ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

طراحی لوگو

پیش ازآن که بدانیم لوگو چیست به پیشینه آن بر می گردیم . تاریخچه لوگو به زمانی که انسان های نخستین حکاکی به روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی سنگ ها سعی داشتن مفهوم و منظور خود را به دیگری بفهمانند .

لوگو یا همان آرم یا به علامتی گفته می شود که می تواند مفهوم و منظور چیزی را انتقال دهد می تواند به صورت تصویر باشد یا می تواند به صورت نوشته یا ترکیب هر دو با هم باشد .

در واقع یکی از اولین گام های شروع یک بیزینس یا شرکت یا هر فعالیت دیگری طراحی لوگو است . لوگو یعنی هویت بخشیدن به کار شما . بهتر است قبل از شروع فعالیت و تولید و توزیع لوگو طراحی شود، چرا که مارکت محصول شما با نشان تجاری آن یعنی لوگو آن خواهد شناخت.

از نمونه های قدیمی لوگوها می تواند نشانه ها و لوگو های روی سکه های قدیمی و یا نشانه هایی که روی حیوانات وجود داشتند نام برد .

برخی از شرکت های مطرح دنیا گاها اقدام به طراحی مجدد لوگو خود می کنند و یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند . این کار باعث می شود که کار آن ها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیاید و از حالت یک نواخت و تکراری خارج شود . این تغییرات می توانند تغییراتی مثل تغییر فونت ، اندازه لگو ، رنگ لوگو یا حتی تغیییر کلی شکلی آن همراه باشد .

برخی از اصول طراحی :

نخست این که لوگو باید ساه  به دور از اضافه کاری و جزییات اضافه باشد وخیلی مهم است که لوگو شما محدود به زمان خاصی نباشد که بتوان تا مدت ها از آن استفاده کرد بدون این که از ارزش و اعتبار آن کم شود. رنگ لوگو باید در حالتی نتخاب شود که در حالت سیاه و سفید هم جذابیتش کم شود .

لوگو باید متناسب با موضوع انتخاب شود و از نظر فرهنگی با عرفه جامعه هم سو باشد .

انواع لوگو ها : لوگوها دسته های مختلفی دارند که به صورت کلی در سه دسته اصلی گروه بندی می شوند.

لوگوی تصویری: این لوگو ها شامل نمادهایی می شوند که در طراحی آن یکسری اشکال ساده و هندسی و تصویری های مختلف که تداعی کننده آن شرکت یا کسب و کار هستند استفاده می شوند . اصولا لوگوهای تصویری پیچیده تر از لوگو های نوشتاری است و غیر مستقیم تر مفهوم را می رسانند و بیننده برای تفسیر آن باید دقت بالایی داشته باشد .

نوشتاری : لوگوتایپ هم گفته می شود با تغییر سایز و فرم فونت ها می تواند به ترکیبی زیبا رسید که جذابیت بصری داردو نکته ی مهم این که باید حتما خوانایی و قابل تشخیص باشد .

ترکیبی : همان طور که از نام آن هم مشخص است از ترکیب نوشتاری و تصویری با هم این لوگو ها خلق می شوند .  

https://higraphics.ir/logo-design/

https://fekremosbat.com/

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋