sadr.aria

sadr.aria

آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال
 ۱ نفر را دنبال می کند

اخذ شهروندی ترکیه

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن حق شهروندی، متقاضی باید یکی از شرایط سرمایه گذاری زیر را برآورده کند:

  • حداقل 250،000 دلار از املاک ترکیه خریداری کند
  • حداقل 500000 دلار سرمایه ثابت را در این کشور سرمایه گذاری کند
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به حساب بانکی ترکیه واریز کند
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به اوراق قرضه دولتی تعهد دهد
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به سهم صندوق سرمایه گذاری در املاک یا سهم صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اختصاص دهد
  • ایجاد اشتغال برای حداقل 50 نفر، که توسط وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی تأیید شده باشد

    متقاضی ممکن است همسر، فرزندان زیر 18 سال وابسته و کودکان در هر سنی که دارای معلولیت هستند را در درخواست خود داشته باشد. رویه و مدت زمان
    بعد از اینکه متقاضیان، گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کردند، می‌توانند برای خانواده‌شان نیز درخواست اجازه اقامت بدهند.

    سپس متقاضی ملزم به افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. پس از آماده شدن همه اسناد درخواست (شامل گواهینامه‌ها و ترجمه‌های آن‌ها)، سرمایه گذاری تکمیل شده و مدارک آن باید به دولت ترکیه ارائه شود.
    پس از دریافت درخواست توسط دولت، روند بررسی آغاز می‌شود و ممکن است درخواست مصاحبه شود. درخواست‌ها معمولاً ظرف 120 روز تأیید می‌شوند و پس از آن مدارک شهروندی صادر می‌گردد. سپس می‌توانید درخواست گذرنامه را ارائه دهید.

 

 


  • برنامه شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری چیست؟

    برنامه شهروندی با سرمایه گذاری (CBI) طرحی است که توسط دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی تنظیم شده است. آن‌ها این کار را با اعطای تابعیت به افرادی که مبلغ خاصی را در کشور سرمایه گذاری می‌کنند، از طریق یکی از سرمایه گذاری‌های مختلف از پیش تأیید شده انجام می‌دهند.

    به عنوان مثال، شما می‌توانید 1 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده و گذرنامه خود را دریافت کنید و از این راه تقریباً به همه کشورها در سراسر جهان بدون ویزا دسترسی داشته باشید.

     

 


چرا اخذ پاسپورت ترکیه‌ ای خوب است؟

ترکیه کشوری وسیع است که در قاره اوراسیا واقع شده و قسمتی از آن در جهان اروپای غربی و قسمت دیگر آن در خاورمیانه است. این کشور با 78 میلیون نفر جمعیت، میانگین سن 31.5 و امید به زندگی 76 سال، مقصدی جذاب است که بسیار پویا بوده و ادغامی از فرهنگ‌های مختلف را داراست.

فرهنگ غنی و چشم اندازهای خیره کننده این کشور در سال 2019 بیش از 50 میلیون نفر را به سواحل و شهرهای خود کشاند. اما گردشگری تنها صنعت پررونق ترکیه نیست و آن یک کشور نوپا در صنعت است که از تلویزیون گرفته تا لوازم خانگی و همه چیز را تولید می‌کند.
ترکیه دارای بسیاری از اصول اساسی، از جمله جمعیت جوان، موقعیت مکانی خوب، وضعیت بازار نوظهور است که آن را به کشوری بسیار پرطرفدار برای تعامل با سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

ترکیه عضو گروه 20 و ناتو و همچنین کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است. نمی‌توان انکار کرد که این یک قدرت اقتصادی منطقه‌ای و شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. از طرفی این کشور دارای یکی از بالاترین نرخ تولید ناخالص داخلی در مقایسه با سایر کشورهایی است که شهروندی خود را با سرمایه گذاری ارائه می‌دهند.

 

 



 

sadr.aria
sadr.aria آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋