zeinabhoseini

zeinabhoseini

کاربرد UPS در پالایشگاه های نفتی و نیروگاه ها

کاربرد یو پی اس در پالایشگاه نفتی و نیروگاه

 

یو پی اس یا همان منبع تغذیه تمام نشدنی و بدون وقفه، دستگاه الکترونیکی است که در صورت نبود برق پا به میدان گزاشته و برق مورد نیاز لوازم و تجهیزات الکتریکی متصل به خود را فراهم می نماید.

اهمیت این مسئله زمانی آشکار می شود که برق حیاتی بوده و هرگونه مشکلی در آن خسارات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

یکی از محیط های صنعتی که وجود یو پی اس در آن نیازی مبرم است، پالایشگاه های نفت هستند.

یو پی اس در پالایشگاه های نفتی و نیروگاه به تجهیزات این امکان را می دهد تا به صورت مداوم به عملکرد صحیحی از خود بپردازند.

 

فقدان یو پی اس در پالایشگاه نفتی و نیروگاه ها منجر به چه چیزی می شود؟

 

پالایشگاه ها و نیروگاه ها به دلیل تنش زا و خطرناک بودن محیطشان بایستی از یو پی اس استفاده کنند تا نبود برق آسیبی به تجهیزات و کارکنان وارد نسازد.

این محیط دارای تجهیزات حساسی بوده که نیاز به نگهداری دقیقی دارند. عملکردشان باید مداوم و همراه با برق متناوبی باشد تا خدمات سالمی ارائه دهد. سیستم های یو پی اس در شرایط بحرانی به تأمین برق بدون وقفه این تجهیزات می پردازند.

 

کاربرد یو پی اس در پالایشگاه های نفتی و نیروگاه ها

 

یو پی اس موارد استفاده ی زیادی دارد که گنجاندن آنها در یک مقاله امکان پذیر نیست اما چند نمونه از کاربرد های یو پی اس در پالایشگاه های نفت و نیروگاه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

دستگاه های متعددی در پالایشگاه ها همچون دستگاه های کنترلگر DCS و PLC وجود دارند. وظایف این دستگاه ها کنترل و نظارت فرآیند های تولید و پالایش نفت است. یو پی اس ها در موارد این چنینی مسئولیت تغذیه ی برق این دستگاه ها را بر عهده دارد.

همچنین از پمپ ها و شیرهای کنترلی نیز در پالایشگاه ها و نیروگاه ها استفاده می شود که انتقال و کنترل جریان مواد و محصولات را بر دوش می کشند. سیستم یو پی اس در پالایشگاه ها به دلیل دارا بودن خصوصیات فنی و عملکردی خاص، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

 

ویژگی های یو پی اس در محیط های پالایشگاهی

 

در محیط های پالایشگاهی به دلیل خاص بودن شرایط  و وضع حاکم بر آن باید ویژگی های و نکاتی را ضمن تهیه یو پی اس رعایت کرد. چند مورد از ویژگی ها در ذیل آمده است:

 

1) توانایی کار کردن در شرایط محیطی سخت

2) تحمل کردن دماهای بسار پایین یا بسیار بالا

3) تحمل کردن رطوب و دیگر شرایط غیرمنتظره

4) قابلیت مقاومت در برابر شوک ها

5) قابلیت مقاومت در برابر لرزش ها

6) مجهز بودن به امکاناتی همچون مقاومت در برابر گرد و غبار

7) مقاوم در برابر نفت

8) قابلیت مدیریت و نظارت از راه دور

 ویژگی 8 ام  از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که موجب می شود فرد خود را داخل مهلکه ننداخته و از راه دور به تمام امکانات یو پی اس دسترسی داشته باشد.

 

نتیجه:

صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی  در تولید انرژی بسیار حیاتی و حساس هستند. با توجه به این موضوع می توان دریافت که خرید یو پی اس برای پالایشگاه ها و نیرو گاه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

یو پی اس های مناسب برای این گونه محیط ها حتماً باید کیفیت بالایی داشته باشد و قابل اعتماد باشد. وجود یو پی اس در پالایشگاه ها منجر به حفظ عملکرد بهینه و مانع از بروز زیان های مالی و جانی می شود.

 

پایان

zeinabhoseini
zeinabhoseini

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋