زمانی که به یک تبلیغ نگاه می کنید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند قطعا عکس آن است ؛ در واقع یک عکس سرنوشت آگهی تبلیغاتی را تعیین می کند ، مخاطبین با توجه به کیفیت و تاثیر عکس به تبلیغات توجه و به آن نگاه می کنند .
عکس های تبلیغاتی به منظور عکاسی از محصولی جهت معرفی و تبلیغ آن است . یک عکاس تبلیغاتی تنها نباید توجه بیننده را جلب کندبلکه بایدآن را متقاعد کند که به این محصول نیاز دارد و آن را خریداری کند .
عکس های تبلیغاتی اصولا به منظور چاپ گرفته می شوند ، چاپ برای روزنامه ها ، مجلات یا در بعضی موارد در فضای مجازی و تولویزیون و مانند این ها ؛ از عکس های تبلیغاتی استفاده می شوند .
برای این که بتوانیم یک عکس تبلیغاتی درستی داشته باشیم باید قبلا از شروع عکاسی بدانیم چه نوع عکسی نیاز داریم و باید اطلاعات کامل را از سفارش دهنده بپرسیم . کارفرما باید دقیقا توضح دهد که چه نوع عکسی میخواهد و از طریق این عکس چه هدف و منظوری را می خواهد به عموم برساند .
مکان مناسب برای عکاسی باید فراهم باشد ، گاهی فضا می تواند فضای آتلیه ای یا فضای باز باشد ؛ بستگی به نوع و هدف عکاس دارد .
گاهی نیاز است که افرادی را به عنوان مدل در عکس های خود به کار ببرید مثلا مدل می تواند در حال استفاده از محصول یا نگه داشتن آن باشد ؛ مرحله ی بعد از عکاسی مرحله روتوش و انجام کارهای گرافیکی است . استفاده از ترفند های عکاسی و استفاده از افکت های ویژه از جمله کارهایی است که یک عکاس باید انجام دهد .
مهم ترین نکاتی که یک عکاس باید رعایت کند :
به طور جد از پس زمینه های طرح دار و شلوغ اجتناب کنید ، از نماهای مختلف و زیادی از سوژه عکاسی کنید ، محصول را به طور کامل آماده کنید و سپس عکاسی را شروع کنید ، تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید ، رزولوشن را بالا برید ، از روان شناسی رنگ در عکس های خود استفاده کنید ، روی لوگوی محصول مورد نظر مانور دهید و آن را نشان دهدید ، ابعاد واقعی محصول را نشان دهید و از کوچک تر و بزرگ تر نشان دادن آن ها بپرهیزید و بسیار موارد دیگری که بهتر است رعایت شود .
شناخت خود را در رابطه با شناخت رنگ، نور ، افکت ، استفاده از نرم افزار ، جلوه های بصری را کامل کنند تا یک عکاس تبلیغاتی موفق شوید البته استعداد و هوش را هم در این حرفه نباید نادیده گرفت .
منبع:
پاسخ ها