info16

info16

توسط ۲ نفر دنبال می شود

درباره امکان سنجی طرح توجیهی چه میدانید؟

بیزینس پلن یا طرح توجیهی چیست؟

از یک مطالعه امکان سنجی (طرح اطلاعات یا طرح توجیهی) برای تعیین زنده ماندن یک ایده استفاده می شود و ایده را از جنبه های مختلف فنی و اقتصادی و بازار بررسی می کند. با کمک مطالعات امکان سنجی می توان ارزش سرمایه گذاری برای پروژه را تعیین کرد.

یک مطالعه امکان سنجی کامل باید شامل پیشینه کسب و کار تاریخی، مانند توصیف محصول یا خدمات، اظهارات مالی، جزئیات عملیات و اداره، تحقیقات و سیاست های بازار، اطلاعات مالی، الزامات نظارتی، و تعهدات مالیاتی باشد. به طور کلی این گونه مطالعات قبل از توسعه فنی و اجرای پروژه انجام می شود.

 

پنج حوزه تحت پوشش مطالعات امکان سنجی (توجیه)

مطالعه این طرح پتانسیل موفقیت پروژه را ارزیابی می کند. بنابراین عدم درک واقعی از نتایج این پروژه یک عامل مهم برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات اعتباری. مطالعات امکان سنجی از لحاظ مناطق کاری به پنج بخش تقسیم می شوند:

امکان سنجی فنی این مطالعه به بررسی ویژگی های منابع موجود در سازمان غلظت و در دسترس بودن کافی منابع فنی مطابق با قابلیت یا توانایی های سازمان تیم فنی در اجرای پروژه مورد نظر را تعیین کنید. امکان سنجی فنی شامل ارزیابی سخت افزار, نرمافزار, و غیره.
این طرح تحقیقاتی برای بررسی و تجزیه و تحلیل هزینه/مزایای پروژه می پردازد خاموش به سازمان کمک می کند تا برای تعیین پایداری سود و هزینه های مرتبط با پروژه قبل از تخصیص منابع مالی است. در علاوه بر این به عنوان یک ارزیابی مستقل انجام شده است که اعتبار این پروژه را افزایش می دهد و کمک می کند تا تصمیم گیرندگان را به حساب منافع اقتصادی مثبت سازمان است که در این طرح پیشنهاد شده ارائه می دهد

 

یک تعریف از طرح توجیهی

امکان سنجی پژوهش های حقوقی ما برنامه ریزی برای مطالعه جنبه های مختلف اجرای پروژه و عدم وجود هر گونه تناقض با قوانین دولت, محلی, محیط زیست, اطلاعات, شبکه های اجتماعی قوانین ... آن را می پردازد ؛ مثلا اگر این شرکت در نظر دارد برای باز کردن یک دفتر در یک محل خاص. این اعلامیه می گوید: طرح تحقیقاتی می تواند ساخت یک پروژه را در این محل تعیین کند ، کمک کند یا یک پروژه ساختمانی در منطقه توجیه شود. با انجام این کار شما می توانید جلوگیری از صرف مقدار زیادی از وقت و پول در راه اندازی پروژه.
امکان سنجی فعالیت های عملیاتی از جمله مطالعه و تجزیه و تحلیل و راه هایی برای دیدار با نیازهای سازمان با تکمیل و اجرای این پروژه است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام بازار تحقیقات بازار یکی از مهم ترین ارکان موفقیت یک پروژه تحقیقاتی بازار است. این امکان سنجی الزامات بازار پروژه را تعیین می کند.

با انجام این مطالعات ، می توان تمام محدودیت های احتمالی طرح را شناسایی کرد که شامل موارد زیر است:

محدودیت های داخلی: فنی ، بودجه ، منابع ، فن آوری (فن آوری) ، بازاریابی ، و غیره

محدودیت های خارج از سازمان: حمل و نقل قوانین و مقررات عوامل محیطی و غیره.

نکات کلیدی مهم در اجرای مطالعات امکان سنجی(توجیه)

افزایش غلظت تیم پروژه
شناسایی فرصت های جدید
تهیه اطلاعات مربوطه برای تصمیم گیری در مورد اجرای پروژه
محدود کردن گزینه های کسب و کار جایگزین
افزایش میزان موفقیت پروژه با ارزیابی چند پارامتر

 

مزایای انجام یک مطالعه امکان سنجی

-> انتخاب یک بیزینس پلن مناسب

اهمیت مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی) بر اساس یک صدا بررسی طرح تعیین می شود قبل از تخصیص منابع و زمان و یا بودجه ، آن را باید در ذهن داشت که آن را ممکن است برای پیدا کردن ایده های جدید با انجام یک مطالعه امکان سنجی که به طور کامل تغییر دید این پروژه است. انجام یک مطالعه امکان سنجی (توجیه) برای صاحبان کسب و کار و دیگر اشخاص علاقه مند می دهد یک ایده روشنی از این پروژه است.

info16
info16

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋