ahmad abedzadeh

ahmad abedzadeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

طراحی لوگو به زبان ساده

اصولا طراحی لوگو به منظور ایجاد وفاداری و حس خوب از برند ما در نظر مشتری های ما میباشد. در اصل ما با ایجاد لوگو و آرم برای شرکت و سازمان خود برند خود را در نظر اول به مشتری معرفی خواهیم نمود.برند ما در اصل اولین حضورش را در نظر مشتری از روی لوگو و آرم ما خواهد داشت. ایجاد حس مثبت از روی شعار برند ما و لوگوی ما در امر طراحی آرم و برند باید موج بزند.

پیشینه ی طراحی لوگو چیست؟

پیش از اینکه به طراحی لوگو چیست برسیم لازم است تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه به وجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند.

خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره می توان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

جالب است بدانید که برخی از شرکت های مطرح در دنیا گاها اقدام به طراحی دوباره ی لوگوی خود می کنند یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند که این امر کمک می کند تا کار آنها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیایند. این تغییرات می توانند عوض کردن نوع فونت، اندازه ی لوگو، رنگ آن و یا تغییر کلی در شکل لوگو باشد و یا اینکه دوباره لوگو را طراحی کنند و لوگوی جدیدی به بازار ارائه کنند. در ادامه ی بحث اینکه طراحی لوگو چیست به این موضوع می رسیم که انواع لوگو چیست؟ با ما همراه باشید تا انواع مختلف لوگو را بشناسید.

انواع لوگو

طراحی لوگو حرفه ای را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:

  • استفاده از تصویر(آیکون، سمبل) مثل شرکت اپل
  • استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
  • ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات

 

لوگوی تصویری

لوگوها انواع مختلفی دارند که یکی از آنها لوگوی تصویری است. همانطور که از نام این لوگو هم مشخص است در طراحی آن از شکل های مختلف یا نمادهایی خاص استفاده می کنند که مهم ترین موضوع این است که بیننده با دیدن این نماد فورا به یاد برند مورد نظر افتاده و آن برند در ذهنش تصویرسازی شده و تداعی شود. مثلا غیر ممکن است کسی یک سیب گاز زده ببیند و یاد شرکت اپل نیفتد و این یعنی طراح لوگو کار خود را به خوبی انجام داده است.

برای طراحی لوگوی تصویری لازم است تا چند نکته در آن رعایت شود. رعایت کردن این نکته ها کمک می کند تا لوگویی که طراحی می کنید بسیار اثرگذار بوده و در نهایت موفق عمل کند. این نکته ها عبارت هستند از:

1. لوگو باید به گونه ای جذاب و در عین حال گویا باشد که در خاطر بماند.

2. لوگویی که طراحی می کنید باید به محض دیده شدن توسط کاربر شناخته شود و او را به شک و ابهام نیندازد.

3. مهم است که لوگو در اندازه های مختلف وضوح و خوانایی خود را حفظ کند.

4. لوگو باید به نوعی توضیح دهنده باشد و در عین مختصر و مفید بودن قابل حس نیز باشد.

مشخصه های طراحی حرفه ای و قوی یک لوگو چیست؟

پس از پاسخ به این سوال که اصول طراحی لوگو چیست به این موضوع می رسیم که ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست؟  همان گونه که در ابتدا نیز گفته شد لوگو به عنوان هویت یک برند است و به همین دلیل است که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

بگذارید اهمیت این موضوع را با یک مثال ساده شرح دهیم: اگر شما مشخصات فردی شخصی مانند اسم او را ندانید چگونه از او صحبت می کنید؟ مشخصا به کمک ویژگی هایی ظاهریش، مانند دختری که موهای بلوند و چشم های مشکی داشت، یا پسری که کفشش های قرمز می پوشید. کارایی لوگو هم برای یک کسب و کار دقیقا همین است. یعنی وقتی مصرف کنندگان لوگوی شما را میبینند باید توانایی برقراری رابطه با آن را داشته باشند و بتوانند در ذهن خودشان برند شما را تصور کنند.

ahmad abedzadeh
ahmad abedzadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋