hosein2hn2la2

hosein2hn2la2

توسط ۲ نفر دنبال می شود

انواع غبارگیر (گردگیر)

 

غبارگیر حفاری سیستمی است که برای بهبود کیفیت هوای آزاد شده از فرآیند حفاری کمک می کند. غبارگیرها گرد و غبار و ناخالصی ها را از هوا یا گاز جمع آوری می کنند و اجازه ورود ناخالصی به هوای آزاد را نمی دهند. اجزای تشکیل دهنده غبارگیر ( گردگیر) عبارتند از یک دمنده، فیلتر گرد و غبار، یک سیستم برای تمیز کردن فیلتر و یک مخزن گرد و غبار یا سیستم حذف گرد و غبار.

به طور کلی از غبارگیر در بسیاری از فرآیندها به منظور بازیابی ذرات با ارزش از جریان های فرآیندی و یا حذف آلاینده های جامد قبل از تخلیه گازهای خروجی استفاده میشود. برای کمک به بهبود هوا باید از غبارگیر استفاده کرد در نتیجه، اساس کار غبارگیر، فیلتر هوا، جذب و جدا کردن گرد و غبار و ذرات معلق و در انتها انتشار هوای ضد عفونی شده است.

مزیت های غبارگیر

اولین مزیتی که استفاده از غبارگیر دارد سلامتی و ایمنی کارگران است. به دلیل اینکه اگر هوایی که کارگران تنفس می کنند سالم نباشد ریه های آنها دچار مشکل می شود.

استفاده از غبارگیر مانع از جمع شدن گرد و غبار روی تجهیزات حفاری می شود و این موضوع باعث افزایش بهره وری می شود. چرا که ورود گرد و غبار به داخل تجهیزات و دستگاه  ها باعث مختل شدن عملکرد آنها می شود.

از طرفی استفاده از غبارگیر به بهبود کیفیت محصولات استخراجی نیز کمک می کند. گرد و غبار موجود در هوا ممکن است روی کیفیت محصولات نهایی تاثیرگذار باشد.

همچنین استفاده از غبارگیر به رعایت قوانین و مقررات و ایمنی کمک می کند. کیفیت پایین هوا عواقب بدی برای پیمانکار به همراه خواهد داشت و باعث نارضایتی کارکنان خواهد شد و آنها را وادار به ترک محیط کار خواهد کرد.

بنا به آنچه در این مطلب گفته شد غبارگیر حفاری یک وسیله لازم و ضروری برای سایت است که مزایای زیادی دارد. مهم ترین وظیفه غبارگیر بهبود بخشیدن به کیفیت هوا و حذف گرد و غبار از هوا است که این موضوع باعث افزایش راندمان کار کارگران و تجهیزات و دستگاه ها می شود.

hosein2hn2la2
hosein2hn2la2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋