مهتاب رضایی

مهتاب رضایی

علاقمند به نوشتن در مورد همه چیز

مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

آمار موجود نشان می‌دهد که در سال 2021، ایرانیان بیش از هر زمان دیگری نسبت به اخذ شهروندی ترکیه، علاقه‌مند شده‌اند. کسب شهروندی این کشور، مزایای بزرگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، از جمله پاسپورت و سفر به بیش از 100 کشور جهان، بدون نیاز به ویزا. به علاوه، می‌توانید از رفاه و کیفیت بالای زندگی در این کشور نیز بهره‌مند شوید. اخذ شهروندی کشور ترکیه، از روش‌های بسیاری ممکن است. مهم‌ترین آن که البته افراد زیادی را به خودش جذب می‌کند، خرید یک ملک 250 هزار دلاری در این کشور است. اما سوال اصلی اینجاست که برای اخذ این شهروندی، چه مدارک و شرایطی مورد نیاز است؟

پروسه‌ی اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه، بسیار پیچیده است و راهی دارد پر از پستی و بلندی. کوچکترین اشتباه و نقصی، اگر کل این روند را مختل نکند، به احتمال بسیار زیاد، آن را برای مدتی طولانی به تعویق خواهد انداخت. اینجاست که توصیه می‌شود از کمک مشاوران و راهنمایان مجرب استفاده کنید. به طور مثال، موسسه «استانبول همراه» (istanbulhamrah.com) از سایت های خرید ملک در ترکیه با خدماتی که در این زمینه ارائه می‌دهد، می‌تواند گره بزرگی را از کار شما بگشاید.

 

اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه

 

همانطور که اشاره کردیم، مزایای زندگی در ترکیه بسیار است؛ همین مزایا همگی در کنار هم باعث شده‌اند که افراد بسیاری، خواهان زندگی در این کشور باشند و تمام تمرکز و تلاششان را بر اخذ شهروندی این کشور، منعطف کنند. اما مشکلی که در این وجود دارد این است که اکثریت، از روند انجام این کار، از مدارک و شرایط لازم برای آن، اطلاعات کافی به دست ندارند.

اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه از چندین طریق ممکن است:

 

 1- کسب شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلاری 
2- اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار مداوم به مدت 8 سال
3- اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری یا تاسیس شرکت در ترکیه
4- کسب شهروندی ترکیه از طریق ازدواج


اینکه کدام روش مناسب شماست، فقط و فقط به خود شما، به شرایط و البته اهداف شما بستگی دارد. هر فرد با توجه با وضعیت خود باید در رابطه با نوع اخذ شهروندی تصمیم بگیرد، و تقلید از روشی که سایرین در پیش گرفته‌اند، اصلا توصیه نمی‌شود. اما به هر حال، مواردی از شرایط و مدارک مورد نیاز، بین تمامی روش‌های نامبرده، مشترک هستند. با دانستن این شرایط، می‌توان با آگاهی بیشتری قدم در این راه گذاشت.

 

شرایط لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

 

شرایطی که در سال 2021، بین تمامی روش‌های اخذ شهروندی ترکیه مشترک است، به قرار زیر می‌باشد:

 

رسیدن به سن قانونی

 

فرد برای درخواست تابعیت یا همان شهروندی ترکیه، باید به سن قانونی رسیده باشد. در غیر این صورت باید از طریق والدین خود برای اخذ شهروندی اقدام نماید. از سوی دیگر، اگر خود پدر یا مادر هستید، اخذ شهروندی این کشور تنها برای فرزندان زیر 18 سال امکان‌پذیر خواهد بود.

حداقل میزان اقامت ترکیه

 


برای اینکه بتوانید شهروندی ترکیه را اخذ کنید، لازم است که مدت زمان خاصی را در ترکیه، به صورت مداوم، ساکن بوده باشید. البته توجه کنید که اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک 250 هزار دلاری و یا سرمایه گذاری در ترکیه، از این قاعده مستثنی است. برای اخذ شهروندی از طریق کار، باید به مدت 8 سال؛ از طریق ازدواج، به مدت 3 سال در ترکیه ساکن باشید.

 

سلامت و عدم سوءپیشینه

 


از دیگر شرایط لازم برای اخذ شهروندی کشور ترکیه، برخورداری از سلامت جسمی و روانی است. به علاوه، عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه کیفری نیز یکی از شروط مهم است.

 

تسلط به زبان ترکی و ادغام در فرهنگ

 


یکی از مهم‎ترین شرایط اخذ شهروندی ترکیه، (البته به جز سرمایه‌گذاری و خرید ملک) این است که به زبان ترکی، در حد عالی تسلط داشته باشید. به همین دلیل، یادگیری زبان ترکی استانبولی را از همین الان در دستور کار خود قرار دهید. به علاوه، لازم است که اثبات کنید با فرهنگ این کشور درآمیخته شده‌اید و جزوی از جامعه‌ی ترکی محسوب می‌شوید.

 

داشتن درآمد و شغل

 

برخورداردی از یک درآمد معقول و داشتن تمکن مالی برای تامین خود و یا خانواده، یکی از شروطی است که باید به هنگام اخذ پاسپورت یا شهروندی ترکیه، آن را در نظر گرفت.

 

مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

 

از جمله مدارکی که به هنگام اخذ شهروندی ترکیه در سال 2021 باید به ادره‌ی مهاجرت این کشور ارائه دهید، به قرار  زیر می‌باشد:

1- اصل پاسپورت و یا گذرنامه، یا اصلا هر مدرک دیگری که اولین تابعیت شما را اثبات کند.
2- مدارک و اسناد مربوط به خرید ملک در ترکیه، اگر ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریده‌اید
3- اصل شناسنامه و یا کپی آن
4- اصل کارت و مجوز اقامت به همراه کپی
5- مدارک مربوط به ورود به ترکیه و خروج از آن، به علاوه مدت زمان حضور ترکیه
6- مدارک مربوط به ازدواج و یا طلاق، شناسنامه و مدارک هویتی همسر
7- مدارک هویتی مربوط به فرزندان
8- در صورت وجود، کپی کارت شناسایی بستگانی که در ترکیه ساکن هستند
9- ارائه مدارک تمکن مالی از سوی بانک
10 - مدارک مربوط به داشتن درآمد و مجوز کار در ترکیه
11- ارائه مدارک مربوط به تسلط به زبان ترکی و نمره آزمون‌های مربوطه
12- مدارک مربوط به سربازی یا معافیت
13- داشتن بیمه در ترکیه
14- 4 قطعه عکس جدید


سخن پایانی

 

بدون شک همه‌ی ما خواهان این هستیم که در یک کشور پیشرفته، با جامعه‌ای امن و با رفاه اقتصادی، یک زندگی آرام و باکیفیت را بگذرانیم. یا اینکه در یک شرایط باثبات، کار کنیم و در دنیایی تازه، رشد و پیشرفت کنیم، یا اینکه اصلا در دانشگاه‌هایی با سطح جهانی، به تحصیل بپردازیم. همه‌ی این‌ها، با مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی این کشور، ممکن خواهد شد. اخذ شهروندی ترکیه آسان نیست. شرایط خاص خودش را دارد و باید روندی پیچیده را طی کرد.

در این مقاله، از شرایط و مدارک ضروری برای اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه در سال 2021، برای شما حرف زدیم، و البته به کرّات یاد آور شدیم که این راه را نباید یک تنه پیمود. پیشنهاد ما، استفاده از آگاهی و دانش افراد کاردان و مجرب است. موسسات بسیاری هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و «استانبول همراه» قطعا یکی از بهترین‌هاست. این موسسه، یا متخصصان و وکلای باتجربه و کارکشته، خود را متعهد می‌داند که از صفر تا صد امر مهاجرت به ترکیه، خرید ملک و اخذ شهروندی، در کنار مشتریان خود بایستد و بهترین نتایج را برای آنان رقم بزند.

مهتاب رضایی
مهتاب رضایی علاقمند به نوشتن در مورد همه چیز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
rootscapital
تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه را در این مقاله مطالعه بفرمایید
https://idat.ir/@rootscapital/284700-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋