تبلیغات به وسیله کاتالوگ بخش بزرگی از فروش کسب و کارها در شرکت های بزرگ و متوسط به شمار می رود. پیش از شروع هر مطلبی باید بدانیم که چه کسانی به خرید کاتالوگ نیاز پیدا میکنند. سفارش خرید کاتالوگ بیشتر مناسب شرکت های متوسط و بزرگ است. برای مثال خرده فروش ها و کسانی که مدل کسب و کار آنها B to C است؛ برای عرضه محصولات خود نیازی به خرید کاتالوگ ندارند.
بر عکس تولید کنندگان یا عمده فروشان نیاز دارند تا با ارائه کاتالوگ لیستی از محصولات بیشمار خود را در معرض انتخاب مخاطب قرار دهند بنابراین نیاز به راهنمای سفارش آنها خواهند داشت. شرکت های خدماتی و بازرگانی نیز از جمله مخاطبین اصلی خرید کاتالوگ در تهران به شمار می روند. اجازه بدهید خیالتان را در ابتدای کار راحت کنم که هیچ رازی در میان نیست، و شما برای خرید کاتالوگ فقط باید چند اصل ساده را رعایت کنید و تمام !پس در ادامه با ما همراه باشید.
قیمت، کیفیت طراحی، خوش قولی، باتجربه بودن و داشتن تعداد زیادی از پروژه های موفق؛ همگی از مهمترین مواردی هستند که باید در خرید کاتالوگ ها به آنها توجه نمایید. اما برای شروع به ابعاد آنها می پردازیم. حتی مشاغل کوچکتر نیز می توانند با رعایت چند نکته ساده در سفارش آن از این روش بازاریابی بهره ببرند. این محصول نه تنها باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، بلکه باید به درستی صحافی شود، ورق زدن آن آسان باشد و با اطلاعات مفیدی طراحی شود.
ابتدا باید مهم ترین موارد را به صورت چک لیست تهیه کنید:
نمونه کارها
نمونه طراحی های کاتالوگ شرکت هایی که پیدا کرده اید را بررسی کنید؛ کدامشان با سلیقه و زمینه فعالیت شما سازگاری بیشتری دارد ؟ (این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است طراح های متعددی در طول زمان به عنوان کارمند در آن مجموعه فعالیت کرده باشند و ممکن است که شما نمونه هایی را انتخاب کرده باشید که طراح آن دیگر با آن مجموعه همکاری نمی کند. بنابراین همواره از مشاورین شرکت بپرسید که آیا هنوز طراح فلان کاتالوگ با مجموعه شما همکاری دارد یا خیر ؟)
قیمت
شرکت های مختلف تعرفه های متفاوتی را متناسب با کیفیت؛ ارائه می دهند. من نباید به شما توصیه کنم که گران ترین آنها را انتخاب کنید اما به عنوان یک متخصص باید به شما بگویم که لزوما ارزانترین قیمت ها ؛ بهترین آنها نیست. شما باید بتوانید حد متعادلی بین بودجه خودتان و استعلام های دریافتی برقرار نمایید. و البته کیفیت های طراحی و سفارش بروشورهای آنها را نیز در نظر داشته باشید.
یک شرکت چاپی انتخاب کنید
یافتن یک شرکت چاپی معتبر و قابل اعتماد شاید اولین و اساسی ترین مرحله در راهنمای تولید آنها می باشد. یافتن شرکتی مهم است که نه تنها تجربه تولید نوع کاتالوگ مورد نیاز تجارت شما را داشته باشد، بلکه به ارائه خدمات با کیفیت سریع نیز شهرت داشته باشد.
آماده باشید – چاپگر خود را بشناسید
مهم این است باتوجه به راهنمای ساخت آنها قبل از مراجعه به یک چاپخانه آماده باشید. این نکته را باید بدانید که به چه تعداد کاتالوگ نیاز دارید، تعداد صفحات مورد نظر و اندازه ای که مناسب کاتالوگ شما باشد را از قبل انتخاب کنید. از دیگر عواملی که قبل از مراجعه به یک چاپخانه باید در نظر گرفت می توان به انتخاب تم رنگ، نوع کاغذ و البته محتوا اشاره کرد. همیشه قبل از سفارش بروشور و کاتالوگ، اطلاعات موجود در آن را دو بار بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام محتوا دقیق است و تمام اطلاعات لازم برای خرید محصول در اختیار مشتریان قرار گرفته است. در حالی که شرکت چاپی منتخب شما گزینه های مختلفی را در مورد رنگ و نوع کاغذ در اختیار شما قرار می دهد، همیشه ایده خوبی است که پیش از این ایده مورد نظر خود را داشته باشید.
جلد کاتالوگ تعیین کننده ترین قسمت ماجراست !
ضرب المثل “کتاب را بر اساس جلد خود قضاوت نکن” در مورد تبلیغات کاتالوگ صادق نیست. مشتریان بالقوه بلافاصله از کسب و کار شما و محتوای یک کاتالوگ بر اساس جلد برداشت می کنند. طراحی و کیفیت کلی جلد کاتالوگ شما، استراتژی اصلی تبلیغات است که مشتریان بالقوه را جذب می کند، آنها را فریب می دهد تا کاتالوگ شما را انتخاب کنند و از طریق آن خرید کنند.
نوع کاغذ مورد استفاده برای جلد کاتالوگ باید ضخیم تر از آن باشد که در بدنه استفاده می شود. بعلاوه، برای جلب توجه مشتریان بالقوه، از رنگهای روشن تر روی جلد کاتالوگ استفاده می شود. حتی ممکن است بخواهید برای جلب توجه بیشتر، از پوشش سلفون براق استفاده کنید.
صفحات داخلی
صفحات داخلی یک کاتالوگ معمولاً روی یک کاغذ با وزن سبک تر از آنچه برای جلد استفاده می شود چاپ می شوند. با این حال، وزن کاغذی که برای صفحات داخلی انتخاب می کنید باید با توجه به تعداد صفحات و همچنین انواع محصولات ارائه شده تعیین شود.به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولات اصلی از نوع صنعتی را به فروش می رساند، احتمالاً می توانید با یک کاغذ سبک تر از این امر بگذرانید.
اگر در حال تبلیغ کالاهای سطح بالا، مانند جواهرات، مدها یا تزئینات منزل هستید، ممکن است بخواهید کاغذهای ضخیم تری را از نظر کیفیت مشابه آنچه برای جلد استفاده می شود، در نظر بگیرید. انتخاب رنگها معمولاً در صفحات داخلی نسبت به جلد ملایم تر است، اما در انتخاب رنگ باید نوع محصولات ارائه شده دوباره مورد توجه قرار گیرد.
با استفاده از فناوری چاپ افست، هزینه چاپ چهار رنگ کامل تقریباً مشابه 2-3 رنگ است.با این حال، برای محصولات سطح بالا، شما ممکن است شما بخواهید از رنگ پنجم یا سایر افکتهای چاپی برای جلب توجه مخاطبان خود قرار دهید.
منبع : https://asemanefarda.blog.ir
پاسخ ها