتیاط انجام شده و آسیبی به شیر وارد نشود. همچنین پرت کردن آن ممنوع است.

. . .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات، مشاهده و یا خرید آنها، به وبسایت Adakfidar.com مراجعه نمایید.

آداک فیدار
آداک فیدار شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋