zerafatcom

zerafatcom

کاربرد چسب باغبانی

عوامل بیماری‌زا مانند قارچ‌ها، حشرات، ویروس ها و باکتری ها از محل های آسیب خورده درختان می توانند وارد درون گیاه شوند. مهمترین عواملی که درختان و گیاهان آسیب وارد می کنند شامل بریدگی های پس از هرس، پیوند انواع درختان و گیاهان بر روی انواع درختان حیوانات، طوفان و عوامل طبیعی می باشد. محصولی که برای نگهداری بافت های گیاه و جلوگیری از از ورود و آسیب آفات و  بیماری ها به زخم های ناشی پیوند و هرس و مراقبت از آنها مورد استفاده قرار می گیرد عبارت از چسب باغبانی است.

برای این کار مناطق آسیب دیده مورد نظر با چسب باغبانی که با سموم قارچ کش و باکتری کش ترکیب شده پوشانده می شود. در نتیجه کاربرد چسب باغبانی پوششی انعطاف پذیر، سخت و محکمی در مقابل باران و برف بر روی محل زخم گیاه بعد از خشک شدن چسب بوجود می آید. در ساخت چسب باغبانی از مجاز در کشت ارگانیک، ترکیبات معدنی ضدقارچ، ضد باکتری و ضدویروس استفاده می شود که از ورود عوامل بیماری زا گیاهی و حشرات جلوگیری می کند.

نحوه استفاده چسب باغبانی

نحوه کاربرد چسب باغبانی به این صورت است چسب را با استفاده از قلم مو بهم می زنیم تا زمانی که خمیر یکنواختی بدست آید. برای رقیق کردن چسب باغبانی مقدار کمی آب و الکل به آن اضافه می کنیم. چون چسب باغبانی در برابر سرما مقاومت زیادی دارد در مناطق سردسیر به عنوان عایقی برای مقابله با سرما نیزاستفاده می شود.

zerafatcom
zerafatcom

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋