zahrarajabi

zahrarajabi

آیا قیمت بلیط هواپیما افزایش می یابد؟

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود. از جمله مهمترین آنها میتوان به اعلام مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص گذر آقانورالله، رشد ۷ درصدی تولید شمش فولادی در کشور، تولید ۳۵ میلیون اصله نهال برای توسعه ۳۲ هزار هکتار زارعت چوب و رسیدن قیمت مرغ به ۲۶ هزار تومان اشاره کرد.

منبع

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد که هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و ما به التفاوت آن از محل افزایش قیمت بلیط جبران شود، این در حالی است که با این تصمیم بخش اعظمی از مردم قادر به استفاده از حمل و نقل هوایی نخواهند بود و این تصمیم هم به ضرر مسافران و هم به زیان شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

 

به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بلیط هواپیما، حجم فروش بلیط و میزان ترددهای مسافران کاهش زیادی پیدا کند و این در حالی است که ایرلاین‌ها در سال‌های اخیر به دلیل تشدید تحریم و شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند، حال تصمیم اخیر وضعیت آن‌ها را وخیم‌تر خواهد کرد. در پی اعلام این خبر کمیسیون عمران مجلس نیز اعلام کرد در نشست هفته آتی خود به این موضوع ورود خواهد کرد.

در روز ابتدایی هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در واکنش به نرخ نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی که در آن قیمت بلیت هواپیما ٨٠ درصد گران شده است، گفت: قیمت‌های جدید اعتبار ندارد و لغو شده است. سرانجام سازمان هواپیمایی کشور با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توقف اجرای افزایش قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد که این قیمت‌ها تا پایان آبان سال جاری افزایش نخواهد داشت.

این سازمان جلسه‌ای به ریاست کاپیتان زنگنه، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و با حضور مدیران عامل و معاونین بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی برگزار کرد که در آن مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان ماه افزایش نداشته باشد و در صورت ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها از تاریخ اول آبان ماه اجرا شود. همچنین مقرر شد مسائل، مشکلات و راه کارهای برون رفت از بحران‌های پیش روی شرکت‌های هواپیمایی در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شود.

افزایش یک هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق تا پایان سال

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی منصوبه نیروگاه‌های کشور به ۸۴ هزار و ۶۷۴ مگاوات رسیده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال حدود یک هزار مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی با هدف بهینه‌سازی مصرف در مرحله نخست برای مشترکان پرمصرف برق به مرحله اجرا در خواهد آمد. رجبی مشهدی با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره زمان اجرای طرح به زودی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشترکان پر مصرف برای استفاده از مولدهای خورشیدی کوچک در سامانه‌ای که برای این طرح ایجاد خواهد شد، ثبت نام کرده و اقدام‌های لازم را مرحله به مرحله انجام می‌دهند.

تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ پالایشگاه اصفهان دو برابر شد

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد که مقدار تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ این پالایشگاه با افزایش تقریبی ۱۰۰ درصدی از روزانه ۲ میلیون لیتر به ۴ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز پیش از این در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت، ضمن اشاره به بودجه ۴۹۵ میلیون یورویی پروژه تصفیه گازوئیل این شرکت گفته بود: با بهره‌برداری این پروژه در ابتدای سال آینده، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.

 

افزایش تولید صنعت پتروشیمی در دوران شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به اقدام‌های پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بود که نه‌تنها تولید صنعت پتروشیمی کشور در این دوران متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه تولید این صنعت نسبت به پارسال افزایش هم داشته است. وزیر نفت گفت: با وجود شرایط کرونا حتی یک روز نیز تولید نفت و گاز در کشور متوقف نشد. اگر نفت و گاز تولید نشود، برق و آب نیز تولید نخواهد شد.

سخنگوی گمرک گفت: با عبور از شرایط اولیه شیوع ویروس کرونا، کارنامه تجارت خارجی ایران در شهریورماه امسال به حدود ۱۱ میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار رسید که در بخش صادرات نسبت به مردادماه به لحاظ ارزشی بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.

 

احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالبه مهم جامعه بازنشستگی کشور عملیاتی و احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شد. در سال‌جاری حقوق بازنشستگان کشوری عزیز به‌طور میانگین ۷۷ درصد افزایش یافته است.

پیش از این نیز مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفته بود: مقدمات همسان سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفته و هفته جاری احکام صادرمی شود. طرح کامل همسان‌سازی برابرها ۹۰ درصد حقوق کارکنان شاغل است. در حال حاضر این صندوق به یک مدل برای همسان سازی حقوق بازنشستگان رسیده که این مدل پایداراست.

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: بازنشستگان کشوری می‌توانند با استفاده از بسته هفتم طرح یاری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir با استفاده از تسهیلات ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی و با پرداخت تنها دو درصد قیمت، لوازم خانگی ایرانی خریداری کنند.

 

پرونده ۸۰ درصد از متقاضیان تسهیلات کرونا تعیین تکلیف شده است

پرونده ۸۰ درصد از متقاضیان تسهیلات مربوط به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا توسط نظام بانکی کشور تعیین تکلیف شده و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه سال جاری، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: از مجموع ۷۰۴ هزار پرونده بررسی شده در فرآیند پرداخت تسهیلات کرونایی، ۵۴۴ هزار پرونده برای پرداخت به بانک معرفی شد.

 

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی بیش از یک خانه دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی از الزام مردم به درج و ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان خبر داد و تصریح کرد: واحدهای مسکونی ملی میانگین حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شهرام معینی، عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی به ایمنا گفت: نحوه اجرای این قانون هنوز مشخص نشده است چرا که برای فرار از پرداخت آن راه‌کارهای زیادی وجود دارد. حتی اگر هم مالیاتی پرداخت کنند نهایتاً ممکن است تمایل آن‌ها به اجاره دادن خانه‌هایشان بیشتر شود.

وی افزود: وجود تعدادی خانه اضافی در شهر الزامی است یعنی اگر در یک شهر یک میلیون خانوار داشته باشیم، نمی‌شود دقیقاً ۱ میلیون خانه وجود داشته باشد و باید ۱۰۰ هزار واحد کمتر یا بیشتر خانه اضافی داشته باشیم. حال اگر بر این خانه‌ها مالیات وضع کنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون تعداد خانوارها کمتر از تعداد واحدهای مسکونی است.

معینی ادامه داد: با وضع مالیات بر خانه‌های خالی افراد در ساخت و ساز، خرید خانه جدید و اضافی، محتاط می‌شوند و این موضوع در نهایت ممکن است ساخت و ساز را به شدت کاهش دهد. حال اگر این قانون به مدت کافی اجرا شود، با توجه به گرانی کنونی ساخت و ساز، می‌تواند تأثیرات بسیار بدی در توسعه شهری داشته باشد و تقریباً ساخت و ساز را در شهر بسیار کم کند و مدت زیادی نخواهد گذشت که تأثیرات منفی خود را در بازار مسکن به نمایش بگذارد.

 

توافق ایران و عراق برای آزادسازی منابع ارزی

عبدالناصر همتی روز دوشنبه در رأس هیأتی به بغداد سفر یک روزه‌ای انجام داده و طی آن با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی، مصطفی غالف مخیف رؤسای بانک مرکزی و سالم جواد عبدالهادی چلبی رئیس بانک تجارت عراق دیدار و رایزنی کرد. وی با اشاره به مثبت بودن رایزنی‌هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده‌ایم.

zahrarajabi
zahrarajabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋