abbaspourmr72

abbaspourmr72

چرا برق صنعتی مهم است؟

حتما تا بحال چندین بار نام برق صنعتی به گوش شما خورده است. اما با این حال شاید اطلاعات کمی در این رابطه دارید. در این مقاله قصد داریم به شما در مورد برق صنعتی بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

اول از همه به سراغ تعریف برق صنعتی می‌رویم.

برق صنعتی چیست؟

از نظر معنی لغوی اگر بخواهیم برق صنعتی را معنی کنیم، یعنی برقی که در صنعت استفاده می‌شود. یا به معنی علم و تخصصی که به کاربرد برق در صنعت پرداخته است. اما قطعا این تعریف نمی‌تواند همیشه درست باشد و جاهایی نیاز به تامل دارد. در برخی موارد برق ساختمان و حتی اتوماسیون را می‌بینیم که در آن برق صنعتی و تجهیزات آن بکار رفته است و همچنین آسانسور که در آن درایوها و موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود.

چرا برق صنعتی؟

برق صنعتی یکی از پرکاربردی ترین گرایش‌های برق و برقکاری آن جزو شغل های پردرآمد حوزه برق است، که در هر شرایط اقتصادی هم مورد نیاز است. دانشجویان و فارغ التحصیلان برق به دنبال یادگیری مهارت برقکاری صنعتی برای ورود به بازار کار هستند. اگر قصد دارید در مورد برق صنعتی بیشتر بدانید، حتما به سایت الکتروشایلی به عنوان برترین تامین کننده تجهیزات برق صنعتی سر بزنید.

همچنین به دلیل به کارگیری فراوان در صنعت، هر سال تکنولوژی و دانش آن به روز می‌شود. بسیاری از برقکاران هم تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند و پروژه بگیرند.

در ادامه به معرفی چند عدد از تجهیزات مهم برق صنعتی می‌پردازیم تا بیشتر با برق صنعتی آشنا شوید.

 

کنتاکتور

کنتاکتور ابزاری محسوب می‌شود برای قطع و وصل کردن جریان برق تکفاز و سه فاز که دارای ۳ عدد پلاتین قدرت و معمولا ۱ عدد پلاتین فرمان باز و یک عدد پلاتین فرمان بسته به همراه بوبین جهت حرکت دادن تیغه ها که در اثر ولتاژ دار شدن بوبین باعث تولید جریان مغناطیسی شده و به وسیله هسته تیغه های کنتاکتور را به سمت پایین می‌کشد.

با این عمل تیغه‌های باز را بسته و تیغه های بسته را باز می کند. کنتاکتورها دارای آمپرهای مختلف در تیغه های قدرت هستند و در بوبین هم دارای ولتاژ های گوناگونی می‌باشند و از مهمترین تجهیزات برق صنعتی محسوب می‌شوند.

بی متال

بی متال ابزاریست جهت محافظت از موتور الکتریکی در برابر اضافه بار، که به وسیله تیغه‌های آلیاژی که دارد در اثر بالا رفتن جریان مجاز این تیغه ها داغ شده و بعد از گذشت مدتی تغییر شکل می‌دهند و با این کار فرمان به تیغه‌های فرمانشان داده و دستور قطع را صادر می‌کنند.

از بیمتال به این دلیل برای محافظت از موتورهای الکتریکی استفاده می‌کنند چون موتورهای برقی در ابتدای راه اندازی تا ۲ برابر جریان نامی جریان می‌کشند و بعد از رسیدن به دور نامی جریان مصرفی‌شان به حالت عادی در می‌آید و بی متال به دلیل سیستم دیر عملکردش برای این کار مناسبت ترین ابزار است.

کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری ابزاریست برای قطع و وصل کردن و محافظت در اتصال کوتاه و محدود کردن میزان مصرف جریان برق به میزان مشخص نیاز.

کلیدهای مینیاتوری در مدل‌های کلید مینیاتوری تک پل، کلید مینیاتوری دوپل، کلید مینیاتوری سه پل و کلید مینیاتوری چهارپل موجود است. کلید مینیاتوری دارای یه رله جریان جهت قطع کردن در اتصال کوتاه است و یک رله بی متال جهت قطع کردن در اضافه بار. الکتروشایلی به عنوان نمایندگی محصولات برق صنعتی هیوندای با کیفیت‌ترین مدل‌های کلیدهای مینیاتوری (فیوزهای مینیاتوری) را برای شما عرضه می‌کند. حتما برای خرید و تامین کلیدهای مینیاتوری موردنیاز به الکتروشایلی سر بزنید.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم بطور خلاصه برق صنعتی و تعدادی از تجهیزات آن را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم مفید فایده واقع شده باشد.

abbaspourmr72
abbaspourmr72

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋