چه در حال راهاندازی یک کسبوکار کوچک یا کاوش در راههایی برای گسترش یک کسبوکار موجود هستید، طرح بیزینس پلن ابزار مهمی برای کمک به تصمیمگیریهای شما است. آن را به عنوان یک نقشه راه برای موفقیت در نظر بگیرید، که وضوح بیشتری را در تمام جنبه های کسب و کار شما، از بازاریابی و مالی گرفته تا عملیات و جزئیات محصول/خدمات، ارائه می دهد.
در حالی که برخی از مالکان ممکن است وسوسه شوند که مستقیماً به حالت استارتآپ بپرند، نوشتن یک طرح بیزینس پلن اولین گام مهم برای کارآفرینان نوپا است تا قبل از سرمایهگذاری زمان یا پول زیاد، دوام یک تجارت را بررسی کنند. هدف از نگارش طرح کسب و کار کمک به بیان استراتژی برای شروع کسب و کار شما است. همچنین بینشی در مورد مراحلی که باید برداشته شود، منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری شما و جدول زمانی نتایج پیش بینی شده را ارائه می دهد.
در واقع، کسبوکارهایی که برنامهریزی میکنند 30 درصد سریعتر از آنهایی که برنامهریزی نمیکنند رشد میکنند.
برای کسب و کارهای کوچک موجود، یک طرح کسب و کار باید سالانه به عنوان راهی برای هدایت رشد و هدایت توسعه به بازارهای جدید به روز شود.
مطالعات نشان میدهد که نزدیک به ۷۱ درصد از کسبوکارهایی که سریعترین رشد را دارند، طرحهای تجاری دارند، که نشان میدهد حتی کسبوکارهای موجود نیز میتوانند از بهروزرسانی برنامههای خود سود ببرند. 2
برنامه شما باید شامل اهداف صریح برای استخدام کارکنان جدید، تحلیل بازار، پیش بینی های مالی و سرمایه گذاران بالقوه باشد. اهداف باید نشان دهند که چگونه به رونق و رشد کسب و کار شما کمک می کنند.
تخصیص منابع به بهبودهای سرمایه و داراییهای جدید مانند رایانه، نرمافزار یا خودرو/کامیون هرگز تصمیم آسانی برای صاحبان کسبوکارهای کوچک که از بودجه آگاه هستند نیست. اما یک طرح بیزینس پلن تجاری می تواند فرآیند خرید یا اجاره را شفاف کند و به تعیین مقدار بهینه تخصیص یافته به آن دارایی ها کمک کند. یک طرح کسب و کار خوب همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا امکان پذیر بودن فضای اداری، خرده فروشی یا کاری اضافی وجود دارد یا خیر.
بازاریابی و پتانسیل بازار جنبه های مهم یک برنامه برای کسب و کارهای کوچک مشتاق هستند.
قرار دادن کسب و کار خود در برابر مشتریان به طور مداوم یکی از کلیدهای تضمین این است که کسب و کار شما نه تنها سرپا باقی می ماند بلکه رونق می یابد.
استراتژیهای بازاریابی میتوانند ساده باشند، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چگونه این کلمه را به گوش میرسانید، شفافسازی مخاطبان هدف و اینکه چرا کسبوکار شما مشکل آنها را حل میکند، میتواند پایبندی به برنامه بازاریابی شما را آسانتر کند.
مقاله پیشنهادی: آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دانستن موقعیت منحصر به فرد خود در بازار می تواند به شما در تعیین پیام خود کمک کند. استراتژی بازاریابی شما باید شامل مخاطبان هدف شما، پلتفرمها یا روشهایی باشد که با آنها ارتباط برقرار میکنید، و یک چارچوب اندازهگیری برای تعیین اینکه آیا تلاشهای شما کارآمد هستند یا خیر.
کارآفرین اسکات سولتزر را در نظر بگیرید که در سال 2009 رستوران Sandwich Joint را در مرکز شهر لس آنجلس افتتاح کرد. او در مورد استراتژی بازاریابی خود گفت: "من جمعیت شناسی بازاریابی بالقوه همه کسانی را که در منطقه خاصی از شهر زندگی می کردند را درج کردم." "هدف من این بود که درصد معینی از تمام افرادی را که در نزدیکی زندگی و کار می کردند، دستگیر کنم." 4
طرح 10 صفحه ای سولزر که عمدتاً به عنوان یک ابزار بازاریابی ایجاد شد، شامل موضوعاتی مانند تجزیه بازار هدف، استراتژی بازاریابی و نفوذ در بازار بود. او گفت: "طرح بیزینس پلن تجاری من بیشتر در مورد پیش بینی بازار بود." «چگونه میخواهیم افرادی را جذب کنیم که منجر به افزایش فروش روزانه ما میشوند؟ و چگونه میخواهیم به آنها دسترسی پیدا کنیم تا بدانند که اینجا هستیم؟
بسته به کسب و کارتان، مهم است که هم استراتژی های بازاریابی آجر و ملات و هم برنامه ای برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود داشته باشید .
تبلیغ: آژانس کاژه ارائه دهنده خدمات سوشال مدیا، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت
علاوه بر ارائه یک نقشه راه برای پیشرفت و یک برنامه بازاریابی ، طرح کسب و کار شما می تواند در تامین بودجه نیز مهم باشد .
چه به دنبال خط اعتباری از بانک باشید و چه به دنبال هجوم سرمایه از سوی سرمایه گذاران باشید، یک طرح بیزینس پلن تجاری که به سؤالات مربوط به سودآوری و درآمدزایی پاسخ می دهد، می تواند بین اینکه آیا فردی تصمیم به سرمایه گذاری می کند یا اینکه چقدر سرمایه گذاری می کند تفاوت ایجاد کند.
در واقع، یک مطالعه نشان داد که کسب و کارهایی که دارای برنامه هستند، بیشتر از کسب و کارهای بدون برنامه، حمایت مالی رسمی مانند بودجه دریافت می کنند. 3
همچنین ممکن است برای حفظ سایر خدمات حرفه ای مانند وکلا، مالکان، مشاوران یا حسابداران به یک طرح بیزینس پلن تجاری نیاز باشد. سولزر از طرح بیزینس پلن تجاری خود برای تضمین اجاره استفاده کرد.
سولزر که از یکی از بزرگترین مالکان در مرکز شهر لس آنجلس اجاره کرده است، گفت: "من باید یک سند قابل اعتماد داشته باشم که آنها بتوانند به آن اعتماد کنند." 4
"با یک صاحبخانه شرکتی، آنها با من معامله نمی کنند مگر اینکه من یک طرح بیزینس پلن تجاری داشته باشم. من باید تمام اطلاعات و برنامهای را ارائه میدادم که نشان میدهد چه کاری میخواهم انجام دهم، با تقسیمبندی مالی و درصد، جمعیتشناسی و نحوه جذب مشتری 4
برای موفقیت یک کسب و کار کوچک، جذب کارگران و شرکای با استعداد بسیار مهم است. بخشی از طرح کسب و کار برای استخدام کارمندان، کمک به جذب استعدادهای مناسب، از سطح اجرایی گرفته تا کارکنان ماهر، با نشان دادن جهت و پتانسیل رشد کسب و کار است. همچنین می تواند به ایمن کردن حساب های فروشنده، به ویژه با تامین کنندگان انحصاری کمک کند.
در نهایت، طرح کسب و کار می تواند در ارائه ساختار و اهداف مدیریتی برای یک کسب و کار کوچک مهم باشد. این می تواند به یک ابزار مرجع برای حفظ مدیریت در مسیر اهداف فروش و نقاط عطف عملیاتی تبدیل شود. هنگامی که به درستی استفاده می شود و به طور منظم با آن مشورت می شود، می تواند به شما کمک کند آنچه را که برای ایجاد آن سخت کار می کنید اندازه گیری و مدیریت کنید.
فراموش نکنید که پوشش بیمه ای را در طرح بیزینس پلن تجاری خود در نظر بگیرید. هنگامی که اتفاق غیرمنتظره ای رخ می دهد، می خواهید مطمئن شوید که کسب و کار کوچک شما تحت پوشش قرار گرفته است. راه حل های بیمه سفارشی برای محافظت و ادامه عملیات شما بسیار مهم است.
بیاموزید که چگونه بیمه مشاغل کوچک از سراسر کشور می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را بسازید و از آن محافظت کنید، چه تازه راه اندازی کرده اید و چه در حال تاسیس.
پاسخ ها