farzaneh

farzaneh

پیدا کردن یک پزشک خوب ایرانی

 

به نوشته‌ی IranianDoctor.org، پزشکی یکی از مشهورترین و ستودنی‌ترین مشاغل دنیاست. حرفه‌ی پزشکی کار تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست. هدف پزشکی خدمت به جامعه از طریق افزایش مستمر سطح سلامتی، مراقبت بهداشتی و کیفیت زندگی فردی و اجتماعی با استفاده‌ی مؤثر از منابع است. تحقیقات علاوه بر تشخیص بیماری، به اهمیت برقراری ارتباط با بیمار تأکید دارند.

اگر قبلا از یک پزشک ایرانی چه برای خودتان چه برای یک عزیز وقت ویزیت گرفته باشید، می‌دانید که انواع زیادی پزشک وجود دارد. هر پزشک شخصیت، مجموعه مهارت‌ها و محیط منحصربه‌فردی برای کار در آن دارد. هر کدام اینها مزایا و معایبی برای وضعیت خاص شما به همراه دارد. برخی ویژگی‌های شخصیتی به‌خصوص برای کار کردن در عرصه‌ی پزشکی اهمیت دارند. اطبا و پزشکان ایرانی وقت زیادی را صرف بیمارانی با خواسته‌ها و انتظارات متفاوت می‌کنند. بنابراین برخورداری از یک شخصیت انعطاف‌‌پذیر خیلی به کار می‌آید، چون پزشکان حرفه‌ای باید بتوانند سریعا خوشان را با شرایط متغیر سازگار کنند.

پزشک خوب کیست؟

بعد از در نظر گرفتن سؤالات لجستیکی و فنی (مانند پوشش بیمه، امتیازات بیمارستان، پروانه‌ی طبابت هيئت پزشکان و مراقبت‌های اولیه در برابر نیاز به متخصص) نوبت به پیدا کردن یک پزشک فارسی‌زبان می‌رسد. اولین گام در برقراری ارتباط مناسب، پیدا کردن یک پزشک ایرانی است که بتوانید راحت با او حرف بزنید. این کار همچنین راهی است برای تضمین سلامتی شما. پزشک با شما و وضعیت طبیعی سلامتی‌تان آشنا می‌شود و می‌تواند در صورت نیاز شما با سایر پزشکان مختصص و ارایه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرد. اما تعدادی از مهمترین ویژگی‌هایی که باید پزشک شما داشته باشد کدامند؟

۱. خصوصیات یک پزشک خوب

‌‌دانش و تبحر:‌‌ یک پزشک خوب ایرانی باید در حرفه‌ی خود مهارت داشته باشد و بداند چطور کل بدن شما به صورت یک واحد کار می‌کند و برای حفظ کلی سلامت چه باید بکنید. آن‌ها باید از‌ آخرین پیشرفت‌ها در عرصه‌ی پزشکی مطلع باشند.

۲. وجهه‌ی خوب:‌ پزشکان ایرانی معمولا روی حساب حرف مردم انتخاب می‌شوند. اما نکته‌ی مهم این است که در زمان پیدا کردن یک پزشک خوب منابع اطلاعاتی خود را در نظر بگیرید. از مردم مختلف بپرسید و ببینید کدام اسم بر سر زبان‌هاست. سؤال کردن از پزشک مراقبت‌های اولیه‌‌ راجع به متخصصان و سایر افراد فعال در این حوزه هم می‌تواند برای رسیدن به یک توصیه‌ی خوب کارساز باشد. امروزه خیلی‌ها با مراجعه به فضای آنلاین اینترنت به دنبال نقد پزشکان ایرانی می‌گردند. به نظرات مردم نگاه می‌کنند تا تصویر واضح‌تری از خصوصیات یک پزشک بدست آورند.

۳. خوشبینی: خوشبینی فواید گوناگونی بر سلامت جسمانی دارد. بیشتر بیماران ترجیح می‌دهند یک تشخیص ناخوشایند با کمی امید به آن‌ها اعلام شود.

۴. درک کردن: پزشکان فارسی‌زبان از بیمارانشان می‌خواهند که توصیه‌های آن‌ها را درک کنند. بفهمند که چگونه و چطور یک دارو را مصرف کنند و فواید و اثرات جانبی آن را بدانند. یا بفهمند یک عمل جراحی خاص چه چیزهایی را در بر می‌گیرد و نتایج احتمالی آن چیست و طبق این اطلاعات تصمیم بگیرند.

لیست پزشک های ایرانی در ونکوور

لیست پزشک های ایرانی در مونترال

منبع: : www.iraniandoctor.org

farzaneh
farzaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋