zinat_delavary

zinat_delavary

بازی با عروسک چه تأثیری در رشد کودک دارد؟

 

 

تأثیرات حیرت‌انگیز عروسک در زندگی کودکان

اسباب‌بازی‌ها جزء جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان هستند که نه‌تنها موجبات سرگرمی آن‌ها را فراهم می‌آورند بلکه جنبه آموزشی نیز دارند. امروزه اسباب‌بازی‌های آموزشی زیادی توسط برندهای معتبر طراحی و در بازار به فروش می‌رسند. خوشبختانه تنوع محصولات آموزشی جوابگوی تمام نیازهای تفریحی و روانی کودک است. شما با تهیه اسباب‌بازی متناسب با رده سنی کودک، گامی مهم در راستای آموزش‌ و پرورش ذهن او برمی‌دارید. دراین‌بین عروسک، یکی از اسباب‌بازی‌های موردعلاقه دختربچه‌ها است که از بازی با آن لذت می‌برند. 

 

عروسک‌ها چه نقشی در رشد کودک دارند؟

تأثیرات روان‌شناختی اسباب‌بازی‌ها در سال‌های اخیر توجه بسیاری از روانشناسان و مربیان کودک را به خود جلب کرده است. کودک در حین بازی شروع به تجسم موقعیت‌های مختلف در ذهنش می‌کند و در خیال خود با عروسک همراه می‌شود و با تأثیراتی که از محیط اطرافش دریافت کرده است، به شبیه‌سازی موقعیت‌های واقعی در بازی‌اش می‌پردازد. این ویژگی سبب می‌شود قوه تخیل کودک پرورش یابد.

علاوه بر این، کودک خود را در نقش یک والد در نظر می‌گیرد که وظیفه سرپرستی کردن از عروسک را بر عهده دارد و از این طریق با حس مسئولیت‌پذیری آشنا می‌شود ضمن اینکه با مراقبت از اسباب‌بازی، اعتمادبه‌نفسش نیز افزایش پیدا می‌کند. درواقع کودک، رفتارهایی که پدر و مادر نسبت به او دارند را در برخورد با اسباب‌بازی تقلید می‌کند و ازاین‌رو توانایی‌های ارتباطی‌اش نیز افزایش می‌یابد.

انواع عروسک

این محصولات پرطرفدار، روزبه‌روز پیشرفته‌تر و مطابق با رشد جامعه و فرهنگ غالب بر مردم، آن‌ها نیز از نظر شکل ظاهری به جامعه نزدیک‌تر می‌شوند. این ویژگی سبب محبوبیت روزافزون آن‌ها شده است و برای کودکان جذابیت زیادی دارد. از محبوب‌ترین انواع آن‌ها می‌توان به عروسک پولیشی، عروسک بیبی بورن و باربی  شاره داشت که می‌شود گفت محال است دختربچه‌ای بتواند قید آن‌ها را بزند! نمونه‌های پولیشی از جنس مخمل یا پولیش ساخته می‌شوند و به دلیل پر شدن با الیاف‌هایی مانند پوشال، پنبه و پشم، بسیار لطیف هستند. اگر کودک شما علاقه به بغل کردن اسباب‌بازی‌هایش دارد، این‌ها بهترین هستند.

 

 

 

اگر قصد خرید این نمونه اسباب‌بازی‌های پرفروش را دارید، اسباب‌ بازی توی لند ارائه‌دهنده انواع بسیار متنوعی از عروسک‌های باکیفیت است که از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. این محصولات مناسب رده‌های مختلف سنی هستند و می‌توانید متناسب با سن کودکتان آن‌ها را خریداری کنید.

zinat_delavary
zinat_delavary

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋