ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

عکاسی تبلیغاتی

زمانی که به یک تبلیغ نگاه می کنید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند قطعا عکس آن است ؛ در واقع یک عکس سرنوشت آگهی تبلیغاتی را تعیین می کند ، مخاطبین با توجه به کیفیت و تاثیر عکس به تبلیغات توجه و به آن نگاه می کنند .

عکس های تبلیغاتی به منظور عکاسی از محصولی جهت معرفی و تبلیغ آن است . یک عکاس تبلیغاتی تنها نباید توجه بیننده را جلب کندبلکه بایدآن را متقاعد کند که به این محصول نیاز دارد و آن را خریداری کند .

عکس های  تبلیغاتی اصولا به منظور چاپ گرفته می شوند ، چاپ برای روزنامه ها ، مجلات یا در بعضی موارد در فضای مجازی و تولویزیون و مانند این ها ؛ از عکس های تبلیغاتی استفاده می شوند .

برای این که بتوانیم یک عکس تبلیغاتی درستی داشته باشیم باید قبلا از شروع عکاسی بدانیم چه نوع عکسی نیاز داریم و باید اطلاعات کامل را از سفارش دهنده بپرسیم . کارفرما باید دقیقا توضح دهد که چه نوع عکسی میخواهد و از طریق این عکس چه هدف و منظوری را می خواهد به عموم برساند .

مکان مناسب برای عکاسی باید فراهم باشد ، گاهی فضا می تواند فضای آتلیه ای یا فضای باز باشد ؛ بستگی به نوع و هدف عکاس دارد .

گاهی نیاز است که افرادی را به عنوان مدل در عکس های خود به کار ببرید مثلا مدل می تواند در حال استفاده از محصول یا نگه داشتن آن باشد ؛ مرحله ی بعد از عکاسی مرحله روتوش و انجام کارهای گرافیکی است . استفاده از ترفند های عکاسی و استفاده از افکت های ویژه از جمله کارهایی است که یک عکاس باید انجام دهد .

مهم ترین نکاتی که یک عکاس باید رعایت کند :

به طور جد از پس زمینه های طرح دار و شلوغ اجتناب کنید ، از نماهای مختلف و زیادی از سوژه عکاسی کنید  ، محصول را به طور کامل آماده کنید و سپس عکاسی را شروع کنید ، تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید ، رزولوشن را بالا برید ، از روان شناسی رنگ در عکس های خود استفاده کنید ، روی لوگوی محصول مورد نظر مانور دهید و آن را نشان دهدید ، ابعاد واقعی محصول را نشان دهید و از کوچک تر و بزرگ تر نشان دادن آن ها بپرهیزید و بسیار موارد دیگری که بهتر است رعایت شود .

شناخت خود را در رابطه با شناخت رنگ، نور ، افکت ، استفاده از نرم افزار  ، جلوه های بصری را کامل کنند تا یک عکاس تبلیغاتی موفق شوید البته استعداد و هوش را هم در این حرفه نباید نادیده گرفت .

منبع: 

https://fekremosbat.com/

https://higraphics.ir/

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋