zahra bayati

zahra bayati

راهنمای خرید سرور G9 و G10 به همراه مقایسه دو سرور

سرورهای HPE ProLiant G9 و G10 دو نسل مختلفی از سرورهای HPE هستند که با توجه به تفاوت‌های شایستگی و دسترسی، از چند نظر با یکدیگر متفاوتند. در اینجا برخی از ویژگی‌های مهم این دو سرور را مقایسه می‌کنیم:

۱- پردازنده:

سرور G9 با پردازنده Intel Xeon E5-2600 v3 و سرور G10 با پردازنده Intel Xeon Scalable Processor خدمت شما عزیزان هستند. پردازند‌های Scalable در مقایسه با پردازنده‌های Xeon E5-2600 v3، تفاوت چشم‌گیری در عملکرد دارند و یکی از دلایل اصلی به روز رسانی سرور برای شرکت‌ها می‌باشد.

۲- سرعت حافظه:

حافظه سرور G9 با ضریب 1.5 GT/s و حافظه سرور G10 با ضریب 2.67 GT/s کار می‌کنند. این تغییرات باعث افزایش عملکرد حافظه در مقایسه با نسل قبلی خواهد بود.

۳- کارت شبکه:

هر دو نسل از سرور با کارت شبکه 4x1Gbe و 2x10Gbe SFP + Equipped مجهز شده‌اند.

۴- فضای ذخیره‌سازی:

هر دو سرور فضای ذخیره‌سازی بالقوه را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای توسعه فضای ذخیره‌سازی اضافی با استفاده از محفظه‌های هارد درج شده به‌عنوان local storage یا SAN استفاده شود. G10 با فناوری NVMe SSD و SAS HDD هارد دیسک در دسترس قرار دارد که باعث شده است برای کاربران خود، حجم ذخیره‌سازی برای آن‌ها افزایش یابد.

به طور کلی، سرور HPE ProLiant G10 همه‌چیز از HP ProLiant G9 را ارتقا داده و با کارایی بهبود یافته، سروری قدرتمند، قابل اعتماد و با تحمل بالاتری است. به هرحال، تصمیم نهایی بستگی به نیازهای شما و میزان بودجه‌ای که برای خرید سرور های G9 یا G10 تخصیص می‌دهید دارد.

 

همان‌طور که بیان‌ کردیم؛ امروزه سرورهای G9 و G10 به عنوان به عنوان سرورهای پرقدرت و قابل اعتماد شناخته می‌شوند که برای محیط‌ها و کسب و کارهای بزرگ طراحی شده‌اند. امروزه می‌توانید با استفاده از کارت‌های شبکه پیشترفته‌تر پهنای شبکه خود را افزایش دهید.

با استفاده از نسخه‌های به روزتر می‌توانید عملکرد و امنیت سیستم را بهبود ببخشید. با اضافه کردن هاردرایوهای بیشتر، امکان استفاده از تکنولوژی Raid و افزایش ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد. انعطاف پذیری، سرعت و عملکرد سیستم خود را با استفاده از راه‌حل‌های ابری و HP Helin  افزایش دهید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه سرور G9 و G10 به دست آورده باشید برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

zahra bayati
zahra bayati

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋