abbaspourmr72

abbaspourmr72

4 ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی

من محمدرضا عباسپور هستم و در این مقاله قصد دارم به شما 4 ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی رو معرفی کنم که با استفاده از اونها میتونید روند وب­سایت خودتون رو پیشرفت بدید. لازم به ذکر هست که خودم هم برای ارزیابی عملکرد سایت در این رابطه از این 4 ابزار استفاده می­کنم. 

1) GTMetrix.com

همونطور که میدونید در دنیای بازاریابی اینترنتی سرعت یک وب­سایت عامل خیلی مهمی در موفقیت سایت به حساب میاد. سایت آمازون گزارشی منتشر کرده که نشون میده هر وقت سرعت باز شدن سایتش ۱۰۰ میلی‌ثانیه (یک‌دهم ثانیه) کم میشه، در ازای اون فروش سایت یک درصد افت میکنه. اگه سایت شما فروشگاه آنلاین داره، مطمئناً سرعت اهمیتی کلیدی در فروش شما داره.

این سایت معروف­ترین منبع وب‌مستران و صاحبان سایت برای بررسی سرعت سایت خودشون هست. شما با رفتن به gtmetrix.com و وارد کردن آدرس سایت خودتون میتونید امتیاز سرعت سایتتون رو در کمتر از یک دقیقه مشاهده کنید و همچنین توصیه‌های لازم برای افزایش سرعت سایت خودتون رو ببینید و گزارش کامل و رایگانی هم دریافت کنید.

در gtmetrix.com سریعترین سایت امتیاز ۱۰۰ رو به خودش اختصاص میده و هرچقدر امتیاز کمتری بگیرید سرعت سایت شما کم هست و با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

کار دیگه­‌ای که این سایت میکنه این هست که میانگین سرعت سایت‌ها رو نشون میده و به راحتی میتونید ببینید سرعت سایت شما نسبت به میانگین در چه وضعیتی قرار داره. به نظرم شاید یکی از عادت‌های خوب بازاریاب اینترنتی کنترل هفتگی سرعت سایت به کمک این ابزار قدرتمند باشه که میتونه کمک زیادی به پیشبرد اهداف بازاریابی سایت بکنه.

Alexa Toolbar (2

وب­سایت alexa.com سایت خیلی معروفی هست که همه­‌ی سایت‌های جهان رو طبق ترافیک و تعداد بازدید رتبه‌بندی میکنه. هرچقدر رتبه شما توی سایت الکسا عدد کوچیکتری باشه، موفقیت بیشتر شما رو نشون میده. اینطور بگم که اگه رتبه الکسای شما 1500 باشه یعنی 1499 سایت هستند که ترافیک و بازدیدی بیشتری نسبت به سایت شما دارند.

تولبار الکسا یکی از ابزارهای ضروری و مهم یک بازاریاب اینترنتی محسوب میشه. این افزونه روی کروم، فایرفاکس یا حتی اینترنت اکسپلورر نصب میشه و در نوار بالای مرورگر دکمه‌ای رو برای شما اضافه میکنه که با کلیک روی دکمه میشه بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگه اون سایت رو دید.

برای نصب ابزار الکسا کافی هست توی گوگل عبارت Alexa toolbar رو سرچ کنید و بعد اون رو به روی مرورگر خودتون نصبش کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که مهم­ترین مشتری سایت شما خودتون هستید و بیشتر از هر کسی در طول روز صفحات سایتتون رو بازدید میکنید، بنابراین با نصب تولبار الکسا به سرعت شاهد پیشرفت رتبه خودتون خواهید بود.
یکی از شیوه های بهبود رتبه الکسا ساخت تولبار اختصاصی برای سایت خود و تشویق کاربران به استفاده کردن از اون هست و همونطور که گفتم نیازمند ثبت و معرفی سایت خودتون در الکسا هست. اگه شما بتونید حتی ۵ درصد از کاربران دائمی سایت خودتون رو تشویق به استفاده از این تولبار کنید به سرعت شاهد بهبود رتبه سایتتون خواهید بود. البته اضافه کنم که تفاوتی بین تولبار اختصاصی و یا عمومی در میزان تاثیر روی رتبه نیست.

3) trends.google.com

تصور کنید کار شما فروش لوازم خانگی هست. آیا براتون جالب نیست بدونید سرچ واژه «تلویزیون» در اینترنت رو به رشد هست یا رو به افت و نزول؟ آیا میدونید از کدوم‌ شهرهای ایران بیشترین جستجوی واژه «تلویزیون» انجام میشه؟ این ابزار گوگل به همه­ ی صاحبان کسب‌ و ‌کار و به خصوص بازاریابان اینترنتی کمک خیلی زیادی میکنه. به کمک ابزار گوگل ترندز حتی میتونید ببینید توی کدوم ماه‌ها یا فصل‌های سال سرچ یک کلمه­‌ی خاص بیشتر میشه.همچنین با این ابزار گوگل میتونید دو کلمه رو از نظر حجم جستجو باهم مقایسه کنید و ببینید کدوم بیشتر سرچ میشه و نمودار اون رو توی یک بازه زمانی ببینید. فرض کنید کار شما فروش تلویزیون و یخچال هست. با یک سرچ ساده میتونید ببینید کدوم توی اینترنت پرطرفدارتر هست.

یک کاربرد ساده­‌ی این ابزار تحلیلی تشخیص شیوه­‌ی صحیح استفاده از عبارات مختلف در موتورهای جستجو هست. برای مثال میتونید تشخیص بدید که استفاده از عبارت “فروش تلویزیون” به سود شماست یا “فروش قسطی تلویزیون”؟ به طور دقیق­‌تر میشه گفت که گوگل ترندز به شما نشون میده که فروش قسطی تلویزیون کلمه­ ی کلیدی محبوب­تری برای سرچ هست. برای این کار باید عبارت­‌های مورد نظر رو با هم وارد کرده، با یک کاما جدا کنیم تا گوگل ترندز اونها رو با هم مقایسه کرده و در قالب نمودارهایی به نمایش در میاره.

4) woorank.com

اگه قصد دارید سایت شما در کلمات کلیدی مهم در اولین نتایج جستجوی گوگل قرار بگیره، این سایت بهترین مشاور شما در این رابطه هست. این ابزار خیلی قدرتمند هست و سایت شما رو در چند ثانیه تحلیل میکنه و گزارشی مفصل از وضعیت سایت شما ارائه میده تا بدونید از لحاظ موتورهای جستجویی مثل گوگل در چه شرایطی هستید و چه کارهایی باید انجام بدید تا در اولین نتایج قرار بگیرید.

این ابزار فوق‌العاده رو از دست ندید. چرا که گزارش رایگان این سایت خیلی از هزینه‌هایی که در زمینه تحلیل سئوی سایت باید بکنید رو کاهش میده و این موضوع قطعاً‌ از لحاظ اقتصادی به نفع شماست.

امیدوارم از مقاله 4 ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی بهره لازم رو برده باشید و از این 4 ابزار برای بهبود روند بازاریابی اینترنتی خودتون به‌خوبی استفاده کنید. برای دریافت جلسات مشاوره خصوصی از محمدرضا عباسپور می‌توانید از طریق سایت اقدام کنید.

شاد باشید و تاثیرگذار!!

abbaspourmr72
abbaspourmr72

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋