mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سامانه کیست مربوط به چه سیستم هایی می شود؟

سامانه کیست سیستمی است که اطلاعات شخصی صاحب دامنه (مثلاً وب سایت) را محرمانه نگه می دارد. هنگامی که یک نام دامنه خریداری می کنید، باید بتوانید بدانید که صاحب نام دامنه چه کسی است. بالاخره دامنه شما!

اگر در حال خرید نام دامنه هستید و می خواهید مالک فعلی آن را بشناسید، باید با ثبت کننده تماس بگیرید. با این حال، ما معتقدیم که همه باید برای زحماتشان پاداش بگیرند.

ثبت کننده های دامنه سامانه کیست می توانند صاحب نام دامنه را مخفی کنند. در بیشتر موارد، این مالکان می توانند هویت خود را پنهان کرده و از هر وب سایتی که می خواهند برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند. خدماتی وجود دارند که این اطلاعات را به صورت رایگان ارائه می دهند!

مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه با سامانه کیست

اگر به شما بگویم، آیا می توانید از ابزاری استفاده کنید تا به راحتی بفهمید صاحب یک دامنه و اطلاعات تماس آنها را ببینید؟ در مورد دریافت رایگان آن چطور؟

آیا نمی خواهید بتوانید اطلاعات مهم سیستم را برای هر وب سایت پیدا کنید؟ می‌توانید آن را جستجو کنید و فقط پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی که سعی دارند داده‌ها یا پایگاه‌های داده CSI دزدیده شده را به شما بفروشند، پیدا خواهید کرد.

با این حال، در واقعیت، این اطلاعات سامانه کیست عمدتاً خارج از قانون خصوصی نگه داشته می شوند. اگر به شما بگویم که سیستم جدیدی وجود دارد که این اطلاعات را عمومی می کند چه؟

WHOIS سامانه کیست سیستمی است که به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید که نام دامنه برای ثبت واجد شرایط است و همچنین به شما کمک می کند تا ثبت کننده نام دامنه را پس از ثبت آن پیدا کنید.

با مشاهده این سامانه می توانید دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید، اطلاعات هویتی و مشخصات صاحب دامنه را دریافت کنید و تاریخ ثبت و انقضا دامنه را مشاهده کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کاربر ممکن است بخواهد اطلاعات مربوط به یک دامنه را جستجو کند. به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا نام دامنه رایگان است و اگر نام دامنه رایگان است، می توانید نام دامنه را ثبت کنید. یا گاهی برخی از افراد برای خرید نام دامنه از صاحب دامنه و انتقال نام دامنه با دریافت اطلاعات تماس صاحب دامنه، با صاحب دامنه مذاکره می کنند.

اگر پسوند دامنه شما بین‌المللی است، به عنوان مثال com، net، org و غیره. می‌توانید به سایت‌هایی مانند who.is بروید و نام دامنه‌ای را که می‌خواهید اطلاعات آن دامنه را ببینید، تایپ کنید، اما معمولاً آن را وارد نکنید. البته طبق آخرین اطلاعیه ایرنیک، مشاهده این اطلاعات به دلایل حفظ حریم خصوصی محدود شده است.

 

همانطور که در صفحه سیاست WHOIS در شرایط و ضوابط ثبت دامنه .ir توضیح داده شده است، اطلاعات زیر برای هر دامنه ثبت شده در حال حاضر سامانه کیست در صفحه WHOIS نمایش داده می شود.

نام کامل و آدرس ایمیل دارنده مجوز دامنه.

نام کامل و آدرس ایمیل رابط مدیریت دامنه.

نام کامل و آدرس ایمیل مدیر فنی دامنه.

نام ثبت کننده یا نام وب سایت، در صورت درخواست.

برای اطلاعات بیشتر و اطلاعات در مورد سامانه کیست به سایت نام https://nam.ir/مراجعه کنید.

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋