امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سناتورهای آمریکایی یک برنامه 32 میلیارد دلاری برای تقویت هوش مصنوعی پیشنهاد کردند

سناتورهای آمریکایی برای تقویت هوش مصنوعی، برنامه‌ای 32 میلیارد دلاری را پیشنهاد کردند

این 32 میلیارد دلار برای سه سال آینده و در زمینه توسعه هوش مصنوعی و ایجاد تدابیر حفاظتی پیرامون آن پیشنهاد شده است.

گروهی متشکل از چهار سناتور آمریکایی به کنگره پیشنهاد کرده است که حداقل 32 میلیارد دلار در طول سه سال آینده برای توسعه هوش مصنوعی و ایجاد تدابیر حفاظتی پیرامون آن سرمایه‌گذاری کند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، برنامه ارائه‌شده توسط سناتورها، جدیدترین تلاش دولت ایالات متحده برای تنظیم و ارتقای توسعه هوش‌مصنوعی محسوب می‌شود. در گزارش نهایی منتشرشده توسط دفتر سناتور «چاک شومر»، این گروه مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری بالقوه برای حفظ رقابت در زمینه هوش مصنوعی را مشخص کرده‌اند.

برنامه‌های ارائه‌شده برای پیشرفت هوش مصنوعی

سناتورهای آمریکایی برای تقویت هوش مصنوعی، برنامه‌ای 32 میلیارد دلاری را پیشنهاد کردند

آن‌ها در گزارش خود به‌نوعی «تلاش بین دولتی در زمینه تحقیق و توسعه روی هوش‌مصنوعی» اشاره کرده‌اند که همچنین شامل «زیرساخت‌های مربوطه» نیز می‌شود. با این وجود، سازمان‌هایی از جمله بنیاد ملی علوم (NSF)، ناسا و مؤسسه ملی فناوری و استانداردها (NIST) و نیمی از آژانس‌ها و بخش‌های دیگر متعهد خواهند شد تا داده‌های خود را به روشی سازگار با هوش مصنوعی به اشتراک بگذارند.

همچنین در این پیشنهاد به حمایت مالی از حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی (در زمینه‌های نیمه‌هادی و معماری) در آمریکا تأکید شده است.

سناتورها همچنین در پیشنهاد خود خواستار اجرای «قوانین موجود برای هوش‌مصنوعی» شده‌اند، از جمله رسیدگی به هرگونه شکاف یا سوگیری مضر ناخواسته، اولویت دادن به توسعه استانداردهایی برای درک آسیب‌های احتمالی هوش‌مصنوعی و توسعه الزامات خاص برای شفافیت و توضیح هوش‌مصنوعی.

هرچند این برنامه شامل هیچ لایحه یا قانون مشخصی نمی‌شود، اما دامنه و ابعاد توجه قانونگذاران و احزاب مربوطه به قوانین آتی هوش‌مصنوعی را نشان می‌دهد و زمینه را برای اجرای سیاست‌های جامع و دقیق‌تر در آینده فراهم می‌کند.

در حال حاضر، صنعت هوش مصنوعی سریع‌تر از دیگر بخش‌های فناوری در حال پیشرفت است و به‌همین دلیل قانونگذاران توجه زیادی به خطرات ناشی از آن دارند. اگرچه اولویت‌های ذکر‌شده در این گزارش عمدتاً محتاطانه هستند، اما باید دید که کنگره و کاخ سفید در نهایت با چند مورد از آن‌ها موافقت خواهد کرد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋